omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
pd3jme

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#16 Bericht door pd3jme »

welstand commissies doen gewoon wat hun het beste uitkomt,dat een aanvrager 50 voor en 2 tegen stemmers heeft,daar kijken ze niet naar meestal!
als je soms ziet wat voor rare brouwsels er worden gebouwd met vergunning,en dan een hele strakke,stevige en glimmende aluminium mast is,,horizon vervuilend,,
maar net wat in het straatje past,onderling als collega`s bij de gemeente`s likken ze met lange halen naar elkaar toe,dan gaan de meeste bezwaarschriften heel snel van tafel...
vriendjes politiek,lees maffia praktijken.

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#17 Bericht door PE1DTQ »

pd3jme schreef:welstand commissies doen gewoon wat hun het beste uitkomt,dat een aanvrager 50 voor en 2 tegen stemmers heeft,daar kijken ze niet naar meestal!
als je soms ziet wat voor rare brouwsels er worden gebouwd met vergunning,en dan een hele strakke,stevige en glimmende aluminium mast is,,horizon vervuilend,,
maar net wat in het straatje past,onderling als collega`s bij de gemeente`s likken ze met lange halen naar elkaar toe,dan gaan de meeste bezwaarschriften heel snel van tafel...
vriendjes politiek,lees maffia praktijken.
Zo bedoel ik dat ook niet.

Een welstandsadvies staat inderdaad helemaal los van het aantal bezwaarmakenden en het aantal sympathisanten.

Echter hoe een wethouder, bezwarencommissie of rechter er mee omgaat wordt wel hierdoor bepaald.

In het rapport bij mijn zaak werd duidelijk door de commissie gesteld, dat het advies teniet gedaan werd door o.a. de handtekeningen.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#18 Bericht door ON9KVE »

pd3jme schreef:welstand commissies doen gewoon wat hun het beste uitkomt,dat een aanvrager 50 voor en 2 tegen stemmers heeft,daar kijken ze niet naar meestal!
als je soms ziet wat voor rare brouwsels er worden gebouwd met vergunning,en dan een hele strakke,stevige en glimmende aluminium mast is,,horizon vervuilend,,
maar net wat in het straatje past,onderling als collega`s bij de gemeente`s likken ze met lange halen naar elkaar toe,dan gaan de meeste bezwaarschriften heel snel van tafel...
vriendjes politiek,lees maffia praktijken.
lees ik hier het relaas van een teleurgestelde, ja zelfs gefrustreerde medeburger?
een beetje meer respect naar de gekozenen zou best eens wederzijds kunnen werken
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#19 Bericht door PE7EB »

Dat laatste durf ik botweg om te keren Kees, als de gekozenen eindelijk eens echt gingen doen, wat ze voor ze gekozen werden beloofden, zou er heel wat meer respect zijn.
De meesten draaien echter na hun verkiezing 180 graden om, nestelen zich stevig en comfortabel in het pluche en krijgen een minimaal 4 jaar durende aanval van geheugenverlies.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#20 Bericht door ON9KVE »

PE7EB schreef:Dat laatste durf ik botweg om te keren Kees, als de gekozenen eindelijk eens echt gingen doen, wat ze voor ze gekozen werden beloofden, zou er heel wat meer respect zijn.
De meesten draaien echter na hun verkiezing 180 graden om, nestelen zich stevig en comfortabel in het pluche en krijgen een minimaal 4 jaar durende aanval van geheugenverlies.
ik zeg niet dat je ze niet moet confronteren met hun beloften, maar om dan van mafia, likken en vriendjespolitiek te spreken......
als dat je perceptie is van hetgeen er gebeurt, zegt dat doorgaans meer over degene die dat als zodanig bestempelt.
argumenten en juist communiceren, dat is de sleutel.
dat wil niet zeggen dat je altijd je zin krijgt, maar dat wordt weleens met vriendjespolitiek gezien.

er gebeurt altijd wel iets wat niet kan, maar zelf zijn de burgers ook niet zo braaf, mij incluis
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#21 Bericht door PA1 »

Waren ALLE gekozen bestuurders maar zendamateur... :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#22 Bericht door PE7EB »

Als eerst alle bestuurders maar een wisten dat de amateurdienst een officiële ITU radiodienst is met plichten, maar zeker ook met rechten, die laatste komen echter naar mijn mening vaak door onwetendheid en/of onkunde van de bestuurders vaak in de verdrukking.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pd3jme

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#23 Bericht door pd3jme »

respect moet je wel verdienen kees,niet eisen
mijn betoog gaat meer over,alles verschild per gemeente,ja zelfs per ambtenaar...
m.a.w,gelijke kappen,gelijke monniken.

