Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 23 jun 2017, 16:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wel of geen gemodereerde posts alvorens daadwerkelijk te kunnen publiceren?
Wel 36%  36%  [ 27 ]
Geen 64%  64%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 75
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 15:14 

PA3DAT schreef:
Dat is lastig: dit is een gratis te downloaden en te installeren opensource forum-softwarepakket. Je hebt dan wel een programmeur nodig om complexe wijzigingen in de sotware aan te brengen.

Oké, ik begrijp nu dat er bij phpBB forumsoftware weinig valt in te stellen, het is standaard zo.

Simple Machine Forumsoftware werkt wat zoekfunctie betreft eenvoudiger, het heeft standaard een trefwoorden zoekveldje.
Scannerforum bijvoorbeeld werkt met deze software. Overigens moppert men daar ook dat er te weinig in de historie gezocht wordt.

-Ed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 16:23 

PA4DHG schreef:
O ja, de zoekfunctie werkt ook zonder dat je daarvoor ingelogd hoeft te zijn. Makkelijker kunnen ze het je niet maken.

Zeker een pluspunt. Maar dat is toch een keuze van de forumbeheerder, of is dat ook standaard bij phpBB ?

-Ed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 16:25 

PD4NX schreef:
Zeker een pluspunt. Maar dat is toch een keuze van de forumbeheerder, of is dat ook standaard bij phpBB ?

-Ed

Is i.d.d. standaard in phpBB, maar is in te stellen afhankelijk van de toegewezen rechten aan 'guests'.

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 16:29 

Ik heb geen problemen met de huidige zoekfunctie. Voldoet prima als je hem juist weet te gebruiken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 17:22 

PE2AAB schreef:
Ik heb geen problemen met de huidige zoekfunctie. Voldoet prima als je hem juist weet te gebruiken.

Dit topic gaat over nieuwkomers. Ik kan me voorstellen dat het voor hun niet intuïtief overkomt.

-Ed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2015, 11:51 

Heeft toch geen invloed wat we kiezen, we zien nu al als er een gevoelig onderwerp naar voren komt, wordt deze door de cenzuur gesloten.
Of dit nu voor of na het plaatsen gebeurd maakt dan toch niet meer uit.
Zal maar geen voorbeelden noemen, voor dat ik mijn mening niet meer mag uitspreken.

En nog een goed Nieuw jaar.
pe1lgw

FT-707, Condor 3000, Icom IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, 3 X Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets. Wouxun kg uv2d, Boafeng UV-5R, TYT TH-UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2015, 18:33 

PE1LGW schreef:
Heeft toch geen invloed wat we kiezen, we zien nu al als er een gevoelig onderwerp naar voren komt, wordt deze door de cenzuur gesloten.

Ik heb moeite met het woord censuur. De eigenaren van dit forum bepalen de regels, wij zijn hier te gast.
Wanneer wij ons niet aan de regels houden heeft de eigenaar van het forum het recht berichten te verwijderen,
topics te sluiten etc. Persoonlijk vind ik de beschuldiging "censuur" beledigend voor degene die het betreft.

Als de regels je hier niet aanstaan heb je het recht naar een ander forum uit te wijken. Als dat er niet is,
naar jouw inzicht, heb je het recht een eigen forum te beginnen. Wat wil je nog meer? :D

Enneh... we hebben helemaal niets te kiezen! Dit forum is niet van ons, er zit geen vereniging achter, we
zijn geen leden in wettelijke zin dus kunnen we ook nergens rechten aan ontlenen.

FT-817ND | FT-847 | FT-857D | FT1000MP Mark V | Elecraft KX1 | BQC #357.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2015, 23:31 

PD4NX schreef:
PE2AAB schreef:

Dit topic gaat over nieuwkomers. Ik kan me voorstellen dat het voor hun niet intuïtief overkomt.

-Ed

Nieuwkomers leren graag. :roll:

60 plussers hebben (bijna) alle wijsheid in pacht -Ed ... :mrgreen:

73

Robert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur