Nieuwe look zendamateur.com

Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

aanpassingen ivm updates

#1 Bericht door pa5cal »

Na lange tijd is het dan toch zover gekomen dat updates van de machines weer onvoorkomelijk zijn. Dit houd ook in dat PHPbb, de software die dit forum draait een update moet krijgen.

Om dit te bewerkstelligen zijn een aantal aanpassingen nodig, waaronder de stijl van het forum aanpassen, helaas. Zoals iedereen kan zien is de opmaak ietsjes anders (prosilver ipv prosilver2) gezien dit een noodzaak is voor de migratie. Ik zet het in eerste instantie alleen tijdelijk om en ga daarna weer terug maar er zal ergens een moment komen waarop het langere tijd van uiterlijk zal veranderen.

Verder, downtime is ook niet te voorkomen. Ik heb nu nog geen inzicht in wanneer het forum precies en hoe lang down zal zijn. Ik draai eerst een paar test migraties om ervoor te zorgen dat alles een beetje vloeiend verloopt. Tegen de tijd dat de definitieve migratie in gang wordt gezet zal ik dat melden.

Groeten,
-P

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: aanpassingen ivm updates

#2 Bericht door PE2AAB »

Ziet er nog steeds netjes uit! Valt me wel op dat het iets onduidelijker is als een topic nieuwe reacties heeft maar wellicht kan ik die kleursetting zelf aanpassen? (rood/blauw)
Overigens heb ik de Forum Layout ingesteld nu op Subsilver2 en dat lijkt als vanouds.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Nieuwe look zendamateur.com

#3 Bericht door PA0FRI »

Ik kan niet zeggen dat de nieuwe look een verbetering is. Het oogt veel te druk! Wat mij betreft terug naar het oude
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Het is even wennen zeg.....

Ik ken deze lay-out van een ander forum. Maar zoals Frits al aangeeft, het toont wat onrustig.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#5 Bericht door PD0JSB »

het komt mij ook druk over ,maar het kost meer muisklikken om bij "toon actieve onderwerpen " te komen dat irriteert als snel
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#6 Bericht door PA3DJS »

Het nieuwe gezicht doet mij denken aan dat van het CB-forum. Het aantal muisklikken komt mij dus ook bekend voor..

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#7 Bericht door 19DT2120 »

Je kan hem gewoon terug zetten,in het gebruikerspaneel.
Een forum hoeft van mij niet flashy en hyper modern te zijn,leesbaarheid en rust is veel belangrijker !

ps het CB forum kan je ook terug zetten naar de oude look !

Gebruikerspaneel-> Foruminstellingen en dan -> Mijn forumstijl: subsilver2
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#8 Bericht door pa3kc »

Leuke look het heeft wel iets.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#9 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

19DT2120 schreef:Gebruikerspaneel-> Foruminstellingen en dan -> Mijn forumstijl: subsilver2
Wat Rick ook schreef. Ziet er weer als vanouds uit.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#10 Bericht door PE2AAB »

Let wel; er staan nog wat updates en migraties op het program dus er zullen nog wel wat zaken wijzigen. Dit is nodig omdat de software verouderd is en moet worden geüpdate.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#11 Bericht door PD0JSB »

weer terug gezet naar het oude ,,, daar ben ik blijer mee
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#12 Bericht door PA1AIS »

Compleet off topic, maar van de 121 pagina's deelnemers zijn slechts 56 pagina's geregistreerde radioamateurs? (Belgisch & Nederlands, uitzonderingen daargelaten)
De rest vindt het kennelijk niet nodig om op een zendamateur forum zich kenbaar te maken met een callsign en een heel groot gedeelte heeft uberhaupt geen registratie bij AT en gebruikt een eigen verzonnen systeem van andere (niet amateur) banden.

Viel me zomaar op......

Gelukkig houdt hier niemand zich bezig met ongeoorloofde praktijken, dat is dan wel weer rustgevend.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#13 Bericht door PA0ETE »

PA1AIS schreef:Compleet off topic, maar van de 121 pagina's deelnemers zijn slechts 56 pagina's geregistreerde radioamateurs? (Belgisch & Nederlands, uitzonderingen daargelaten)
De rest vindt het kennelijk niet nodig om op een zendamateur forum zich kenbaar te maken met een callsign en een heel groot gedeelte heeft uberhaupt geen registratie bij AT en gebruikt een eigen verzonnen systeem van andere (niet amateur) banden.

Viel me zomaar op......

Gelukkig houdt hier niemand zich bezig met ongeoorloofde praktijken, dat is dan wel weer rustgevend.
Dat is gewoon toegestaan hoor. We hebben wel een lichte voorkeur dat mensen hun call gebruiken als ze die hebben maar dat hoeft niet.

Daar is een belangrijke reden voor: we willen geen mensen afschrikken die net met de hobby beginnen/beginnende interesse voor de hobby hebben, of deze mensen zelfs buiten de deur houden. Dit was destijds ook de visie van de oprichters van het forum.

Om die reden is het forum voor iedereen toegankelijk, en kun je het ook meelezen als je niet bent ingelogd, cq. geen account hebt. Er zijn bijvoorbeeld best veel mensen die onze hobby jarenlang van een afstandje bekijken voordat ze besluiten een keer examen te gaan doen. Die mensen willen we heel uitdrukkelijk graag bij deze hobby betrekken als ze daar eenmaal aan toe zijn.

Het is denk ik voldoende dat aanzetten tot piraterij en uitgebereide discussie voor dat onderwerp hier niet mag. De eerste reden daarvan is overigens niet omdat het illegaal is, maar omdat het onderwerp off-tooic is. Het is wel een forum van legale amateurs uiteraard.

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#14 Bericht door PH7R »

Volgende week examen, dus verwacht dan mijn nick naam te kunnen omzetten. En hopelijk nog een keer in Mei.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Nieuwe look zendamateur.com

#15 Bericht door pc1mb »

Lang niet iedere amateur identificeert zich alleen met z'n callsign, ook niet ná examen. Wat je hier impliceert, Jugo, vind ik dus wat voorbarig.

Gesloten