Antenne vergunning

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Antenne vergunning

#1 Bericht door PD9CN »

Beste mede Amateur,

Wat mag wel en wat mag niet? Ik heb twee loop antennes geplaatst in mijn achtertuin aan de schuur van mijn buurman.
De schuur van mijn buurman is hoog: 2.40
Mijn loops steken boven de buurmans schuur uit.
De grote loop komt zo'n 2.60 boven de schuur uit.
De kleine loop zo'n 1.50 boven de schuur uit.
Mijn vraag is dus is dit wettelijk toegestaan??????

De grote loop heeft een doorsnede van 2 meter en de kleine loop een doorsnede van een meter. En de schuur die u ziet is van mijn buurman. Dit even ter info.

Afbeelding

Groet PD9CN Cor
Laatst gewijzigd door PD9CN op 28 mei 2007, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2566
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Je mag vrij een antennedrager en antenne plaatsen van 5 meter hoog zonder bouwvergunning.

Als de foto's er zijn kunnen we meer zeggen, maar omdat het geen schotel is ben je vrij dit te plaatsen tot 5 meter hoog, de antenne is vergunningvrij, dus deze maat mits hij niet hoger wordt als 5 meter is prima.

Wat de buurman betreft, misschien vind je zijn hok wel niet mooi, maar daarom hoeft ie ook niet weg.

Probeer eerst met een goede uitleg over je hobby hem op andere gedachten te brengen, ruzie is het laatste wat je wil, maar van je goede recht afzien is absoluut niet nodig.

|Cor

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2566
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Staat prima zo.

Als het hoogste punt van de antenne maar niet hoger is als 5 meter gemeten op het punt waar hij het dak kruist van je hok.

Zo te zien is dat niet het geval, mooi laten staan.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#4 Bericht door Theo Postma »

Wat staat dit mooi!
Het lijken wel kunstwerken.
En de buurman begint hier over? Midden in de woning bouw?
Kom nu even, wat Cor ook al schreef staat goed zo.
Jammer is, dat de foto zo groot is :!:

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

#5 Bericht door PD9CN »

De buurman heeft pas samen met mij zelf de oude schuren op geruimd en hij heeft een nieuwe schuur gebouwd zonder vergunnig maar dit ter zijde. Toen heb ik gezegd wat ik van plan was en dat was helemaal geen probleem tot zijn nieuwe schuur overeind stond toen ging hij moelijk doen over de plaatsing van mij anntenne mast . Hij wilde geen gedonder met de gemeente. Maar ik vertelde dat ik gewoon ging plaatsen zoals wij waren afgesproken. Tot hij vandaag aan de deur kwam van haal die kermis atractie maar van de schuur af wat dit kan niet dit is geen gezicht. Ik heb toen gezegd geen sprake van. Hij zij dan krijg je een schriftlijk bericht van mij.

Dit is het hele verhaal.

Groet PD9CN

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#6 Bericht door PA3FAT »

Weet de buurman dat schuren zonder bouwvergunning afgebroken moeten worden? Zover ik weet moeten bouwvergunning plichtige bouwwerken eerst afgebroken worden voordat de vergunning verleend kan worden. Maar dat is wat ik her en der hoor in dit soort situaties.

Ja mijn woonplaats heeft ooit onder toezicht gestaan van andere overheden agv het niet naleven (vriendjespolitiek) van dit soort regels.....
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PA7DNY
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 apr 2007, 11:07
Locatie: Ten Boer

#7 Bericht door PA7DNY »

Ik ben bang dat je toch aan het kortste eind zal trekken.
De antenne mag dan wel legaal zijn, jij hebt geen zeggenschap over de eigendommen of erf van jou buren.
Dus plaats die antennes op jou eigen terein, op een langere mast.
Dan maakt het qua hoogte ook niet zoveel uit.
Dat hij zijn schuur zonder vergunning heeft gebouwd zou ik niet als "wapen" gebruiken.
Het zou de sfeer definitief verpesten.
PA7DNY

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#8 Bericht door PA3FAT »

Als alle huizen eruit zien zoals op de foto dan vraag ik me ook af waarom de loops niet aan de dakkapel vastgemaakt kunnen worden.

En anders inderdaad zoals vorige poster zijn. Paal in de grond en daarop de loops vastmaken. Zorg er dan ook voor dat ze ook niet over het erf van de buurman draaien, dan kan hij er verder niets meer aan doen. Ik zou ze dan wel maximale hoogte geven, zodat hij ze verder wel goed kan zien !
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

#9 Bericht door PH7CW »

Als jij jouw antennes aan de schuur van jouw buurman hebt vast gemaakt en hij wil dat het er vanaf gaat......... dat lijkt het me eenvoudig: Het is zijn schuur dus de antennes gaan daar vanaf als hij ze daar niet wil hebben. Of je in je recht zou staan of niet, als je ze niet weghaald zou je weleens een burenruzie kunnen hebben. :(

Natuurlijk zou je dan wat anders kunnen zoeken dat als steun kan dienen voor jouw antennes. En als ze op dezelfde hoogte blijven als op de foto zou ik me om de vergunningen niet druk maken :)

succes
73,Erik

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

#10 Bericht door PD9CN »

Ik ben met de vorige spreker helemaal eens met praten kom je het veder! De antennes staan op mij eigen grond! Alleen de muurbeugels zitten op de schuur van de buurman! Maar deze staat percies op de grens!


Groet PD9CN

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#11 Bericht door Theo Postma »

Mijn excuus, heb niet goed gelezen :oops:
Dacht dat de schuur gezamelijk was.
Als deze van de buurman is, en die wil het niet, dan zul je hem wel weg moeten halen.
Losse paal de grond in, en het feestje gaat dan gewoon door.

In een woonwijk zul je gezamelijk er uit moeten zien te komen.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
PA7DNY
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 apr 2007, 11:07
Locatie: Ten Boer

#12 Bericht door PA7DNY »

PD9CN schreef:Ik ben met de vorige spreker helemaal eens met praten kom je het veder! De antennes staan op mij eigen grond! Alleen de muurbeugels zitten op de schuur van de buurman! Maar deze staat percies op de grens!

Groet PD9CN
Ah, ik heb ook zo'n buurman met de schuur precies op de grens.
Alleen had hij er een raam in wat op mijn erf uitkijkt, en dat mag wettelijk niet.
Hij trok zich er niks van aan dus had ik de keus een rechtzaak te beginnen of het zo te laten voor de lieve vrede.
Ik heb er toen een schutting voor gezet, dat was in ieder geval goedkoper dan een advokaat.
Dat kun jij ook doen en daar de antennes aan vast maken.
De antennes zelf kan hij niks aan doen, die zijn legaal volgens de regels, of hij ze nu leuk vind of niet.
PA7DNY

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

#13 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#14 Bericht door PA3FS »

PD9CN schreef:Ik ben met de vorige spreker helemaal eens met praten kom je het veder! De antennes staan op mij eigen grond! Alleen de muurbeugels zitten op de schuur van de buurman! Maar deze staat percies op de grens!


Groet PD9CN
Je buurman mag niet eens op de erfscheiding bouwen volgens mij.
Info min. van VROM

Plaats reactie