FSI-50 van Monacor

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

FSI-50 van Monacor

#1 Bericht door PC1L »

Hierbij de vraag of de niet meer zo recent voorkomende FSI-50 ( SWR meting ) van Monacor bekend is. Misschien weten jullie de Max frequenties en de respectievelijke Max vermogens voor deze meter ? Ondanks Google niet echt veel info abt te vinden

Met dank voor antwoord,

Leon PC1L.

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: FSI-50 van Monacor

#2 Bericht door PA3BAS »

3,5 tot 150 mhz

http://www.radiomuseum.org/r/monacor_st ... fsi_3.html

100 watt

Van plaatje gelezen op http://rgebhard.de/seite371.htm


Lang leve Google
Bijlagen
IMG_1885.PNG
.... But will it blend?

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: FSI-50 van Monacor

#3 Bericht door Radioot »

Ook verkocht onder de naam Hansen SWR-50B. Er staat er een op 2dehands,
de verkoper zegt er bij dat de nauwkeuringheid op 2m niet goed is.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: FSI-50 van Monacor

#4 Bericht door PC1L »

Bedankt voor jullie reacties :-)

Ja, Google hi hi, eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik die link inderdaad zelf al uitgehaald had, maar mis het frequentieafhankelijk toegepast maximaal vermogen .. of ik heb niet goed gekeken.

.. Inderdaad werkt het niet goed op twee meter. Ik heb even de 'electronica' bekeken en denk dat ik het ding met een modificatie nauwkeurig zal kunnen laten werken op 145 Mc hi. ( heb dat eerder al gehad met een dergelijk metertje ). Met behoud van de striplines. Dat betreft inderdaad niet de SO-239 delen, moet ik erbij vermelden. Die geven trouwens tegen alle wetten van waarschijnlijkheden tegen ca 1:1 op twee meter. Deze brug werd kennelijk veel gebruikt voor de lagere frequenties en is van binnen tamelijk solide in elkaar gezet.

Maar waar het mij om gaat is dat ik weet wat de fabriek zelf opgeeft voor maximaal vermogen. Als de misaanpasssing op twee meter zich manifesteert ( de onnauwkeurigheid ), dan is het een ramp ( opblazen dioden etc. ) om daar het vermogen toe te passen dat geoorloofd is op de 'DC' frequenties. Het zal een heel stuk lager liggen dan dat in de beschrijving. Ook als de onnauwkeurigheid wordt weggewerkt voor die frequentie.

Mocht iemand of jullie alsnog een keertje de manual of de data tegenkomen betreffende vermogen, houd ik mij aanbevolen ! Iemand die zelf werkt of gewerkt heeft met zo'n ding zal ook weten wat het precies doet.

Leon PC1L.

Plaats reactie