Tegelvoet

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#46 Bericht door PA0ETE »

Een tegelvoet die niet aan het pand zit heeft trouwens nóg een voordeel: als hij niet permanent staat heb je wanneer hij niet aan het pand vastzit geen antennevergunning nodig :-) Haal hem als dat praktisch mogelijk is een of twee dagen per maand naar beneden om er een tijdelijke opstelling van te maken.

Mijn woningbouwcorporatie wilde me geen antennes toestaan nadat ze twee jaar daarvoor dat heel ruimhartig wilden doen. Ik gebruikte toen al deze opstelling (een glasfiber mast die 15 meter boven mijn dak uitsteekt vanuit het zolderraam). Toen ik zei dat wat ik nu had een tijdelijke opstelling betrof kreeg ik na consultatie van de juristen de vraag terug: zit deze tijdelijke mast misschien ergens aan het pand bevestigd? En toen ik 'nee' zei was er vervolgens geen probleem.

Zo'n opstelling heeft nóg een voordeel: de maximale hoogte van 5m boven het dak is (voor zover de opstelling veilig is) ook niet meer van toepassing :-) En eventueel moet je ook nog even aan je verzekeraar melden dat het een opstelling is die enigszins ongebruikelijk is.

PE2CH

#47 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#48 Bericht door PE2AAB »

PA4DHG schreef:
PA0ETE schreef:Een tegelvoet die niet aan het pand zit heeft trouwens nóg een voordeel: als hij niet permanent staat heb je wanneer hij niet aan het pand vastzit geen antennevergunning nodig.[..............]Toen ik zei dat wat ik nu had een tijdelijke opstelling betrof kreeg ik na consultatie van de juristen de vraag terug: zit deze tijdelijke mast misschien ergens aan het pand bevestigd? En toen ik 'nee' zei was er vervolgens geen probleem.[..............]Zo'n opstelling heeft nóg een voordeel: de maximale hoogte van 5m boven het dak is (voor zover de opstelling veilig is) ook niet meer van toepassing
Interessant wat je hier neerpent :D
Hoef je dan in zo'n situatie jouw antenne-opstelling ook niet te registreren in het antenneregister?
Zó bezien kan je natuurlijk ook de stelling verdedigen dat èlke situatie (antenne-opstelling bv.) tijdelijk is :mrgreen:
Ik zou zeggen van niet inderdaad.
Ik heb een mobiele antenne-installatie. Moet ik die ook registreren?
Nee, alleen vast opgestelde antenne-installaties (gemonteerd aan een vast opstelpunt) van radiozendamateurs worden geregistreerd in het antenneregister.
Bron: http://www.agentschaptelecom.nl/onderwe ... 7515815682
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Tegelvoet

#49 Bericht door PD4NX »

Ik wil graag een tegelvoet met vier tegels van 60x40 op het platdak van mijn 9-meter hoge flatje plaatsen (geen lift).
Dat zal met een ladder moeten. Aangezien de tegels 28kg wegen, is dat een heidens karwei (ben de jongste niet meer).
Welke methode maakt het mij mogelijk om die klus te klaren zonder me een breuk te hoeven tillen.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#50 Bericht door PE1NBD »

Hallo Ed. Lijkt mij het gemakkelijkst met behulp van iemand. Stevig touw om de tegel, 1 man op de ladder en 1 man op het dak. Die op het dak trekt de tegel en die op de ladder duwt de tegel omhoog. Hier heb ik het alleen gedaan maar inderdaad een hele klus met zo'n tegel in je handen en niet veilig.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#51 Bericht door andre »

methode verhuislift huren?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#52 Bericht door PE1KXY »

Ik had de 60 bij 40 tegel(s) een voor een in een grote rugzek gedaan en het touw deed de rest.... maar een beetje hulp hierbij kan idd geen kwaad.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: Tegelvoet

#53 Bericht door 19RF186 panda58 »

Kameraad van mij woonde vroeger ook in een flat.
Kan me herinneren dat er in 1 van de trappenhuizen een dakluik bevond.
Heb jij dat ook niet?

Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1251
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#54 Bericht door PA9X »

Kleinere tegels gebruiken en in een emmer omhoog hijsen?

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Tegelvoet

#55 Bericht door PD4M »

Grote tegel, touw, hijsen, slingeren, ramen, floeps... Waarom hoor ik toch steeds dat Benny Hill muziekje in mijn hoofd? :)
Maarten
PD4M

Plaats reactie