Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 23 jan 2018, 14:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 okt 2017, 18:32 

Als er al een antenne met magneetvoet en een stukje coax op je auto af komt, mag ik toch hopen dat de voorruit gelaagd is (zoals verplicht bij auto's op de weg). Kans dat je de spriet in je oog krijgt is hierdoor al een heel stuk kleiner.
Ook is de voorruit in een hoek opgesteld (i.v.m. aerodynamica) dus kans dat het binnen komt word hiermee nog kleiner.

Disclaimer: ik beweer niet dat het onmogelijk is...!

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 okt 2017, 05:09 

Ik had me vorig jaar in Friedrichshafen een diamond K702M voetje gekocht, zo een heel klein voetje met magneet en zuignap.
Met een klein kwart golfje erop waaide hij er bij 120 al af.
Niks waard dus....
De magneet heb ik eruit gesloopt en op ebay een sterke neodym magneet gekocht voor 7 euro en erin gezet. Nu kan ik makkelijk een grote dualbander erop zetten en hij gaat tegen 160 nog niet om :)

73 Jan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 okt 2017, 17:08 

pe1cmo schreef:
Ik denk dat er dan wel meer onderdelen dan alleen die kleefvoet op je afkomen.

een beetje triple magnet blijft vrees ik gewoon op je dak als je in eens van 220 --> 0 gaat.

Maar goed, met 220 op de snelweg met een meter of twee antenne op HF.... meestal niet zo geschikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 okt 2017, 22:14 

on6zg schreef:
Ik had me vorig jaar in Friedrichshafen een diamond K702M voetje gekocht, zo een heel klein voetje met magneet en zuignap.
Met een klein kwart golfje erop waaide hij er bij 120 al af.
Niks waard dus....
De magneet heb ik eruit gesloopt en op ebay een sterke neodym magneet gekocht voor 7 euro en erin gezet. Nu kan ik makkelijk een grote dualbander erop zetten en hij gaat tegen 160 nog niet om :)

73 Jan

Owkay... vandaag dus met dezelfde voet en een diamond 2/70 antenne (96 cm ofzo) een uurtje 140 kmhgereden op de autobahn bij de buren daarna nog een uurtje terug met 130 kmh (was een stypukke drukker) antenne staat nog altijd straks op exact dezelfde plek. (Is makkelijk te zien, ik poets mijn Uto bijna nooit :mrgreen: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur