Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#1 Bericht door pd0ejn »

Goedemorgen Radio Professionals,

Gewoon ter informatie:

Hier onder vind u een bericht uit de PZC de krant van Zeeland.

http://www.pzc.nl/regio/walcheren/flatb ... -1.5427056

Met vriendelijke groet Rene.
Bijlagen
image1.PNG
Luctor-Et-Emergo

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#2 Bericht door pd0ejn »

en scrolt u vooral eens door naar onderen naar de reactie`s van omwoners en anderen......

mvgr Rene.
Luctor-Et-Emergo

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#3 Bericht door pa3kc »

Veel van die zogenoemde "monteurs" zijn MBO'ers vers van de opleiding af.

Daar is niet mis mee, MBO'ers, maar die hebben geen kaas gegeten van RF techniek.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#4 Bericht door pa3kc »

Volgens mij lost het tv probleem op als de flat bewoners betere geïsoleerde coax kabels gaan gebruiken die de gewraakte frequencies enigszins afschermt.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#5 Bericht door PF9ZX »

En leven in een magnetron doe we toch allemaal. De hele ether is een compleet gesloten net van straling van van alles en nog wat.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#6 Bericht door PE2AAB »

Wat een reacties op dat artikel van lezers van die krant.
De zendamateur die UMTS antennes in zijn mast heeft en hiermee ook soms uitzendt.

Als je niet weet wat je zegt kun je dat beter ook niet doen.

Ook de metingen verricht met een 200,- ding van de Conrad geeft geen vertrouwen. Die dingen slaan al op tilt als je onder een lantaarnpaal staat waar een VSA in zit. Pfff.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 912
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#7 Bericht door 19DT2120 »

Mensen die klagen over die umts masten,maar zelf hebben ze thuis alles wireless :?
Soms weet ik het ook niet meer.........

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#8 Bericht door dxhunter »

Het bekende verhaal waarbij alle technische problemen en gezondheidsklachten van de hele buurt op 1 hoop geveegd worden. Monteur van Delta kan het probleem zo mooi afschuiven op die mast zonder er zelf veel werk aan te hebben.

Overigens kan iemand best ziek worden van een UMTS mast. Niet van de RF maar van de stress die het kan opleveren aan iemand die niet beter weet.

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#9 Bericht door PA3BAS »

Op mijn iphone kan
Ik alleen het screenshot bekijken (ook van een iphone). De site zelf strandt in een cookiemelding die ik niet mag aanklikken.

Kan jij niks aan doen, weet ik, maar toch grom..
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoi Bas,

je schrijft:
"De site zelf strandt in een cookiemelding die ik niet mag aanklikken."

Niet mag? , wie zegt dat? Bijna elke website heeft een cookie .

Juul

Apple - MacBook
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#11 Bericht door PH2LB »

Juul - PE0GJG schreef:je schrijft:
"De site zelf strandt in een cookiemelding die ik niet mag aanklikken."

Niet mag? , wie zegt dat? Bijna elke website heeft een cookie .
Nou sommige sites zijn echt drama mobiel. en zo;n cookie popup die je mobiel niet kun benaderen of dat hij steeds buiten beeld schuift of een dode link bevat.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#12 Bericht door PA3BAS »

Juul - PE0GJG schreef:Hoi Bas,

je schrijft:
"De site zelf strandt in een cookiemelding die ik niet mag aanklikken."

Niet mag? , wie zegt dat? Bijna elke website heeft een cookie .

Juul

Apple - MacBook

Juul, de melding en de accepteerknop zie ik, maar als im 'm aanklik gaat ie niet weg. De cookiemelding blijft dan over de website staan...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#13 Bericht door pd0ejn »

Goedemorgen, hier bij het PZC verslagje zonder cookies etc op uw scherm:

VLISSINGEN - Kees Grims en zijn buren snapten maar niet waarom ze zo over de galerij liepen te wankelen.

“'Meneer, u woont in een magnetron', zei hij. En daar moest ik het mee doen.”


Tot een Delta-monteur onderzocht waarom niemand in de Vlissingse flat bij televisiekanaal 14 kan. "Die man wil inpluggen en zet direct een stap achteruit. Hij vroeg of ik soms zenderamateur was. Het signaal was zó sterk dat alles ontregeld raakte. 'Meneer, u woont in een magnetron', zei hij. En daar moest ik het mee doen."

Niet de enige

Grims ging nadenken. Zijn computerhulp klaagde dat diens wifi-signaal werd weggedrukt. "En als ik op de bank mijn krantje zit te lezen, voel ik me ziek worden. Mijn lymfeklieren zetten op, ik krijg hoofdpijn. Als ik bij mijn vriendin in Goes ben, heb ik nergens last van. Hier in de flat ben ik niet de enige. Bure Mattie voelt zich al een poos niet goed, bure Nel loopt als een zombie rond."

