Alpha 9500 met 5 micropocessoren

Naast QRP is er natuurlijk ook nog QRO.
Bericht
Auteur
Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#16 Bericht door Marco »

Leuke opmerking jos.
Is wat je er zelf van maakt.

Ik heb liever 2kw in huis en 400w output.. Draait de eindtrap op +/- 20% en gaat een leven lang mee.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#17 Bericht door PA1ZP »

Hoi Marco

Ik heb je site gezien en weet dat je in ieder geval ook mooie antennes hebt.

Het is voor mij om van te dromen wat jij allemaal hebt.
Gelukkig heb ik een heel knappe vrouw om bij te dromen hihi.

ik ben zelf meer een prutser , ik koop niet te veel nieuw en antenne's kopen heb ik 3 keer gedaan de afgelopen 10 jaar.
Mijn god wat waren die duur en wat vielen ze tegen.

Ik ben altijd zo maar weer aan het bekijken wat ik zo kan bouwen, meestal antenne's maar ook wel wat seinsleuteltjes of een antennetuner of iets wat ik nodig heb en wat er te koop is bevalt me niet, en ik denk dat kan ik beter en goedkoper.

Verbindingen maak ik alleen met bekenden en degene die hen toevallig kent.
Ik werk geen 2 nieuwe stations per maand.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#18 Bericht door pa5cal »

Weer licht richting het topic terug, als we even tussen de regels doorlezen heeft Jos wel een punt, de prijs van de buizen. Natuurlijk is het zo dat een buis die maar op 20% vermogen staat te werken zeg maar een leven lang meegaat, maar ik denk en vind het ook niet onbelangrijk om een buis te hebben die betaalbaar is. En een 3cx 4cx blabla zijn wel aan de prijs. Een buis die nog nieuw gemaakt wordt vind ik OOK niet onbelangrijk, chinees van makelij maakt mij niet uit, zolang hij maar goed is (je hebt goede en slechte chinezen).

Persoonlijk vind ik glas-envelope tubes heel mooi om te zien dus zou ik graag een amp hebben met dat mooie spul erin, helemaal natuurlijk als je ze ook nog kunt ZIEN HI ;)

-P

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#19 Bericht door on4ma »

pe2mc schreef:PA5CAL tnx voor de uitleg..

Dat bedoelde ik precies.. De russen maken de buisjes een stuk goekoper onder een andere naam. Maar blijft feitelijk hetzelfde.

Een GU74B (4cx800) tetrode is totaal anders dan een 3cx800 triode. Hopelijk voor jou zit de correcte buis in je alpha anders gaat ie puffen :lol:

En voor je een 2kw altijd maar op 400watt doet draaien ( lees '' Heiliger dan de paus "") lees dit eens goed na
http://www.electronics-manufacturers.co ... ifier.html

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#20 Bericht door Marco »

on4ma schreef:
pe2mc schreef: En voor je een 2kw altijd maar op 400watt doet draaien ( lees '' Heiliger dan de paus "") lees dit eens goed na
http://www.electronics-manufacturers.co ... ifier.html

Ik kan lezen heb nog geen bril nodig bedankt MA!. Wat probeer je me duidelijk te maken. Dat de 9500 een mooie amp is?
Laatst gewijzigd door Marco op 07 dec 2009, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#21 Bericht door Steef »

Gaat volgens mij over versterkers met transistors, maar staat ook duidelijk dat wanneer een versterker maximaal versterkt, deze de meeste vervorming geeft.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#22 Bericht door on4ma »

pe2mc schreef:
on4ma schreef:
pe2mc schreef: En voor je een 2kw altijd maar op 400watt doet draaien ( lees '' Heiliger dan de paus "") lees dit eens goed na
http://www.electronics-manufacturers.co ... ifier.html

Ik kan lezen heb nog geen bril nodig bedankt MA!. Wat probeer je me duidelijk te maken. Dat de 9500 een mooie amp is?
Ik wou je enkel wijzen op het verschil van tetrode en triode. Dat wis je al bij al. Ik spreek mij niet uit of een ampli zoals alpha mooi is of niet.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#23 Bericht door Marco »

on4ma schreef:
Ik wou je enkel wijzen op het verschil van tetrode en triode. Dat wis je al bij al. Ik spreek mij niet uit of een ampli zoals alpha mooi is of niet.

Heb je gelijk in een Amp moet werken en de specs moeten zijn zoals men opgeeft. Ik ben zeer tevreden met me 87a prima machine. Maar dit moet toch het neusje van de zalm zijn.
Ooit komt deze er wel.. ff sparen

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Alpha 9500 met 5 micropocessoren

#24 Bericht door Steef »

Het is niet te hopen dat een Alpha defect gaat na de garantie:

Alpha Support Policy
For support on ALL non-warranty amplifiers Alpha Radio Products offers you the following options:
Fill out the trouble shooting request form HERE and resolve your issue via email.
Request an RA number HERE and send your equipment in for repair.
Call Alpha and use our phone support service.
Phone support service calls are billed at $110 per hour calculated to the minute, minimum charge of 15 minutes ($27.50). When you call to use Alpha phone support service please have you Visa, Master Card or Discover Card handy, we will be asking for your card number before your support call begins.
Wie praat luistert niet

Plaats reactie