waarom zal piet wel een vergunning krijgen,en jan niet in hetzelfde dorp/stad.
das krom.
ik heb het zelf ondervonden,op mijn oude zendadres vergunning voor 30 mtr,je verhuist en het word gehalveerd....krijg je te horen,regels veranderen meneer :? (hemelsbreed nog geen kilometer van het oude adres)
dus wel een vergunning,maar ik moest in mijn geval mijn bijzen inkorten naar 15 mtr(orgine 18mtr),daar mocht dan een antenne op van 5 mtr lang,of 5 mtr topbuis.
als je dan zegt,waarom geen 18mtr mast en 2 mtr topbuis zien ze je dom aan...het is allebei 20mtr...

dus ik had de keus,of inkorten,of verkopen en een andere mast die wel 15 mtr is kopen!
je begrijpt,dan maar inkorten..
dus niks geen frustreerde ik,maar meer iemand die van gelijke rechten houd voor ieder mens,en dat schort er in dit land nogal aan!
en daar heb ik een erge hekel aan.
ik geniet van de vergunning en daardoor ook van mijn hobby,maar als anderen dan door dwarsliggende ambtelijke molens hun hobby niet meer kunnen uitoefenen,kan ik mij daar behoorlijk over opwinden.
aard van het beestje,dat gaat er niet meer uit dat rechtvaardigheids gevoel.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#24 Bericht door ON9KVE »

pd3jme schreef:respect moet je wel verdienen kees,niet eisen
<knip>
ik heb het zelf ondervonden,op mijn oude zendadres vergunning voor 30 mtr,je verhuist en het word gehalveerd....krijg je te horen,regels veranderen meneer :? (hemelsbreed nog geen kilometer van het oude adres)
<knip>
dus niks geen frustreerde ik,maar meer iemand die van gelijke rechten houd voor ieder mens,en dat schort er in dit land nogal aan!
en daar heb ik een erge hekel aan.
Even reageren:
+ respect moet je verdienen: dooddoener. dus ik moet eerst presteren voordat ik dat krijg? ik respecteer op voorhand, daarna zien we wel.
+ dat regels veranderen, is zonder meer waar. daar krijg je idd pas mee te maken als je verhuist. immers dan heb je het over een nieuwe situatie. of had je liever gehad dat ze het al op je oude adres hadden laten inkorten?
+ geen gelijke rechten? erge hekel? immigratie een optie? :D
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#25 Bericht door Thijzer »

Koop een hijskraan en zet die in je tuin. Is een mobiele constructie waarvoor absoluut geen vergunning nodig is. Die dingen zijn overal te koop en spuuglelijk. Hoe lelijker hoe beter.
Als er dan geklaagd wordt, dan kun je onderhandelen over een andere mast. De bouwkraan krijgen ze toch niet weg zolang hij veilig is.

Ik heb het vaker gezegd, Vodafone heeft het in de beginjaren veel vaker ook daadwerkelijk gedaan. Kraan kopen, antenne erin en aggregaatje aanslaan. De meeste gemeenten gingen daarna alsnog akkoord met een mastje dat er beter uitzag. Kwestie van perspectieven scheppen waarlangs de klagers hun ergernis kunnen meten.

pd3jme

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#26 Bericht door pd3jme »

daar hebben we het hier thuis al eens even over gehad,maar daar tref je ook wel weer weerstand aan zou het niet?
dus we ondergaan de regeltjes,net als een ieder! :wink:

pd3jme

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#27 Bericht door pd3jme »

zet jij maar een hijskraan in je tuin,wedden dat je binnen een dag een dwangbevel op je deurmat krijgt?
je noemt vodafone als voorbeeld....das geen voorbeeld t.o.v een hobbyist vind je niet,vodafone is een wereldbedrijf die zoiets kan wagen,poen zat voor een boete of dure rechtszaken die daarop volgen.

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#28 Bericht door PE1DTQ »

Binnen een dag een dwangbevel gaat echt niet gebeuren. Zal toch via de civiele rechtbank moeten.

De gemeente is uitvoerend en niet bepalend in hun bevoegdheden!
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

pd3jme

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#29 Bericht door pd3jme »

ja dat is zo,maar wat als gemeente A.T op de hoogte brengt,ze werken tegenwoordig goed samen als het om illegale dingen gaat omtrent zenden.
als men geen vergunning heeft voor wat voor mobiele mast/kraan dan ook,dan vrees ik dat het snel gedaan is met de pret.

ps:we dwalen een beetje af met kranen in de achtertuin,al zou wel wat wezen trouwens om bij mij in de achtertuin zo`n gevaarte neer te zetten :lol:
politiebureau op de hoek hier kon wel eens leeglopen....

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#30 Bericht door elsinga »

Zou je ook een mast op een 750kg aanhangwagentje mogen zetten? Da's en niet spuuglelijk en echt mobiel, maar dus ook (kennelijk) vergunningsvrij.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie