Antenneplaatsingsproblemen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#16 Bericht door PA2LAD »

Toen we niets hoefden te betalen was je papiertje een registratie. Nu wel wel moeten betalen is het in feite een vergunning geworden en je hebt kans dat een rechter daar ook in meegaat.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#17 Bericht door PE1PQX »

Ergens iets voor betalen geeft je niet meer rechten of garanties (bij de overheid), en het wordt daarmee zeker geen vergunning. Het is en blijft een (betaalde) registratie.

Dit is slechts een administratief iets zodat het "ene poppetje dat bij de betaalde registraties het knopje 'heeft betaald' indrukt" betaald kan worden.
Niets meer, niets minder.

Helaas, maar meer 'rechten' en ondersteuning zie ik er niet van komen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#18 Bericht door Radioot »

PE2CH schreef:ik ben huurder bij diezelfde woningbouw
Hebben we het over de zoekmakers van €2 miljard?

-Verwijderd account

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#19 Bericht door -Verwijderd account »

PD5DJ schreef:Onlangs is er in deze regio een grote schoonmaak actie geweest om schotel antennes en ander materiaal te verwijderen van de daken.
Daar heeft deze zend amateur ook gehoor van gekregen, en moest daarom dus ook zijn mast weg halen en alles wat er nog wel niet meer op het dak staat.
Dit soort acties zie ik hier in mijn omgeving ook. Vrijwel altijd in combinatie met vernieuwing van dakbekking (onderhoudswerken dus) en aanbrengen van veiligheidslijnen.
Van mijn medebewoners hier in de flat heb ik reeds vernomen dat niemand meer van de bewoners toegang heeft tot het dak. Luiken en deuren zijn hermetisch afgesloten met twee hangsloten. Evenals de ladder die benodigd is om op het dak te kunnen komen.
PD5DJ schreef:Deze zendamateur is lid van de veron, en heeft hiermee diverse malen contact over deze situatie gehad.. maar de woningstichting bleef zijn poot stijf houden, de boel moest en zou er af gaan.

Onlangs is deze zendamateur lid geworden van DKARS, hij heeft deze situatie voorgelegd aan DKARS.
DKARS heeft dezelfde dag nog telefonisch contact opgenomen met diverse afdelingen van de woningstichting.
2 dagen later lag een officiele goedkeuring voor zijn antenne mast in de bus.

Iets wat de veron een half jaar lang niet voor elkaar kreeg, heeft DKARS in 1 dag voor hem opgelost..
Dit is wel heel opmerkelijk te noemen en is gelijktijdig ook veelzeggend...
Dank voor jouw bijdrage aan dit topic.

Gebruikersavatar
PA3DES
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:02
Roepletters: PA3DES

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#20 Bericht door PA3DES »

Het AT bepaalt niet of het radiozendamateurisme onderdeel van de radioamateurdienst is.
Dat wordt in de radio regulations bepaalt.

Uit vol 1

Section III – Radio services
1.19 radiocommunication service: A service as defined in this Section involving the
transmission, emission and/or reception of radio waves for specific telecommunication purposes.

1.56 amateur service: A radiocommunication service for the purpose of selftraining, intercommunication and technical investigations carried out by amateurs, that is, by duly
authorized persons interested in radio technique solely with a personal aim and without pecuniary interest.

Verlof, vergunning, machtiging, registratie etc zijn slechts juridische kreten op het papiertje om aan te tonen dat je deel uit maakt van de radioamateurdienst.
Internationaal bestaan veel van die kreten niet eens, je bent zendamateur en maakt deel uit van de radioamateurdienst volgens art 1.56 van de RR.
Wat voor naam je papertje ook heeft je voldoet aan "duly authorised" volgens art 1.56.
Zeer sterk dus om in een brief op de radioamateurdienst in te zetten.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#21 Bericht door PE9DX »

Het argument om bij de DKARS een bedrag te betalen en daardoor automatisch te worden geholpen door Jan PA3FXB met zijn antenne plaatsingsbureau klopt niet helemaal.

Je hoeft helemaal niks aan de DKARS af te dragen, Jan FXB is dan wel een onderdeel van de DKARS, maar hij helpt je ook zonder donateur te worden!
De VERON doet niks voor je en de CQ-PA kan volgens mij ook niks voor je betekenen.
Nog maar even voor alle duidelijkheid, Jan FXB is dit bureautje begonnen buiten alle organisaties om. Heeft na een paar succesjes aangeklopt bij de VERON of het onder hun vlag mocht maar kreeg nul op zijn rekest. (bang voor juridische claims)
DKARS zag er wel brood in en vandaar dat Jan het daar heeft ondergebracht, puur om even wat meer gewicht in de schaal te leggen. Ik ken Jan al vele jaren persoonlijk, weet hoe betrokken hij is met alles wat hij doet, maar weet ook hoe succesvol hij inmiddels is geweest voor diverse mensen met plaatsingsproblemen. Tot nu toe is het nog nooit tot een gerechtelijke uitspraak gekomen, omdat Jan alle zaken bij de gemeente klaar heeft weten te spelen. Het is een kwestie van hoe te weten omgaan in de ambtenarenwereld, en dat weet Jan als geen ander!

En Jan heeft inmiddels diverse amateurs in Nederland geholpen!

Johan PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#22 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4WK schreef:Maar ik zou zeggen geef een keer €25.= uit en word donateur van DKARS.
Het gaat om 25,-- per jaar. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#23 Bericht door PA4WK »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PA4WK schreef:Maar ik zou zeggen geef een keer €25.= uit en word donateur van DKARS.
Het gaat om 25,-- per jaar. :wink:
Ja en wat is het probleem?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#24 Bericht door pa3met »

PA4WK schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PA4WK schreef:Maar ik zou zeggen geef een keer €25.= uit en word donateur van DKARS.
Het gaat om 25,-- per jaar. :wink:
Ja en wat is het probleem?
nah daar kan je ook een k*tportofoon voor kopen en daar mee plusminus 14000 amateurs mee zieken.

Ok dan maar geld aan DKARS geven (ik ben donateur overigens en nee ik koop geen rotzooi)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#25 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4WK schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PA4WK schreef:Maar ik zou zeggen geef een keer €25.= uit en word donateur van DKARS.
Het gaat om 25,-- per jaar. :wink:
Ja en wat is het probleem?

Je schrijft "geef een keer..." dat lijkt het of het eenmalig is. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#26 Bericht door PA4WK »

Ja daar heb je gelijk in.
Je kunt het natuurlijk zo doen dat als je je vergunning binnen heb je de donatie stopt maar dat vind ik persoonlijk een op z'n zachts gezegd niet zo fraaie manier om iets voor elkaar te krijgen.
Ik zou er €25.= per jaar voor over hebben, als je kijkt wat een amateur per jaar aan zijn hobby uitgeeft is dat nog wel op te hoesten denk ik, ook voor iemand met een krappe beurs.
73's Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Antenneplaatsingsproblemen

#27 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Wij snappen elkaar nu Wim.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie