Aanpassing gebruiksrecht/aanpassingtijd.

Bericht
Auteur
PA2AR
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 aug 2013, 10:34
Locatie: JO22NE

Re: Aanpassing forum regels.

#46 Bericht door PA2AR »

Ik ben het volledig eens met de wijziging.
Eerlijk gezegd had ik mij al verbaasd over het feit dat het mogelijk was om oude berichten aan te passen / te verwijderen en ik begrijp heel goed dat deze aanpassing is gedaan.
Het probleem is namelijk dat mensen huf***s en kl*******en worden als ze boos of gefrustreerd worden. Dat men een forum beschermt tegen dit soort impulsieve vandalen begrijp ik heel goed.

Een vergelijkbare maatregel zou ook kunnen zijn dat je niet meer zelf jouw nickname kan aanpassen, maar dat dit door een beheerder moet gebeuren.
Ik snap de reden dat deze mogelijkheid op dit forum geboden wordt, maar ook hiermee is rottigheid uit te halen.

Natuurlijk kan je eeuwig discussieren of ´de juiste´ periode waarin je een post nog wel kan wijzigen, maar 3 uur of een dag lijkt mij meer dan voldoende. Daarna de hulp van een beheerder inschakelen of een nieuwe post plaatsen. Geeft je ook een reden om eerst na te denken en dan pas te posten :wink:

Just my two cents,
Antoon.

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: Aanpassing forum regels.

#47 Bericht door paul »

Het is altijd goed gegaan.
Op een incident daar gelaten.

De rede die ETE opgeeft, is dat mensen achteraf een bericht zodanig aanpassen, dat anderen die gereageerd hebben misschien anders overkomen dan in eerste instantie de intentie was.

Als iets op het scherpst van de snede gaat, kan je de essentie van de ander quoten. Dan kan een ander achteraf zijn post niet dusdanig veranderen zodat je zelf een boeman lijkt. En beter is om het niet op de scherpst van de snede te doen, toch?

Als je, je eigen post niet kan veranderen, moet je inderdaad goed na denken over hoe en wat je hier schrijft. En dat haalt misschien de spontaniteit, en daarmee het leuke van DIT forum weg.

Ik weet niet hoe de software van dit forum werkt, maar in plaats van het iemand onmogelijk te maken, zou ETE er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het aantal aanpassingen te beperken. Bijvoorbeeld, binnen het zelfde topic 2 keer, en in totaal 3 keer per 24 uur of zo. Wanneer iemand dan op een vervelende manier berichten aanpast, kan je waarschijnlijk snel genoeg voorkomen dat iemand te veel aanpassingen gaat doen.

Als je het aantal nieuwe berichten bekijkt na het aanpassen van de regel, zal het wel mee vallen met het verminderen van het aantal bezoekkers. We zullen zien of dat zo zal blijven.

Maar het feit dat het zo maar veranderd is, verbaasd mij nog het meest. Een onzinnige actie die opgelegd wordt.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing forum regels.

#48 Bericht door Vertrokken »

Het aantal wijzigingen kan je niet zetten in deze software.
Is ook te intensief voor een forum want dan moet er nog een extra parameter in de database komen en elke post moet dan een check krijgen.
Dat gaat problemen geven bij grote forums, die nu al kraken onder de hoeveelheid data.
Je kan enkel de tijd zetten dat een bericht nog aangepast magt worden.

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: Aanpassing forum regels.

#49 Bericht door paul »

192 posts in een maand, en aanstichter van het veranderen van de regel, is het niet?

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing forum regels.

#50 Bericht door Vertrokken »

paul schreef:192 posts in een maand, en aanstichter van het veranderen van de regel, is het niet?
Pardon?

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: Aanpassing forum regels.

#51 Bericht door paul »


Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Aanpassing forum regels.

#52 Bericht door Math PD0MAT »

paul schreef:192 posts in een maand, en aanstichter van het veranderen van de regel, is het niet?
Aangezien jij nog niet halverwege staat met je posts, vraag ik mij af hoe je dit zinvol wil verklaren. Flaming is in ieder vrijwel nergens toegestaan op fora.
Dat mensen een mening delen betekend niet dat het typeslaafjes zijn van degene die de mening het eerst/hardst verkondigt.

Verder weiger ik mij te mengen in deze discussie. Het is niet aan mij om te bepalen hoe de oudgedienden en/of de eigenaar graag het forum willen gebruiken, maar ik hoop wel dat we hier een beetje fatsoenlijk op elkaar posts willen reageren en niet over gaan op continue elkaar zwartmaken.

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Aanpassing forum regels.

#53 Bericht door PD4NX »

paul schreef:192 posts in een maand, en aanstichter van het veranderen van de regel, is het niet?
Een enthousiast nieuw forumlid die wat betreft het aantal postings boven het maaiveld uitkomt? Typisch een Nederlandse reactie.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: Aanpassing forum regels.

#54 Bericht door paul »

Oh!

Jullie zijn het er niet mee eens?

Dan zal ik het maar veranderen.

