wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
VE3HKS
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2017, 15:44
Roepletters: PA0RKA
Locatie: da or Aalten Netherlands or Vilnius Lithuania
Contacteer:

wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

#1 Bericht door VE3HKS »

Ik ben momenteel met mijn gemeente in onderhandeling voor de aanvraag van een omgevingsvergunning. Dit gaat alles behalve over leien daken. Mocht het zo zijn dat de gemeente mijn aanvraag afwijst dan wil ik nog in beroep gaan. Maar mocht dit niet helpen wat is dan de regelgeving voor mobiele masten? Ik lees veel verhalen maar zou het zeker willen weten voordat ik nog meer geld uitgeef aan mobiele opstellingen. Wie kan mij hier over inlichten?

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

#2 Bericht door PA4WK »

Je kan ook lid worden van DARU en contact opnemen met https://www.daru.nu/boan
Ze hebben al voor veel amateurs een positief resultaat weten te bereiken.
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

#3 Bericht door Thijzer »

De regelgeving maakt geen onderscheid tussen vaste of mobiele antennes en masten. Een antenne is een antenne.

Libertel heeft in de beginjaren nog eens mobiele kranen opgekocht en daar antennes in bevestigd. Dat is een tijdje goed gegaan maar uiteindelijk bleek het niet te mogen. Naar aanleiding daarvan is er wel meer regelgeving gekomen, niet altijd even gunstig voor ons amateurs.

Het is zaak goed advies in te winnen, zoals Wim ook al aangeeft. Op basis van de argumenten van de gemeente kun je in bezwaar gaan en de bezwaren wegnemen. Laat je niet ontmoedigen, uiteindelijk moet een lokale overheid wetgeving volgen en als jij alles conform de voorschriften maakt, is er geen ontkomen meer aan voor de gemeente. Alleen spelen de termijnen niet in je voordeel...

VE3HKS
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2017, 15:44
Roepletters: PA0RKA
Locatie: da or Aalten Netherlands or Vilnius Lithuania
Contacteer:

Re: wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

#4 Bericht door VE3HKS »

PA4WK schreef:Je kan ook lid worden van DARU en contact opnemen met https://www.daru.nu/boan
Ze hebben al voor veel amateurs een positief resultaat weten te bereiken.
73 Wim
Dank je voor je antwoord Wim. ik ben al lid van de daru, vrza en veron. Heb al kort contact gehad met de Daru. En bij verder vervolg zal ik zeker van hun services gebruik maken.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: wat is regelgeving omtrent mobiele mast.

#5 Bericht door PA4WK »

Let goed op wat je doet en zegt, een verkeerde actie of opmerking van jou kant kan bemiddeling door DARU/BOAN een stuk lastiger maken.
Succes en hier op het forum zijn we natuurlijk altijd benieuwd naar de ontwikkelingen.
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie