Gedragingen forumleden

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#46 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Daar hebben we het weleens over gehad en op een ander forum heb ik dat ook eens zo ingesteld gehad. Maar we vonden het toch beter, om de mogelijkheid om wat te schrijven te beperken tot geregistreerde gebruikers.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#47 Bericht door coolepascal »

Ik ben verbaast te zien dat er een aantal forum leden zijn die pleiten voor meer regeltjes aka een totalitair systeem.
Mischien moeten alle forum leden zich eens wat meer met onze gezamelijke hobby bezighouden en wat minder met elkaar !
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#48 Bericht door PD9CN »

coolepascal schreef:Ik ben verbaast te zien dat er een aantal forum leden zijn die pleiten voor meer regeltjes aka een totalitair systeem.
Mischien moeten alle forum leden zich eens wat meer met onze gezamelijke hobby bezighouden en wat minder met elkaar !

+1 :wink:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#49 Bericht door pa3met »

coolepascal schreef:Ik ben verbaast te zien dat er een aantal forum leden zijn die pleiten voor meer regeltjes aka een totalitair systeem.
Mischien moeten alle forum leden zich eens wat meer met onze gezamelijke hobby bezighouden en wat minder met elkaar !
mee eens maar wat nu als blijkt dat dat net werkt? Dan zullen er toch regels uitgevoerd moeten worden.

Overigens is een totalitair systeem niet hetzelfde als "meer regels" vind ik.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Gedragingen forumleden

#50 Bericht door pe1rea »

coolepascal schreef:Ik ben verbaast te zien dat er een aantal forum leden zijn die pleiten voor meer regeltjes aka een totalitair systeem.
Mischien moeten alle forum leden zich eens wat meer met onze gezamelijke hobby bezighouden en wat minder met elkaar !
Hahaha, de wereld is klein...
Groetjes van Raymond....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Gedragingen forumleden

#51 Bericht door pc1mb »

pa8w schreef:Maak er gewoon een besloten forum van en knikker iedereen eruit die zich niet weet te gedragen, da 's mijn suggestie.
Helaas is een open forum een magneet voor elke randdebiel die meent iets te moeten roepen of verkopen.

Als je de deuren van je huis definitief open zet dan moet je eens kijken wie er binnen een paar dagen in je huiskamer wonen.

Ik zeg, op slot die boel.
Handhaving zou al een boel helpen. Op slot of nieuwe regels is helemaal niet nodig. Wel handhaven. Zodat een thread waar iemand in de tweede post al fors uit de bocht vliegt, niet vier pagina's voort-escaleert voordat er een mod ingrijpt. Die vervolgens klaagt dat hij niet meer weet waar hij moet beginnen. Nou, ik zal een suggestie doen: op pagina één!

Als daarvoor niet voldoende capaciteit is binnen het mod-team - waarvoor alle begrip, het is immers vrijwilligerswerk! En je doet het nooit goed, ik weet hoe het is... - dan is het wellicht tijd om dat team uit te breiden, zoals Tjalling al aangaf.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#52 Bericht door PE2AAB »

elsinga schreef:...Maar mocht je vrijwilligers nodig hebben, ik bied me aan. Kom hier zo regelmatig dat ik veel dingen wel zie. :)
Ik heb dit van beginaf aan eigenlijk afgehouden omdat destijds alles prima beheersbaar was. Nu lees ik vaak dingen en die meld ik vervolgens met het uitroeptekentje. Ben vaak online dus mocht er nog hulp nodig zijn...;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#53 Bericht door Tjalling PE1RQM »

We gaan eerst even op proef beginnen met een kleine uitbreiding van het moderator team (2 man). Ze worden globale moderator op het hele forum. Wellicht gaan we in de toekomst ons wel meer richten met moderators specifiek op delen van het forum, maar dat zien we wel even. We onthouden alle aanbiedingen even en mocht het nodig wezen, kijken we dan wel even verder. Bedankt hoe dan ook allemaal!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#54 Bericht door elsinga »

Ik ben dus 1 van die 2. :mrgreen:

Ik hoop dat jullie van mij geen last zullen hebben, dan loopt alls prima. Verder probeer ik altijd al dingen genuanceerd te brengen op fora, dus ik pak niet gelijk de botte bij erbij en leg ook het mes niet gelijk op tafel. En ik sta ook altijd open voor discussie, als die netjes wordt gevoerd.

