jumper cable voor male-N naar male sma (dus niet rp-sma)

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

jumper cable voor male-N naar male sma (dus niet rp-sma)

#1 Bericht door angelo »

Een poos geleden heb ik een antenne gekocht met magneetvoet.
Goede antenne, alleen prul magneetvoet.
Eerst brak de kern in de magneet af, zodat ik niet kon werken, daarna gesoldeerd en nu blijkt de connector rot te zijn.
Dat is een F connector.
Speciaal een F connector erop laten zetten omdat ik zo zowel N, BNC als SMA erop kon zetten met genderchangers. Zodat ik respectievelijk mijn Kenwood, mijn AOR/Yupiteru en mijn YAESU eraan kon hangen.

Nu is dat nogal een gepiel en zit ik eraan te denken om een N connector erop te zetten, en vervolgens via de SWR meter en een pigtail de boel aan te passen indien nodig. Dus ik ben op zoek naar een kabel om mijn Yaesu aan mijn swr-meter te hangen. De Yaesu heeft een rp-sma connector, en ik heb dus een gewone sma connector nodig om daarop te draaien. echter alle toko's hebben rp-sma naar N-male als pigtail kabel.

Ik heb al een genderchanger gebruikt, echter, die is zo breed, dat deze de plaats nodig heeft van de microfoonstekker. Geen optie dus.
Iemand ideeen?
No good deed goes unpunished.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: jumper cable voor male-N naar male sma (dus niet rp-sma)

#2 Bericht door Theo Postma »

angelo schreef:Een poos geleden heb ik een antenne gekocht met magneetvoet.
Goede antenne, alleen prul magneetvoet.
Eerst brak de kern in de magneet af, zodat ik niet kon werken, daarna gesoldeerd en nu blijkt de connector rot te zijn.
Dat is een F connector.
Speciaal een F connector erop laten zetten omdat ik zo zowel N, BNC als SMA erop kon zetten met genderchangers. Zodat ik respectievelijk mijn Kenwood, mijn AOR/Yupiteru en mijn YAESU eraan kon hangen.

Nu is dat nogal een gepiel en zit ik eraan te denken om een N connector erop te zetten, en vervolgens via de SWR meter en een pigtail de boel aan te passen indien nodig. Dus ik ben op zoek naar een kabel om mijn Yaesu aan mijn swr-meter te hangen. De Yaesu heeft een rp-sma connector, en ik heb dus een gewone sma connector nodig om daarop te draaien. echter alle toko's hebben rp-sma naar N-male als pigtail kabel.

Ik heb al een genderchanger gebruikt, echter, die is zo breed, dat deze de plaats nodig heeft van de microfoonstekker. Geen optie dus.
Iemand ideeen?
Ga je morgen ook naar Beesterzwaag?
Kijk dan bij HTB electronic, die heeft stekkers waar we nog niet van gehoord hebben, maar wel jou stekker.
Wat is trouwens een "genderchangers" ?
Als ik het letterlijk zou vertalen kom ik op geslachts omdraaier.
Maar ik neem aan dat je hier mee verloop stekkers man/vrouw bedoelt :D

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

Ik denk dat ik een kit koop bij een groothandel... kost wat, maar dan heb je ook alle connectoren zowel knijp als converter... (+/- 500 EYPO)

ik hoorde gisteren ook al iemand over de beesterzwaag...
ik ben er dan wel een poos tussenuit geweest maar ik ken normaal alleen de DVDA, de bladelse mert en de rosmalen dump. Maar ligt dat beesterzwaag niet ergens in Friesland? (als in aan de andere kant van Nederland, voor mij)

Genderchanger is inderdaad mannetjes-vrouwtjes stekker of vrouwtjes-mannetjes stekker. Schijnbaar is de plug die ik wil, WEL verkrijgbaar als N-MALE -> RP SMA... dus dan een genderchanger ertussen en dan krijg ik N-MALE -> RP SMA -> SMA MALE :roll:
No good deed goes unpunished.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#4 Bericht door angelo »

28e
Friese
Radio
Markt
27 mei 2006
09:00-15:30 u
http://www.frm.a63.org/activiteiten/frm/algemeen.htm
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
pa3gws
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 mar 2006, 21:04
Locatie: delft

jumper cable

#5 Bericht door pa3gws »

probeer het hier eens
http://wiki.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-b ... areVerkoop
het schijnt dat ze pigtails op maat maken
73's albert

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

Re: jumper cable

#6 Bericht door angelo »

pa3gws schreef:probeer het hier eens
http://wiki.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-b ... areVerkoop
het schijnt dat ze pigtails op maat maken
73's albert
Ik kwam via een paar links op hele interessante pagina's uit.

(en ik heb een adresje gevonden voor goedkope RJ45 connectoren die ik nogal verslijt)... :wink:

thanks.

(vreemd dat ik via google niet op die betreffende pagina uit kwam toen ik zocht op wifi)
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie