Mijn Dipool antenne

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mijn Dipool antenne

#1 Bericht door pa3cvi »

Hallo beste medeamateurs,

Een ieder die mijn website wel eens bezocht, kan mijn antenne situatie zich misschien nog wel herinneren, hoop ik.

Als regelmatig DX-er met bescheiden middelen op de CW banden zit ik onwillekeurig nog wel eens te mijmeren over mogelijke verbeteringen van mijn dipool antenne, niet dat ik daar niet tevreden over ben hoor, gezien mijn mogelijkheden dan.

Ik kan mij nog herinneren dat ik met mijn kleine auto'tje de stalen pijpen die ik ergens had opgescharreld er bovenop gebonden, mee naar huis had vervoerd.

Eigenlijk vond en vind ik nog steeds dat ik de 2 eind-steunpijpen voor de dipool moest inkorten voor het vervoer ervan, maar ja dat ging niet anders.

Hoe meer ik er over lees des te meer vind ik het jammer van de korte eindpijpen, Op het dak heb ik wel de vereiste 10 meter minimale hoogte, maar vooral de pijp aan de zijkant van het huis zou hoger moeten.

Ach het zal bij mijmeren blijven, of toch is er iemand die voor mij (niet meer zo piepjong) een oplossing weet? :idea:

PS mijn auto is nog steeds (net zolas ikzelf) van bescheiden karakter.

Oh ja mijn site kun je vinden op adres: http://www.pa3cvi.nl/ , misschien toch interessant om eens een bezoekje te wagen.

73's Cees vd Laan, PA3CVI :)

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

Een extra buis om de huidige en dan ophogen?
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

#3 Bericht door pa3cvi »

angelo schreef:Een extra buis om de huidige en dan ophogen?

Nou nee, ik dacht meer aan een andere vervangende pijp van zo'n meter of pak em beet, 8 zodat mijn dipoolhelft aan de voorzijde huis ook bijna horizontaal hangt. :?

Thom PA9T
Berichten: 415
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

#4 Bericht door Thom PA9T »

Ik vind die animatie van je antenne op de homepage echt geweldig! (maar dat even tussendoor)

Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

#5 Bericht door pa3cvi »

PA9T schreef:Ik vind die animatie van je antenne op de homepage echt geweldig! (maar dat even tussendoor)

Leuke reactie joh, heb ik met plezier (en veel moeite) gemaakt.
Met alles: als je het eenmaal weet dan is het niet moeilijk meer, maar voordat je het weet..... :wink:
73's

Plaats reactie