Dat kon maar één ding betekenen. "Dat ding daar", wijst Grims naar de UMTS-mast die bovenop een kantoor aan de andere kant van de Paul Krugerstraat staat. "Sinds ze daar aan hebben gesleuteld, zitten wij met deze ellende."

Lees morgen het hele verhaal in de PZC.

ps. dat hele verslag dat er ``morgen`` in staat is er nooit gekomen ...?! hoe zou dat nu toch komen .....

mvgr Rene.
Luctor-Et-Emergo

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1245
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#14 Bericht door PE9ZZ »

Ze hebben het nog steeds over "morgen". Morgen is het overmorgen en dan staat het er vast nog steeds. Verhaaltje is van 10 november... Cookiemelding overigens met Firefox plugin Yarip eruit gesloopt.

Tot mijn niet geringe verbazing zitten er wel zinnige reacties tussen. "Doe eens alufolie op je hoofd, als het niet helpt is het psychisch", "zendamateurs zitten niet op UMTS frequenties", "waar waren de klachten over de UHF TV zenders in Goes?". Doet me denken aan het verhaal wat ik maar niet kan terugvinden. Jaren terug waren op een flat GSM antennes gemonteerd. Ineens kregen allerlei bewoners klachten als hoofdpijn, misselijkheid enzovoort. Niemand die dat snapte, de GSM antennes waren nog niet aangesloten op de bijbehorende apparatuur...

Is het overigens niet beschuldigende vinger?

Tjerk, 9ZZ

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Beschuldigend oogje naar Zendamateurs

#15 Bericht door sottezero »

Ja, hoog SBS6 gehalte dat verhaal...

Maar als ik zo vriendelijk mag zijn net zo'n kort door de bocht verhaal op te hangen als de Delta monteur...
Waarschijnlijk hebben ze bij Delta zo'n bagger kwaliteit kabel gebruikt dat zelfs dat kleine beetje vermogen van die UMTS mast stoort op de antenne coax.
Of die flat is zo oud dat daar nog koperdraden lopen die meer weg hebben van bliksemafleiders dan van coax.

Dat oude mensen gaan wankelen op hoge ballustrades lijkt me meer iets voor het afnemen van gehoor functionaliteit bij oudere mensen en dus hun evenwicht orgaan waardoor ze sneller vertigo beleven. Ook de reden waarom 95% van de mensen op de spoedeisende hulp die daar komen door 'vallen' 55+ is.

Waar de opmerking 'bent u een zendamateur' en 'u woont in een magetron' op gebaseerd zijn kon ik helaas niet terugvinden in het artikel.
Dat overigens in flatgebouwen WIFI niet werkt is uitermate simpel te verklaren.
Onlangs ben ik (tegen alle principes in, (no I will NOT fix your computer)) nadat 8 verschillende monteurs op bezoek waren geweest van 7 verschillende toko's eens gaan kijken wat het probleem was bij een familie lid van een kennis van me, in een verzorgingsflat.
Allereerst waren er op 2.4 GHz WIFI er 57 access points aan het stralen, waarbij er 10 harder binnen kwamen dan mijn test Asus AC68U. Het hele spectrum waar je eigenlijk slechts 3 functionele kanalen hebt was dus volgeplempt en dus feitelijk overboekt met een factor 20. Tijdens een test die ik uitgevoerd had bleek dat slechts 20% van de pakketjes zonder problemen binnenkwam over een afstand van 1 meter.

Ja, dus dat WIFI niet performde was wel duidelijk. En er was ook maar 1 oplossing mogelijk. Migreren naar 5GHz WIFI. Vreemd genoeg was daar maar 1 AP te vinden, dus of geen hond had daar 5GHz ondersteuning of de natuurlijk grotere demping op 5GHz hielp de banden schoon te houden.

Het wonen an sich in oude vieze rottende zwartgeblakerd van schimmel vergeet-flats is natuurlijk al niet erg gezond, en in een vieze stad is het dan niet veel beter. Het ergens naartoe gaan verhoogt bij oudere mensen al snel de testosteron wat een natuurlijk middel is tegen stress en zal men hierdoor ook beter voelen bij zus in verweggistan op het platteland. Wellicht nog wat oxy wat vrij komt bij knuffelen en mensen voelen zich inderdaad beter.

Maarja, probeer dat SBS6 volk maar uit te leggen wat het verschil is tussen een magetronbuis en groepshysterie.

Plaats reactie