Gezocht: Tonna/Flexayagi 2m

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#16 Bericht door PE2AAB »

pa3fat schreef:Rick,

Zag enige tijd geleden je bericht hierover. Is wat met dat antenne verbod her en der.
Je mag wel heel lelijke gordijnen ophangen maar een stukje aluminium wat niemand ziet....

Voorheen in Dommelen eens een zwiepmast opgesteld met vanalles er bovenin.
De buurvrouw heeft de buurman moeten attenderen dat hij er stond. Was hem nog niet eens opgevallen.
Een andere buurvrouw heeft eens aan mijn vriendin, toen, gevraagd of zij de antennes ook zo lelijk vond. Nee zei mijn vriendin, toen, niet zo erg als een basketbalbord aan de muur op zondag ochtend 8 uur. Toen was het stil.

Antennes zijn niet mooi. Ik kijk wel altijd omhoog of ze ergens staan. Hobby deformatie denk ik. Ze horen erbij en je hebt er geen last van tenzij je van heel veel dingen van nature last zult hebben.

Als je het geluid van een drukke HF of stille 2m zender mist dan kom je maar langs om te luisteren. Koffie en bier staan klaar.
Omdat ik weet, van mensen die in de Willem II wonen, dat zij te maken hebben met Dhr. Pieper (Onlangs is hij gestopt vanwege zijn bouwjaar :) ) vroeg ik me af of dat bij jouw ook zo is. Het ligt er in principe achter.
Heb je vergunningen aangevraagd o.id.? Ik heb net de rechtsbijstand nog aan de telefoon gehad. Deze kon ik zelfs overulen :-). Hij vertelde me dat, wat er in de akte van splitsing was opgenomen, bindend was als zijnde een 'bestuursrechtelijk recht'. Daarop kon ik hem vertellen dat een Grondwettelijk recht hier weer overheen gaat. Dat moest hij beamen :-)
Wel vroeg hij zich af in hoeverre ik in mijn grondwettelijk recht werd aangetast. Simpel. Mij wordt het recht tot vrijheid van meningsuiting en nieuwsgaring ontnomen.
Dit verhaal is nog niet ten einde hihihi.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#17 Bericht door PA3FAT »

Wie is Dhr Pieper? Ken ik hem? Heb een koophuis dus ik vraag niemand iets zolang ik binnen het vergunningvrij gebied blijf. Daarbuiten zal ik erover denken.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#18 Bericht door PE2AAB »

pa3fat schreef:Wie is Dhr Pieper? Ken ik hem? Heb een koophuis dus ik vraag niemand iets zolang ik binnen het vergunningvrij gebied blijf. Daarbuiten zal ik erover denken.
Pieper is een externe voorzitten van onze vereniging van Eigenaren. Ik woon in een huis (Stadswoning) waar ook appartementen in dezelfde stijl zijn gebouwd. Vanwege aangezicht enzo heeft hij problemen met het plaatsen van de antenne. Ik had dit zelfs aan de achterkant gedaan. Nauwelijks zichtbaar vanaf de weg. tvens heb ik de handtekening van alle bewoners. Die hebben ook nergens problemen mee. Maar nu komt het verhaal weer naar boven dat de arichitect ook nog eens protest kan aantekeken. Bah. Ik denk dat ik ga verhuizen :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#19 Bericht door PA3FAT »

wat wil je plaatsen een beam of een vertical. 2m of HF?

Indien HF, kun je niet beginnen met gewoon wat draad weg te spannen tussen buren die het je gunnen? Onder het moto van iets voor de babyfoon oid?

Bij mij groeien de antenne's ook. het totale park tenminste
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#20 Bericht door PE2AAB »

pa3fat schreef:wat wil je plaatsen een beam of een vertical. 2m of HF?

Indien HF, kun je niet beginnen met gewoon wat draad weg te spannen tussen buren die het je gunnen? Onder het moto van iets voor de babyfoon oid?

Bij mij groeien de antenne's ook. het totale park tenminste
OnTopic heb ik nog een link voor je!

Een Flexa voor € 35,-!!

http://www.2dehands.nl/flexa-fx-7033-13 ... r&start=75

Rick

P.s. Een klein Diomond vertical antennetje voor 2/70 van 1,50 m lang komt op mijn dakkapel met een tegelvoet (Die je ook voor schotels gebruikt)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#21 Bericht door PA3FAT »

had ik gezien maar is 70cm. Daar heb ik al een flexa voor. Wel kleiner maar het komt niet op 1db.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#22 Bericht door PA3FAT »

als je eens begint met een flinke metalen plaat op het dak te leggen, daar wat tegels in zelfde kleur en daarop een magneetvoet met antenne voor 2/70.

Als je bovenop woont ziet niemand het, staat het er even, dan kun je nog gaan 'groeien'

verder staat het 2m relais nu in valkenswaard dus erover komen doe je met een spijker !
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

#23 Bericht door PD2JHP »

Hi Tjeerd,

Ik maak mijn draadantennes van staaldraad met een doorsnee van 1,5 mm (al dan niet geplastificeerd) dat verkrijgbaar is bij de meeste doe-het-zelf zaken. Niet zo onzichtbaar wellicht maar wel duurzaam! Laatste creatie: windom voor de 2, 10, 20 en 40 meter met een 4:1 balun. Deze geeft aardige meetgegevens met mijn MFJ-259B maar ik ga in Rosmalen wel kijken voor 450 ohm voedingkabel zodat ik de verliezen nog beter in de hand kan houden.

Voorlopig betere ontvangst dan met mijn homemade G5RV junior...

By the way: de vogels (model tortel) gebruiken mijn antennes graag als landingsbaan en dat kunnen ze zonder gevaar doen.....

Vriendelijke groeten en succes met de zo boeiende hobby!

Jan

Plaats reactie