kwaliteit MFJ products

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: kwaliteit MFJ products

#16 Bericht door PA4WK »

Ik ben benieuwd waarom je voor een gevouwen dipool gekozen hebt.
Een normale gestrekte halve golf dipool kun je desnoods nog zonder BALUN gebruiken.
Met een gevouwen dipool moet je eerst de imp. naar 50 Ohm transformeren.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: kwaliteit MFJ products

#17 Bericht door PA1FJ »

Ruud PA0RAB
Er is maar 1 Classic International en daar is de eigenaar Joop Vaartjes van!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: kwaliteit MFJ products

#18 Bericht door PA4WK »

PA1FJ schreef:Ruud PA0RAB
Er is maar 1 Classic International en daar is de eigenaar Joop Vaartjes van!
Ja dat klopt maar er zijn zoveel anderen.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Re: kwaliteit MFJ products

#19 Bericht door PC1RZ »

K weet niet op welke verdieping je woont, en hoe je waslijn ogen zijn , maar ...

ik heb zelf op mn balkon op de 4e(en bovenste etage) een alu pijpje aan de waslijn ogen geknoopt (2 meter van de gamma, door midden heb je 2x 1 m aan beide kanten) en deze steekt dus buiten t balkon uit.
hier hangt bij mij de dipool (voor 20m, 14m luidspreker draad) aan , in een inverted U (op de kop U) . En met rozenclips een 2e draad er onder voor de 10m

Balun is of snel te koop of snel zelf te maken, men neme 12cm doorsnee mof voor de wc (of cola fles) en wikkel daar zon 4m (12 wdg) RG58 omheen.
kroonsteentje in de midden van de draad en gaan met die banaan!

Werk er zelfs op 20m Brazilië mee met 25w. (en met JT65 met nog minder)
73, Rick

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: kwaliteit MFJ products

#20 Bericht door PA3HMP »

Tja More Fucking Junk, door de jaren heen heb ik heel wat van die rommel gerepareerd van mfj voor anderen, varieerend van constructiefouten tot vergeten solderingen of slechte solderingen, vergeten bedrading, goedkope constructie enz enz.

helaas heeft mfj ook een aantal andere merken opgekocht zodat ik die ook niet meer vertrouw dus ik blijf ver mogelijk weg van mfj en hun andere opgekochte merken.

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: kwaliteit MFJ products

#21 Bericht door almenaar »

Heel simpel,je krijgt de kwaliteit waar je voor betaald.Voor professionals pure rotzooi,voor de hobbyist(lees lager
bestedingspatroon)acceptabele kwaliteit.
En wij zijn geen professionals(sommige denken van wel) dus wij kopen tuners met plastieke schakeldekken?
en vinden het raar dat die dingen wegfikken!
Nogmaals,alle kwaliteit heeft z,n eigen prijs.
En voor het geld is de kwaliteit dienovereenkomstig.
En met beleid is mfj goed te gebruiken.

Pe9kkm 73"

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: kwaliteit MFJ products

#22 Bericht door PA3HMP »

naah, je mag verwachten dat het goed in elkaar zit en werkt, geen slechte solderingen en prutswerk, zo goedkoop is die mfj rommel nu ook weer niet

Gebruikersavatar
PA3BYK
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mei 2011, 20:48
Roepletters: PA3BYK
Locatie: Pijnacker

Re: kwaliteit MFJ products

#23 Bericht door PA3BYK »

Natuurlijk heeft kwaliteit een prijs.
Maar ik kocht eens van iemand op 2e hands. nl een MFJ tuner, weet het type niet meer, kocht het als defect, er was iets mis met een van de schakelaars, heb dat het kunnen repareren.
Maar toen ik de tuner open maakte, bleek er stuk draad van ongeveer 6 Cm los in de kast te slingeren, was hetzelfde ongeisoleerde draad als waar de spoel van gemaakt was.
Dat is toch wel slordig.
Zet 3 zendamateurs in een kamertje, geef ze 1 probleem en na een kwartier heb je 5 meningen.

-Verwijderd account

Re: kwaliteit MFJ products

#24 Bericht door -Verwijderd account »

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik mijn MFJ-dipool voor de 10M-band eens goed nagekeken :) Had ik eigenlijk meteen moeten doen nadat ik ontdekte van die ongelijke lengte van de dipoolhelften.
In feite is het een soort van schemerlampjesdraad, maar dan dikker en stugger. Aan de dipooleinden zijn die twee aders aan elkaar gesoldeerd. Bij de coaxaansluiting zit een aanpassingsnetwerkje, in een plastieken doosje. Doosje open gemaakt en zag dat 1 van de aders met de tegenoverliggende ader verbonden is. En aan de afscherming van de coax verbonden is. De andere twee tegenover elkaar liggende aders gaan door een soort van smoorspoel met hele dunne draadjes. En die zijn verbonden met de kern van de coax. Feitelijk ziet het er heel simpel uit. Alleen ben ik niet in staat om met eigenbouw het net zo netjes te maken (voor het oog althans) als wat ik nu heb.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: kwaliteit MFJ products

#25 Bericht door PA4WK »

Het gaat er om dat jij er tevreden over bent, aan de hand van je laatste beschrijving zou ik er niet te veel vermogen in stoppen.
Aan de hand van alle commentaren hier op het forum kun je denk ik wel bedenken hoe je een volgende keer iets zelf kunt bouwen.
Anders als zoekterm dipool en dan de frequentie in Google stoppen en de ontwerpen komen er uit rollen
Best 73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: kwaliteit MFJ products

#26 Bericht door PD0AC »

Ik heb een aantal producten van MJF in gebruik, en in gebruik gehad. Niets op aan te merken.

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Plaats reactie