sommer beam

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

sommer beam

#1 Bericht door PA3HMP »

Heeft er iemand het boekje van de sommerbeam XP504

ik kan wel wat info vinden op internet maar niet het originele boekje waarin de stap voor stap montage van deze beam staat.

PD5Lima
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2013, 10:00
Roepletters: PD5L
Locatie: Zwolle

Re: sommer beam

#2 Bericht door PD5Lima »

Beste Mark,

Hierbij de manual voor de Sommer beam serie X50. Ik heb deze van internet gehaald. Ik heb gezocht op sommer beam x504.pdf Ik hoop dat je hier mee verder kunt. De firma Sommer heeft nog een website met informatie: http://sommerantennas.com/xp504.html

[Ik heb Mark deze gegevens eerst persoonlijk gemaild en bedacht mij later dat er misschien meer interesse is voor de manual]

Fijne Pasen
Manuale Sommer XP507 (English).pdf
(2.38 MiB) 198 keer gedownload
73’ Edwin PD5L

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: sommer beam

#3 Bericht door PA3HMP »

Heel erg bedankt, ik had ook gezocht maar kwam deze niet tegen, hoewel die van mij op sommige dingen iets anders is komt het voor het grootste gedeelte overeen voor zover ik nu kan zien dus hier kan ik wat mee.

uit de tekeningen lijkt ook dat de vorige eigenaar hier en daar wat vergeten is te monteren, bijvoorbeeld het kruis in de voedingslijn, deze zit er niet bij dus die zal ik zelf moeten maken, maar dat is geen ramp.

ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die deze antenne hebben vanwege de hoge aanschaf kosten, maar hij is wel erg hufterproof gebouwd en ik heb al gezien dat ze minimaal windsnelheden van 128KM/U aan moeten kunnen, het is nog steviger gemaakt als een optibeam.

73
Mark

Plaats reactie