Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 08 aug 2020, 21:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 aug 2020, 10:27 

Handig zeg, twee verschillende forums met bijna dezelfde mensen erop :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 aug 2020, 14:40 

Voor de beheerders, om de security van de site op een hoger niveau te brengen zijn er een aantal online tools die je daarbij kunnen helpen.

Enkele voorbeelden die ik kan aanraden:

Mozilla Observatory
Qualys SSL Labs
Immuniweb Website Security Test

Als jullie straks overgaan naar https, kan ik je aanraden om http/2 te activeren, de multiplex functionaliteit zal de response van de site duidelijk verhogen en mogelijk ssl encryptie penalties zeker compenseren.

Succes met het onderhoud en het beschikbaar maken van deze website.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 aug 2020, 15:29 

Nu, twee weken later en 30 berichten verder, hebben er nog geen veranderingen plaatsgevonden. Kennelijk heeft men meer voorbereidingstijd nodig dan aanvankelijk gedacht.

Ik zou het toejuichen als men tevens de mogelijkheid van het quoten aanpakt. Telkens weer worden berichten herhaaldelijk in opeenvolgende berichten gequoted. De reden daarvoor ontgaat me en het maakt de discussies onoverzichtelijk en je raakt al snel de draad kwijt. Het beste zou zijn om de mogelijkheid van het quoten uit te schakelen of te beperken tot 1x. Maar dat vind ik :)

Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn met een andere opvatting hierover.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 aug 2020, 15:44 

Ik ben bang dat het weinig gaat helpen... het is een probleem bij de gebruiker. Net zoals diegenen die leestekens niet nodig vinden, of ongefilterd hun verwarde gedachten over het internet uitbraken.......
En mits goed gebruikt is de quote knop best handig.
Misschien hoeft hij niet weg, maar kan de gewone reply knop wat prominenter aanwezig zijn. (Misschien druk ik dan ook wat minder vaak per ongeluk op de nieuw onderwerp knop :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 aug 2020, 20:24 

Zo heeft ieder z'n wensen en voorkeuren. Gemakkelijk voor de beheerders is dat de grootste gemene deler daarvan meestal gewoon neerkomt op een vrijwel standaard forum :wink:

Niet te ver van standaard afwijken scheelt ook heel veel tijd en energie bij het up to date houden. Zal je net zien dat die éne add-on net niet met de laatste security update samen wil... Enz.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 aug 2020, 22:02 

De phpBB forummakers hebben 3 jaar geleden een grote update uitgebracht waarin de Quoteknop
een beetje is verstopt. Onderaan staat dan een nieuwe, opvallende knop: Nieuw antwoord. Dat lost
het 'overbodige-quote-probleem' al voor een deel op.

Als beheerder/moderator van mijn eigen forum ruimen we overbodige quotes gewoon op. We zetten
er dan een tekstje in als: Niet quoten wanneer je direct op iemand reageert. Dat werkt: het overbodig
quoten wordt al veel minder en de leden wijzen ook elkaar erop. Wanneer een van de "harde kern"
een overbodige quote ziet krijgen we meteen een melding en ruimen we de quote op. Zo begint míjn
dag meestel met het verwijderen van overbodige quotes :D

Campers zijn bijna niet aan te slepen op het moment, zo komen er per week ook meer dan 100
nieuwe (veelal jongere) leden bij en zijn we op weg naar de 43.000. Met jongere leden bedoel ik
jonge gezinnen, vaak met kinderen. Hadden we die trend hier ook maar...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 08:34 

Je kunt er ook voor kiezen je er niet druk over te maken. Je muiswieltje is geduldig toch.

Maar inderdaad, als "quote" een beetje verstopt is, wordt het gebruik ervan vanzelf bewuster.

Een andere verbetering is het "snelle reaktie" veld. Direct typen onder waar je op reageert. Daar wordt de quote knop ook voor mis/gebruikt, gewoon om de tekst waar je op reageert, tijdens het schrijven lekker dicht bij te hebben...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 08:35 

Welke trend Aloys ?

1. jonge gezinnen met kinderen.

2. meer campers.

3. meer "leden".

PE0GJG sinds 1975

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 08:38 
Moderator

Daar waar nodig ‘modereren’ we uiteraard overbodig quote gebruik ook weg. Het helpt dan als zo’n bericht wordt gemeld met een uitroeptekentje. Dit gebeurd al veelvuldig dus we worden hierin ook dankbaar geholpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 08:53 

PA3DAT schreef:
Campers zijn bijna niet aan te slepen op het moment, zo komen er per week ook meer dan 100
nieuwe (veelal jongere) leden bij en zijn we op weg naar de 43.000.

Off-topic, maar toch verrassend. Het kan natuurlijk aan corona liggen. Op vakantie in je eigen cocon is opeens weer veel aantrekkelijker dan elkaar onderhoesten in de enorme security rijen op Schiphol. Maar dat men nu op één virus uitbraak zo'n lange termijn aanschaf doet, dat verrast me toch nog wel.

Natuurlijk hielden mensen, nadat kroegen, coffeeshops en zelfs de wallen lange tijd dicht waren, wel bakken met geld over voor zo'n aanschaf :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 08:56 

pc1mb schreef:
Maar dat men nu op één virus uitbraak zo'n lange termijn aanschaf doet, dat verrast me toch nog wel.

Natuurlijk hielden mensen, nadat kroegen, coffeeshops en zelfs de wallen lange tijd dicht waren, wel bakken met geld over voor zo'n aanschaf :lol:
Hoezo aanschaf? Campers kun je ook gewoon huren en leasen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020, 09:02 

Lease is tóch lange termijn, en als je denkt dat er nú nog huurcampers beschikbaar zijn... Nou wie weet, maar het zou me sterk verbazen als die niet maanden geleden al allemaal volgeboekt waren, net als vakantieparken enzo.

Aloys zal wel weten of het om koop of huur gaat, de aanwas.

Hier één straat verder is ook opeens een keurige Bedford Blitz camper verschenen, oldtimer. Met recht een BEDford.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur