Island on 20m band

Voor discussie over de gunstige of ongunstige voortplanting van radiogolven en de activiteit van de zon cq. het aantal zonnevlekken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Island on 20m band

#1 Bericht door PD0MV »

FK8HW New Caledonia 20m band 14.172 MHZ , een engels station in europa heeft hem gewerkt dus hij is te werken ook voor nederland


73 de PD0MV

P.S. werkt Split
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Island on 20m band

#2 Bericht door PE2AAB »

Zoals te lezen op zo'n beetje elk DX cluster.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Island on 20m band

#3 Bericht door PD0MV »

ja en bijna elk cluster worden meldingen gedaan die niet zo zijn, maar dit keer heb ik hem gehoord helaas niet kunnen werken.

en ja :lol: ik wilde het even laten weten
Ik ben ook maar een mens :wink:

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Island on 20m band

#4 Bericht door pa1bvm »

en ..dit was geen belevenis ??

heb je je wel eens afgevraagd hoeveel nederlandse amateurs naar de cluster zitten te kijken en daarna pas naar dit forum ???

en hoeveel amateurs hebben een scripje lopen zodat ze automatisch een warning ( sms-je of whats app oid) krijgen als een nog te werken DXCC land op de cluster zichtbaar wordt ..

het moment dat jij het tikt is het alweer erg oud en is de " kans" wellicht alweer voorbij ..

groet Rick

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Island on 20m band

#5 Bericht door Laurens PD9X »

Kan je wat meer vertellen over zo'n scriptje? Voor de CQWW contest op heb ik een lijstje gemaakt met expedities. Zou leuk zijn als ik realtime bericht kan krijgen (pop-upje) als die call in de lucht is.

Kan dat aan elk cluster gekoppeld worden? Ook aan N1MM?

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Island on 20m band

#6 Bericht door pa1bvm »

is zo te zien ook al standaard software voor

http://www.ve3sun.com/


groet Rick

gaat dan naar je twitter of via sms

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Island on 20m band

#7 Bericht door PD0MV »

ach ja al die meuk op die smartphones, moet je niet te veel op vertrouwen, kijk naar die bekende blackberrys, die hadden een storing dat ze niet op internet konden komen- in het nieuws was er veel aandacht aan zelfs de journalisten hebben al niks beters te doen., het probleem is dan wel verholpen, maar dat bewijst maar weer dat al die meuk op die smartphones niet alles is, als internet een keer niet functioneerd zul je het toch op een andere manier moeten waarnemen, je hoort vanzelf op de band of iemand in de lucht is of niet, thats simpel :wink:

en met een beam die bijna elke amateur heeft, moet het helemaal niet zo moeilijk zijn. :wink:


73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Island on 20m band

#8 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Island on 20m band

#9 Bericht door pa1bvm »

ach ja op de 20 meter band duren de openingen vast wat langer dan op VHF en hoger
doe niets op HF ..teveel jagers ..te weinig vissen..

op 144 Mhz duurt misschien een sporadic-E opening een minuut of 10 a 20 en dat is dan al behoorlijk lang
toch jammer als je dan net in je tuin bezig bent en daardoor de opening naar EA8 misloopt.

ik begrijp niet wat jouw afkeer van smartphones met dit topic te maken heeft maar dat zal wel aan mij liggen


Rick

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Island on 20m band

#10 Bericht door PD0MV »

[quote="PA1FOX"][quote="PD0MV"]
en met een beam die bijna elke amateur heeft, moet het helemaal niet zo moeilijk zijn. :wink: [/quote]

Mark,

Hoe staat het met je beam?[/quote]


ach als ik op 22 okt met de DVDRA een mooie prijs vind wie weet koop ik er 1. :mrgreen: FB13 of FB23 :mrgreen:

122 Teletekst di 11 okt
***************************************
Kort nieuws binnenland

***************************************
` Er zijn opnieuw problemen met de
telefoons van Blackberry.Vodafone
bevestigt dat er een storing is,maar de
telefoonmaatschappij weet niet of het
probleem net zo groot is als gisteren.
Door een storing bij RIM,de fabrikant
van Blackberry,kon toen geen verbinding
met internet worden gemaakt in Europa,
Afrika en het Midden-Oosten.


goh wat heb je dan aan smartphones :lol: :lol: als ze het niet doen, is blackberry een goed voorbeeld, die door storing geen gebruik van internet kunnen maken, dus kun je ook geen DX melding krijgen.

even als voorbeeld :lol: :mrgreen:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Island on 20m band

#11 Bericht door PD0MV »

[quote="pa1bvm"]ach ja op de 20 meter band duren de openingen vast wat langer dan op VHF en hoger
doe niets op HF ..teveel jagers ..te weinig vissen..

op 144 Mhz duurt misschien een sporadic-E opening een minuut of 10 a 20 en dat is dan al behoorlijk lang
toch jammer als je dan net in je tuin bezig bent en daardoor de opening naar EA8 misloopt.

ik begrijp niet wat jouw afkeer van smartphones met dit topic te maken heeft maar dat zal wel aan mij liggen


Rick[/quote]


dat is offtopic dat klopt, maar dat sloeg op het feit dat iemand zei dat hij of zij een sms of mail krijgt via smartphone om niet op het cluster te hoeven kijken. zie wat er met die blackberry aan de hand is.

allemaal leuk melding van DX op je smartphone krijgen, maar je ziet wat er gebeurd als er een storing optreedt, dan kun je dus naar die DX meldingen fluiten :wink:

Plaats reactie