2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#16 Bericht door PE9ZZ »

Voor 1.2 GHz heb ik ooit een yagi gemaakt op basis van calculaties van die Yagi calculator (voor win32 met wine). Ding ging tadellos. PVC drager en 1.5 mm CuL elementen. Voor 13 cm had ik ooit een printplaatantenne in een fiberglass behuizing. Ding werkte erg goed maar ik heb hem weggegeven qua geen emplooi. Later heb ik zo'n Scheibenantenne gekocht op een radiobeurs (Apfelkorn). Zit nu aan m'n access point en werkt ook prima. Heb ook een quad biquad antenne gemaakt. Doet het ook erg goed en is lekker breedbandig (WiFi en 13 cm). Zit in een PVC koffertje.

Intussen wel benieuwd of dit Joepie China product goed werkt. Alleen: reverse polarity SMA, wat een affront!

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#17 Bericht door PC1L »

Na een ongelooflijke veelheid aan bewerkingen ( elke dag iets probeerd ) inclusief trace routes - nazoeken ( back trace ) en vier browsers verder is het gelukt een effectief contact tot stand te brengen en te betalen ( nog wel met IDEAL :lol: ). Het lag niet aan de browswers dat het eerst niet ging.

Heb er gelijk een kabeltje van 9 meter bijbesteld ( met tweemaal SMA ) voor 3,18 EUR ( de antenne was 10,04 EUR ). Ben eens benieuwd wat daar de - gain van zal zijn :-) .. Mogelijk kan er zelfs zendsignaal ingestuurd worden. Even afwachten totdat we het kunnen testen.



PE9ZZ schreef:Alleen: reverse polarity SMA, wat een affront!

Tjerk, 9ZZ
Heb zelf de nodige antennes gebouwd en afgeregeld, ook de ontwerptechnologie actief, een hobby apart :-) .. maar deze antennes bouwje echt niet zelf voor dat geld. Het lijkt op bamiporto & co. De kwaliteit neemt toe .. het wordt steeds meer interessant.

PE5HV
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 sep 2006, 22:52
Roepletters: PE5HV
Locatie: JO21

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#18 Bericht door PE5HV »

De antenne = binnen. Type AMXY-2400-25 volgens doos. De antenne heeft 16 elementen

Op andere sites is een AMXY-2400-16 te vinden, ook met 16 elementen, waarvoor 16 dB gain wordt geclaimd.

Met WLAN en InSSIDer tool kwalitatief gemeten. Ik meet zo'n 10-15 dB gain.

De antennemeetdag in Meppel is op 16 juni 2018. Dan kan ik helaas niet.
Als iemand uit de buurt daar naar toe gaat, wil ik deze wel meegeven voor een meting. Wie o wie?
73
Harry
PE5HV / NL6594

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#19 Bericht door PC1L »

[quote="PE5HV"]Type AMXY-2400-25 volgens doos. De antenne heeft 16 elementen/quote]

Dat is leuk zeg .. verder, ik ben niet in de gelegenheid om deze antenne dan mee te nemen helaas, mogelijk dat iemand anders dit kan doen. Maar wel zou ik graag willen weten, indien mogelijk, of het deze ( zie link hieronder ) antenne betreft ? Dank voor je mogelijke antwoord in ieder geval.

https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 282.N87CB7

PE5HV
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 sep 2006, 22:52
Roepletters: PE5HV
Locatie: JO21

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#20 Bericht door PE5HV »

Dat is de juiste link inderdaad.
73
Harry
PE5HV / NL6594

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#21 Bericht door PC1L »

PE5HV schreef:Dat is de juiste link inderdaad.
Bedankt voor je informatie inzake :-). In dat geval heb ik misschien nog een interessante wederwaardigheid betreffende deze antenne. Ik mocht het volgende in de box ontvangen :

Chan Miky: "Dear friend,

So sorry to trouble you, and just got the information that these products have quality problems, we need to return the product to the factory, so it seems that we have no choice but to cancel the order and give you the refund, is it OK?


Ik heb het vermoeden dat de antenne wel werkt, helaas kan ik het tot nu toe niet zelf gaan meten / testen. Ik heb ze wel gevraagd toch een antenne toe te zenden. Maar niets meer gezien of gehoord tot nu toe ..... Hopenlijk heb(ben) je(jullie) iets aan deze informatie.

73 Leon PC1L.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: 2.4GHz antenne (China) bruikbaar voor 13 cm?

#22 Bericht door PC1L »

.. en nog maar weer een paar regeltjes erachteraan voor de volledigheid. Omdat net zojuist heb ik opnieuw bericht gehad dat er toch weer geleverd gaat worden. Nogmaals, ik vermoed dat deze antenne heel goed zal werken en qua $/Q verhouding niet te kloppen is. Eigenlijk houd je het bijna niet voor mogelijk dat het voor die prijs gemaakt wordt.

Plaats reactie