Oh nee, dat gaar niet meer.

Beste ETE wil je a.u.b. De laatste paar posts weghalen?

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Aanpassing forum regels.

#55 Bericht door Steef »

Ik lees onderstaand in een ander topic, lijkt mij niet echt verenigbaar met deze maatregel;

PA0ETE schreef:Wel probeer ik zelf (ik werk dagelijks met taal) om zoveel mogelijk correcties op andermans taalgebruik te voorkomen. (Ook buiten dit forum). Dat is enerzijds omdat mensen die dyslectisch zijn ook een kans moeten hebben om zich op het forum te uiten. Die mensen zullen al zo vaak kritiek horen op de fouten die ze voortdurend maken en die ze onmogelijk kunnen voorkomen, dat het ze mogelijk afschrikt om hier hun mening te geven.

Als je een voorbeeld wilt van iemand die dyslectisch is en die het toch redelijk ver geschopt heeft (hij is zeker niet de enige) denk dan bijv. aan Wubbo Ockels of Bill Gates. Andere voorbeelden zijn onder andere bijv. John F Kennedy en Walt Disney. Allemaal toch geen onbetekenende figuren :-)

N.b. deze post was geplaatst als moderator hoor :-)
Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen waar(de)(heid).
Wie praat luistert niet

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Aanpassing gebruiksrecht/aanpassingtijd.

#56 Bericht door pa5cal »

flamen is inderdaad niet nodig, dat mag bij deze stoppen. Tevens heb ik dit topic even afgesplitst.

Verder is het zo dat ETE de uitvoer heeft geregeld (of Tjalling) maar ETE zeker de juridische text heeft gemaakt. Ik ben echter degene die dit gestart heeft, echter mijn medebeheerders waren het roerend met me eens.

Zoek eens op de gebruiker "lezer" of "weggegaan" bijv. Een grote puinhoop. Dit was al langer een doorn in mijn oog. Mensen die hun zin niet kregen of te gepiekeerd waren door e.o.a. gingen als protest alles van hunzelf maar weghalen. Weer anderen lieten bij hun vertrek aan ons persoonlijk weten dat ze ook direct al hun posts alsmede hun account verwijderd wilden zien. Op zich een terechte vraag onder de oude regels maar hiermee wordt een forum onbruikbaar na verloop van tijd (als naslag werk). Omdat alleen het aanpassen van het gebruiksrecht mijn inziens de "zelf deleters" in de hand zou werken heb ik tegelijk voorgesteld de aanpas tijd te modificeren.

Ik sta zeker open voor suggesties als men een betere oplossing dan dit denkt te weten.

-P

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing gebruiksrecht/aanpassingtijd.

#57 Bericht door Vertrokken »

Dank U Pascal. :wink:

NL 5321

Re: Aanpassing forum regels.

#58 Bericht door NL 5321 »

Steef schreef:Ik lees onderstaand in een ander topic, lijkt mij niet echt verenigbaar met deze maatregel;

PA0ETE schreef:Wel probeer ik zelf (ik werk dagelijks met taal) om zoveel mogelijk correcties op andermans taalgebruik te voorkomen. (Ook buiten dit forum). Dat is enerzijds omdat mensen die dyslectisch zijn ook een kans moeten hebben om zich op het forum te uiten. Die mensen zullen al zo vaak kritiek horen op de fouten die ze voortdurend maken en die ze onmogelijk kunnen voorkomen, dat het ze mogelijk afschrikt om hier hun mening te geven.

Als je een voorbeeld wilt van iemand die dyslectisch is en die het toch redelijk ver geschopt heeft (hij is zeker niet de enige) denk dan bijv. aan Wubbo Ockels of Bill Gates. Andere voorbeelden zijn onder andere bijv. John F Kennedy en Walt Disney. Allemaal toch geen onbetekenende figuren :-)

N.b. deze post was geplaatst als moderator hoor :-)
Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen waar(de)(heid).

ga toch lekker waardig buiten spelen met Paul :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Aanpassing forum regels.

#59 Bericht door Steef »

NL 5321 schreef: ga toch lekker waardig buiten spelen met Paul :mrgreen: :mrgreen:
Ga jij lekker leren voor zendamateur :mrgreen: :mrgreen:
Wie praat luistert niet

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#60 Bericht door andre »

Het lijkt er op dat Steef via het forum wat grieven aan het botvieren is. Of dat terecht is of niet wil ik geheel in het midden laten.
Wat wel een feit is dat Steef al eerder met de bokkenpruik het forum een poosje heeft verlaten. Het zou voor het forum mogelijk beter zijn als dat voor een poosje weer gebeurd, opdat hij weer wat kan afkoelen.
Persoonlijk heb ik ervaren dat er bij Steef wel voldoende kennis aanwezig is om een winst te zijn voor het forum, alleen druipt toch in sommige gevallen de eigenwijsheid er vanaf.

Ik zou zeggen Steef, doe gewoon, dan doe je al gek genoeg..

(volgens mij is deze opmerking al eerder aan jou adres geuit)
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie