Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

#1 Bericht door PC1L »

Wie kent of werkt met WiMo 2367 SHF ? Dat ziet er erg goed uit. Zeer goede specs voor zo'n mechanisch lange beam. Wat ik graag wilde weten of bij de constructie van deze antenne op de rotor pijp deze precies boven deze rotorpijp geplaatst is of juist ernaast ( in dat geval kan deze pijp - indien glasvezel o.i.d. eventueel doorlopen naar boven ). Dat is niet goed op de afbeelding te zien.

Ook nog de vraag of er mensen zijn die de 2344 vergeleken hebben met deze 2367 .. met name dan voor ATV toepassingen !

Dank voor antwoord.

Leon PC1L.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

#2 Bericht door Radioot »

Afbeelding

Glasvezelbuis kan er doorheen. Als je wilt ATVen neem de 44 elements uitvoering.
67 is geoptimaliseerd voor het ssb gedeelte 1296 MHz, doet niet veel op ATV.

Jarenlang gebruikt tot dat ik de eeuwige ruis dan wel de Usual Suspects elke opening/contest zat was.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

#3 Bericht door PC1L »

Bedankt voor je antwoord en zeker ook je advies ter zake ( 44 EL keuze bij ATV, al of niet gestackt hi :lol: ). Vanwege een zin in de beschrijving ( The antenna covers the entire 23 cm band and does not display any de-tuning effects caused by rain or wind ) zou je gaan denken dat het meevalt voor ATV .. de grafiekjes zijn niet zeer onthullend wat dat betreft, waarschijnlijk heb ik die niet gezien. Maar die 2 meter extra lengte met 23 elementen erbij duidt al op het pieken van de antenne op een bepaald gebied in het frequentiespectrum, inderdaad. Het lijkt bijna onmogelijk om over de gehele band een zelfde versterking te creeeren.

Wat betreft de opgegeven SWR waarden ( 1.2 ) .. misschien heb jij dat ooit gemeten op welke punten deze te verwachten zijn ?

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

#4 Bericht door Radioot »

Breedbandig en hoge versterking lukt alleen met een schotel.

Deze antennes zijn gemaakt naar DL6WU http://www.robkalmeijer.nl/techniek/ele ... index.html

Er zijn vast ATVers hier die meer kunnen vertellen over de goede keus anno nu.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Plaatsing WiMo 2367 SHF antenne op de rotorpijp.

#5 Bericht door pa1bvm »

en deze dan ???


https://www.antennas-amplifiers.com/23c ... na-1296mhz

op de site staan ook nog wat korte versies ...

gebruik deze yagi zelf niet want ik ben niet actief op 23 cm

Plaats reactie