Hallo Ruud,
PA0RAB schreef:
Practische onzinnige ambtenaarij
Ja die regeltjes zijn inderdaad soms echt belachelijk. En het rare is dat er zo veel verschil zit tussen de Europese landen. Het komt zoals je zegt aan op kleine verschillen, maar deze zijn altijd moeilijk te vinden. Bijvoorbeeld toen we de vergunning wilden aanvragen voor de portofoons hebben we eerst op voorhand op internet gezocht. Veel vonden we terug op Nederlandse sites en op de zeer goede site van het Nederlandse AT. Maar Belgische site ontbreken aan informatie en die van het BIPT is weinig overzichtelijk en staat ook nergens goede uitleg bij. Enkel gewoon "In bijlage de betreffende wettekst" En dan kan je 10 bladzijden van dat gedoe beginnen lezen in plaats van dat zoals op de Nederlandse sit ein mensentaal uit te leggen.
Op dat vlak zijn ze in Nederland veel verder dan hier.
PA0RAB schreef:
Jeff uit taalgebruik woordkeus ed maak ik op dat je in een Vlaams deel van Belgie woont.
Klopt! Ik woon in het zuiden van de provincie Antwerpen (niet te verwarren met stad Antwerpen want dat ligt op 45 km van mij). Ik woon tegen de grens met Vlaams Brabant op 20 minuutjes rijden van Leuven. Vanuit Nederland is dit inderdaad een heel stuk rijden.
PA0RAB schreef:
melding te maken van testopstellingen. De contacten en adviezen met/van een groep zendamateurs en eventueel naar dit forum en deze rubriek verwijzen
Ik zal eind deze week ook een mailtje sturen naar het BIPT om dit te melden. Ik zal de link van Robert meesturen zodat ze hier even kunnen bijlezen. Alvast bedankt!
Die Sirio lijkt me ook wel interessant. Maar op deze moment heeft de centralist geen noemenswaardige problemen om de mensen op het terrein te bereiken. Enkel wanneer de operatoren van de machines vanuit hun cabine zenden was de ontvangst zeer slecht. Daarmee ook deze vraag. Dus eerst dat maar oplossen

.
Ik heb zojuist 5 antennes besteld. Ik dacht als de antennes dan heel goed zijn moeten we niet opnieuw een maand wachten voor de andere antennes er zijn. En voor dat geld heb ik er maar in één keer 2 extra besteld als reserve.
Ik wil iedereen hier al eens even hartelijk bedanken voor alle raad en hulp! Wanneer ik de antennes uitgeprobeerd heb zal ik zeker hier mijn bevindingen zetten. Dat zal waarschijnlijk half juli zijn als de verzending vanuit China vlot gaat.
Vriendelijke groeten, Jeff