Verder modereer ik gewoon met mijn gewone account, want ik sta voor wat ik zeg/doe. En het is wel zo praktisch ook. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#55 Bericht door Aeolus »

Hier is 2 van 2 :)

Ik sluit me verder helemaal bij Robert's verhaal aan.

Gebruikersavatar
ON8SD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2009, 09:47
Roepletters: ON8SD
Locatie: JO11ib
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#56 Bericht door ON8SD »

Misschien even iets voorzien van aanduiding zodat we weten dat jullie geen gewoon lid zijn? Straks krijgen we anders weer discussies als "wie denk jij wel dat jij bent om me onder mijn voeten te geven" ;-).
73
ON8SD (Didier)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#57 Bericht door Aeolus »

Hoi Didier,

In principe kun je het aan de usernames zien op het forum. Administrators hebben een blauwe username en moderators een rode.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#58 Bericht door elsinga »

Bij mij is het nu iets duidelijker geworden. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

-Verwijderd account

Re: Gedragingen forumleden

#59 Bericht door -Verwijderd account »

ON8SD schreef:Misschien even iets voorzien van aanduiding zodat we weten dat jullie geen gewoon lid zijn?
Straks krijgen we anders weer discussies als "wie denk jij wel dat jij bent om me onder mijn voeten te geven" ;-).
Aeolus schreef:In principe kun je het aan de usernames zien op het forum. Administrators hebben een blauwe username en moderators een rode.
Onderaan het forum staat een legenda waarin de betekenis van die kleuren staat. Maar ja, wie leest dat??
Het zou wellicht helderheid geven wanneer een moderator duidelijk aangeeft als zodanig te reageren.
Voorts zou ook kunnen, denk ik, dat onder de username (in de linkerkolom dus) staat dat die persoon tevens moderator is.

Maar discussies over forumbeheer/moderatie zouden beter er niet moeten zijn. Er zullen altijd lieden blijven die nooit met eender welke beslissing ook eens zullen zijn. En die gaan dan eindeloos doorzeuren zodra moderatie onderwerp van discussie gaat worden.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gedragingen forumleden

#60 Bericht door PA3DAT »

Even een tip uit een ander forum, waar we met 5 moderators werken: GEEN discussie over de moderatie! Voor je het weet
sta je in je eentje tegenover tientallen forummers, dat ga je als moderator niet redden. Vragen/opmerkingen over de
moderatie gewoon per pb of mail. Openlijke opmerkingen of commentaar op een moderator: officiële waarschuwing!

En ik zou een extra subforum maken, "Moderators", wat alléén voor moderators/beheerders toegankelijk en zichtbaar is.
Dan heb je een "eigen" plekje om van gedachten te wisselen, opmerkingen te plaatsen etc. Je kunt dan een topic wat net
begonnen is en al helemaal uit de hand loopt ook daar naartoe kopiëren in plaats van meteen het topic te deleten. Dan
kun je er met de moderators onderling nog eens naar kijken, evt. "opschonen" en daarna weer terugplaatsen in het forum.

Het zijn zomaar een paar dingen waar ik goede ervaringen mee heb.

Een quote uit de regels van mijn forum:
Een kleine schets van de gevolgde werkwijze: om het forum leuk en leesbaar te houden is het belangrijk niet af te dwalen van een onderwerp.
Dat betekent in principe dat alles wat off-topic is uit de serieuze topics zal worden gewist. Ook discussies die ontstaan over niets of weinig zullen we zonder aanzien des persoons weghalen. Wordt er iets van je "gegumd"? Jammer dan, maak je niet dik. En ga zeker ons werk niet moeilijker maken door een openbare discussie te starten over jouw bijdrage die is gewist! Want daar zitten we niet op te wachten, dat soort discussies zullen ook meteen worden verwijderd.
Wat de zichtbaarheid betreft: bij mijn forum staat ook de titel "Moderator" onder de Online/Offline-knop en boven de avatar.
Kwestie van instelling lijkt me...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gesloten