Wijzigigen aanbrengen

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Wijzigigen aanbrengen

#1 Bericht door PA0FRI »

Op een of andere manier lukt het niet om van een zelf ingebracht onderwerp later (een paar dagen of uren) iets te wijzigen, te verwijderen of een foto toe te voegen. Het gaat dan alleen nog via "Citeer". Dat is vervelend.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Wijzigigen aanbrengen

#2 Bericht door EA5JEX »

Dat klopt, voorheen kon dat wel.
Kees

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#3 Bericht door PA3DAT »

Klopt Frits, er was een tijd dat je je eigen schrijfsels oneindig kon blijven aanpassen, updaten en verbeteren.
Maar sinds enkele onverlaten meenden hun schrijfsels achteraf te moeten verwijderen waardoor een enkel topic onleesbaar werd,
heeft het beheer van dit forum besloten de wijzig-tijd voor álle geregistreerden te beperken tot (ik dacht) 30 minuten na plaatsing
van een bericht. Achteraf wijzigen of verbeteren is er dus niet meer bij.

Zo kun jij nu ook je typefout "Wijzigigen" niet meer veranderen in "Wijzigen" :wink:

Een onzalig besluit waarvan ik van harte hoop dat men er nog eens op terugkomt...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#4 Bericht door PA0FRI »

PA3DAT schreef: Een onzalig besluit waarvan ik van harte hoop dat men er nog eens op terugkomt...
Dat bedoel ik maar. Soms breng je een idee aan en na verdere experimenten wil je schema of tekst aanpassen, kan niet!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Wijzigigen aanbrengen

#5 Bericht door PA0HJA »

Even een mailtje naar een van de admins kan dit oplossen dacht ik.

PA0HJA
....The Singularity is near!

Paul PD0PSB

Re: Wijzigigen aanbrengen

#6 Bericht door Paul PD0PSB »

Ik vind dat je waar ook op het internet het recht moet hebben je eigen "traces" te wijzigen of te verwijderen.

Iemand tijdelijk bannen die bewust het forum saboteert, prima.
Maar alles voor iedereen voor de eeuwigheid op slot zetten is nogal NSA-istisch...

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Wijzigigen aanbrengen

#7 Bericht door pe1rea »

Paul, ik beheer zelf een redelijk actief forum (gemiddeld 100 berichten p/d over de afgelopen 10 jaar) en dan ben je blij dat er niet oneindig gesleuteld kan worden.
Al was het maar om trucjes uit te sluiten....
Jammer voor de users, maar wat al gezegd wordt, even een PB naar het beheer en het is voor elkaar.
Die kunnen nl wel altijd wijzigen...

Jinny
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Paul PD0PSB

Re: Wijzigigen aanbrengen

#8 Bericht door Paul PD0PSB »

pe1rea schreef:even een PB naar het beheer en het is voor elkaar.
Die kunnen nl wel altijd wijzigen...
Jinny
Tot het beheer van zo'n forum ooit wegvalt.
Dan staan de smeuige opmerkingen die je postte na "dat ene feestje dat je niet meer herinnert" dus voor de eeuwigheid online ;-)

Gaat mij om het principe.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Wijzigigen aanbrengen

#9 Bericht door pe1rea »

Dan is meestal ook het forum ter ziele...
En offline.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#10 Bericht door Aeolus »

PA3DAT schreef:Klopt Frits, er was een tijd dat je je eigen schrijfsels oneindig kon blijven aanpassen, updaten en verbeteren.
Maar sinds enkele onverlaten meenden hun schrijfsels achteraf te moeten verwijderen waardoor een enkel topic onleesbaar werd,
heeft het beheer van dit forum besloten de wijzig-tijd voor álle geregistreerden te beperken tot (ik dacht) 30 minuten na plaatsing
van een bericht. Achteraf wijzigen of verbeteren is er dus niet meer bij.
Klopt, dat maakt het heel erg lastig om dat dus te blijven toestaan. Daarnaast, op het moment dat ik een topic volg (of ik dat nu doe vanuit de hoedanigheid als moddereter of als geboeide lezer) kijk ik bij terugkomst alleen maar naar de nieuwe posts die sinds mijn laatste bezoek zijn geplaatst. Als je dus elke wijziging in je startpost gaat stoppen dan zullen er velen zijn die dat over het hoofd zien. Juist als je een stukje informatie wil delen oid, dan is dat toch juist niet je doel? Je kunt dan eventuele aanpassingen in een nieuwe post zetten zodat iedereen het sowieso te zien krijgt. Dingen die abusievelijk verkeerd geplaatst zijn en je persé aangepast wil hebben, daar mag je me altijd even een pb voor sturen, geen enkel probleem.
Een onzalig besluit waarvan ik van harte hoop dat men er nog eens op terugkomt...
Je weet het maar nooit... het heeft z'n voor's en tegen's, en zoals je ook al ziet in het topic over de beruchte 'vraagprijs', kan het altijd gebeuren dat iets weer opnieuw overwogen wordt op het moment dat we zien dat er een hoop tegenstanders van zijn.
Maar alles voor iedereen voor de eeuwigheid op slot zetten is nogal NSA-istisch...
Overdrijven is ook een vak paul 8)

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#11 Bericht door PA2OLD »

Ik zelf vind de tijd die je hebt iets aan te passen ook te kort.
Waarom niet bijvoorbeeld 6 uur, dan kan je eventuele foutjes in je bericht nog herstellen.
Soms wijst namelijk iemand anders je op zo'n foutje (zoals bij Frits), je kan nu eenmaal niet altijd direct het forum in en dan is 30 minuten gewoon te krap.

Hoe vaak is het voorgekomen dat iemand een heel draadje verprutst zodat het nauwelijks nog leesbaar was, 5 keer, 10 keer in een heel jaar?
Ik zelf denk een paar keer en daar moeten alle welwillende schrijvers voor boeten, nu ja dat is misschien het verkeerde woord, maar je snapt wat ik bedoel.

Dus voorstel aan de beheerders, vergroot de aanpastijd naar 6 uur!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Wijzigigen aanbrengen

#12 Bericht door Math PD0MAT »

Paul PD0PSB schreef:Ik vind dat je waar ook op het internet het recht moet hebben je eigen "traces" te wijzigen of te verwijderen.
Behalve dat internet en rechten hebben niet echt samen gaan. Iets wat geen grenzen heeft, is lastig/niet aan wetgeving of ideologie te koppelen.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1022
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#13 Bericht door PD5DJ »

Ik ben het absoluut eens dat 30 minuten te kort is..

Zeker bij bouw projecten waar je juist in de eerste post zo compleet mogelijk alles wilt organiseren en bijhouden en documenteren..
Want een topic met 50 post met wijzigingen in een bouw project maakt het totaal onleesbaar..

Op diverse tech fora is de eerste post altijd wijzigbaar.. en de rest binnen 24uur.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#14 Bericht door PE2AAB »

Bij het opstellen van mijn item over het ombouwen van een Bosch KF161 met APRS heb ik inderdaad wel 60 keer gewijzigd.
Ik heb aangevuld, uitgebreid, typo's verbeterd welke ik later pas zag enz..

Het is lastig dat dit niet meer mogelijk is maar aan de andere kant is de regel ook wel weer duidelijk.
Ik persoonlijk ben dan liever voor een 24 uur wijzig tijd als de huidige 30 min.

http://zendamateur.com/viewtopic.php?p=52#p52
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wijzigigen aanbrengen

#15 Bericht door PA2OLD »

24 uur is zelfs nog beter, ben ik gelijk voor en ik ondersteun de motie van PA2AAB :!:
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gesloten