regelgeving t.a.v. draadantenne

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

#16 Bericht door PE2HD »

Okay Wilco,

Ik heb dus ook ergens gelezen dat als het eenmaal vast staat dat de antenne vergunningvrij is, of er is een vergunning afgegeven, dan kunnen buren alleen nog maar een civiele procedure starten.
Wat is nu eigenlijk het probleem bij je buren? De antenne? Of de storing?
Je buren blijven zelf al in gebreken door je niet in de gelegenheid te stellen de storing helpen op te lossen. Lees daar je cursusboek maar eens op na.

Groetjes PE2HD, Harry

PE1POP
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2006, 15:07
Locatie: Oostelijk nederland

Buren

#17 Bericht door PE1POP »

hoi Harry,

Ergens stonden al die regels me nog wel bij maar de cursus is al zolang geleden. :D Ik weet het niet zeker maar volgens mij willen mijn buren dat ik ga verhuizen. Daar begint het in ieder geval wel op te lijken alles wat van mij afkomt is niet goed. Ik mag niet ontstoren, ik mag geen antenne plaatsen ik mag niet zenden. Ik denk dat ik hier weg moet :evil: en dat ben ik nog niet van plan. Er is geen peil op te trekken de ene keer beweren ze dit de andere keer beweren ze dat. De mast met antenne moet in ieder geval weg het liefst mijn schotel ook en de zender mag niet aan want dan hebben ze storing. die ik niet op mag lossen omdat ze niet willen dat er vreemde spullen in hun huis komen.

Ik ben de weg een beetje kwijt. :? :? :?

Groeten PE1POP,

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#18 Bericht door Theo Postma »

Als je buren niet me willen werken, bij deze storing, dan houd het gewoon voor hun op.
Einde oefening, voor je gestoorde buren.
In dit land hebben we plichten en rechten.
Je bent zendamateur en hebt je t ehouden aan plichten, maar hebt ook rechten.
De Veron heeft een heel mooi boek te koop over antenne masten en rechtzaken die gevoerd zijn.

Storing gevallen komen hier ook in voor, zeker een aanrader om je kennis van je eigen rechten op te krikken.
En die van je rechtsbijstand.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#19 Bericht door PA5COR »

Ik zou van mijn leven nooit niet verhuizen voor zoiets....

Zie post hierboven, blijf vriendelijk, biedt aan in geval dat je zou storen om te willen helpen met ontstoren, weigeren ze dat, dan is het jammer voor ze, gewoon lekker achter de zender en los die banaan.

Je voldoet aan alle wettelijke eisen, dat je buren er een bekrompen levens stijl op na houden is dan hun probleem, niet de jouwe.

P.S. De welstandcommissie heeft hierin GEEN invloed, dreigende woorden als zendverbod, antenneverbod?? ook niet, dit is lekenpraat en bangmakerij.

In de afgelopen 30+ jaar hier al teveel met dat bijltje gehakt, en altijd gewonnen.


Blijven ze doorzeuren, geef ze het telefoon nummer van Agentschap Telecom, deze wil best een onderzoek instellen, alleen als er geen storing bij jouw wegkomt zijn de kosten voor hun, ongeveer 1200 euro+...
Meestal is dat een voldoende afknapper om ze gedeist te houden.
Vertel erbij dat eisen 2 kanten opgaat, het belemmeren van je grondwettelijk recht als zendamateur en vrijheid van meningsuiting zou wel eens duur kunnen uitvallen voor ze :p


73, en sterkte,

Cor

PE1POP
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2006, 15:07
Locatie: Oostelijk nederland

#20 Bericht door PE1POP »

Hoi Theo en Cor,

Een beetje laat maar dan toch nog even een reactie. Als eerste iedereen hartelijk bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels het boek van PA0GMM besteld en hoop dit deze week nog binnen te krijgen daarna zien we wel weer verder. Ik hoop dat alles nog een keer goed komt.

Groeten Wilko PE1POP,

PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

#21 Bericht door PE2HD »

Hallo alle belanghebbende,

Vandaag door een gemeenteambtenaar verwezen naar http://vrom.nl/bouwvergunningen_online . Hier kan je zelf bepalen of er een vergunning vereist is.

Groetjes, PE2HD, Harry

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

VROM site

#22 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Op deze site spreekt men over de hoogte van de antenne. Wordt hier niet de mast bedoeld? Want als zendamateur willen we wel eens wisselen van antenne.

Beetje onduidelijk of lees ik het verkeerd?

Ps. Mijn ZEPP heb vanuit het dakraam naar een bestaande boom gespannen. Het is een tijdelijke probeersel. Het witte draad valt wel erg op volgens bepaalde mensen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

#23 Bericht door PE2HD »

Hallo Tjeerd,

Ik lees rechts bij de betreffende vraag duidelijk:

"Bij het vaststellen van de hoogte rekent u de drager mee. U moet meten vanaf de punt waar de antenne(drager) het dak snijdt."

Een mast b.v. is een drager.

Groetjes PE2HD, Harry

Plaats reactie