verticale HF-antenne & beperkingen radialen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#31 Bericht door pa7wwo »

Hoi Cor

Daarom heb ik alleen verticals ik ken de beperkingen maar mijn tuin heeft maar 1 afmeting die voldoet aan de antenne maten en dat is de hoogte van de tuin.
Daarom heb ik alle antennes maar rechtop gezet.
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#32 Bericht door PA5COR »

Een slagroom taart en vriendelijk verzoek leverde hier 2 ophangpunten op voor de verlengde FD-4.

Maar uiteraard is dat bij een ieder anders, en moet je roeien met de riemen - lees ruimte - die je hebt.

En verticals zijn zeker geen slechte oplossing, in tegendeel.
Voor 18 mHz en hoger heb ik dan ook de keus tussen de 2 polarisaties.
En, nog een goed DX rijk jaar toegewenst ;)

Cor

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#33 Bericht door pa7wwo »

Hoi Cor

Ik DX niet erg veel en ik heb ook een FD4 gehad ik was niet enorm tevreden over die antenne en ik moest inderdaad naar de buren om hem op te kunnen hangen.
De vertical voor 80 mtr is alleen een uit de hand gelopen "grapje" van me.

Verder heb ik ook nog een paar horizontale beams liggen maar ik vind ze zo groot en de banden waarvoor ik ze heb (10 en 15) zijn nu vaak erg slecht.

Is meer een hobby van me antennes bouwen, als ze dan goed werken dan geef ik ze vaak af en verzin dan weer iets anders.
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Plaats reactie