Welke kleefvoet antenne, Diamond MR77B of Comet M24B?

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Welke kleefvoet antenne, Diamond MR77B of Comet M24B?

#1 Bericht door Ron01 »

Geachte forumleden,
Na jaren trouwe dienst heeft mijn oude Nagoya UT-308 inmiddels zoveel battle damage dat het tijd word om eens wat anders aan te gaan schaffen.
Ik heb even op de site bij mijn huisleverancier in Breda gekeken en vond daar deze twee antenne`s.
Volgens de specificaties zou de Comet iets meer versterking moeten geven, maar de bouwkwaliteit zou minder zijn als de Diamond.
Zijn er forumleden die ervaring met een of beide antenne`s hebben?
Graag uw deskundig advies.

Gr Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

-Verwijderd account

Re: Welke kleefvoet antenne, Diamond MR77B of Comet M24B?

#2 Bericht door -Verwijderd account »

Ik kan alleen spreken over mijn ervaringen met de Diamond MR77B.
Nadat deze mobielspriet een aantal jaren dienst heeft gedaan op een auto heb ik deze antenne in mijn bezit gekregen. Sindsdien staat ie bij mij op het balkonhek, op een v.d. plaatjes daarvan :)
Werkt probleemloos op beide banden en is welhaast niet stuk te krijgen. Het gebeurd soms dat ik 'm per ongeluk er vanaf stoot. Ook de rukwinden en stormwinden doen 'm niets, sprietje zwaait slechts wat heen-en-weer in de wind :D
Nu dien ik wel erbij te zeggen dat dit antennetje hier op ongeveer 37mtr boven straatnivo staat en ik heb daarmee een royaal bereik tot in Vlaanderen. En verder de gehele kuststrook tot aan Amsterdam is vanaf hier geen probleem met deze antenne-opstelling.
Door ouderdom en invloed van de zilte zeelucht hier is het nu wel wat roestig aan het worden, maar heeft kennelijk geen negatieve invloed op de werking.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Welke kleefvoet antenne, Diamond MR77B of Comet M24B?

#3 Bericht door PA3BAS »

Ik heb zo'n Diamond op mijn auto. Geen slechte dingen er over te zeggen. Inderdaad maakt roest niet veel uit. Velp/Hilversum is geen probleem.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Welke kleefvoet antenne, Diamond MR77B of Comet M24B?

#4 Bericht door Ron01 »

Heren, bedankt voor jullie reactie. Het gaat dus de Diamond worden :) !

Mvg Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Plaats reactie