Mobiele layout voor het Forum

Plaats reactie
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Mobiele layout voor het Forum

#1 Bericht door ----- »

Omdat ik mezelf steeds vaker zie inzoomen om mijn mobiel om toch nog iets leesbaars te maken van zendamateur.com heb ik de vraag of het niet mogelijk is een mobiele layout addon toe te voegen aan het forum.

Dat is redelijk uitontwikkeld voor phpBB en normale computer gebruikers zullen er niets van merken.
Bezoek je zendamateur.com echter met een smartphone dan krijg je een layout voorgeschoteld aangepast daaraan.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#2 Bericht door PA3DAT »

Dit forum draait nog op verouderde software, er zal binnenkort wel een update gedaan worden.
Het forum gaat er dan wel behoorlijk anders uitzien, zelf heb ik deze grote update net achter de
rug: http://www.camperforum.nl

Na de update is het forum volledig "responsive", dus het past zich automatisch aan kleinere
schermen, zoals je telefoon, aan. Het resultaat op je telefoon kun je ook even uitproberen op
http://www.camperforum.nl

Overigens niet bedoeld als reclame hoor, mijn forum is niet zo interessant voor mensen zónder
een camper, of die niet in campers zijn geinteresseerd! :D
Er zijn wél veel zendamateurs met een camper, hier heb ik een lijst: https://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=1767
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#3 Bericht door PE1PQX »

Ook een veroudere phpBB versie kan uitgerust worden met add-on's als Tapatalk...

Ik meende (corrigeer me als ik er naast zit!) dat de beheerders bewust met een goede reden er voor gekozen hebben geen add-on's als Tapatalk toe te passen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 972
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#4 Bericht door PA0BAK »

PE1PQX schreef:Ook een veroudere phpBB versie kan uitgerust worden met add-on's als Tapatalk...

Ik meende (corrigeer me als ik er naast zit!) dat de beheerders bewust met een goede reden er voor gekozen hebben geen add-on's als Tapatalk toe te passen.
De vraag ging niet over add-on's, maar over responsive design van de template voor het forum.
Of begrijp ik de vraag niet :oops:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#5 Bericht door PA3DAT »

Dacht ik ook.
Wanneer dit forum wordt ge-update, zal toch een keer moeten (we werken ook niet meer in
Windows 95), dan is ie vanaf dat moment ook responsive.
Je kunt het desgewenst testen op mijn forum, hierboven genoemd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#6 Bericht door PE1PQX »

pa0bak schreef:
PE1PQX schreef:Ook een veroudere phpBB versie kan uitgerust worden met add-on's als Tapatalk...

Ik meende (corrigeer me als ik er naast zit!) dat de beheerders bewust met een goede reden er voor gekozen hebben geen add-on's als Tapatalk toe te passen.
De vraag ging niet over add-on's, maar over responsive design van de template voor het forum.
Of begrijp ik de vraag niet :oops:
Verdiep je eens in Tapatalk, dan zie je dat je daarmee een prima oplossing hebt voor jouw verhaal. Hiermee krijg je een mobiele 'versie' van dit forum beschikbaar zonder in het thema van dit forum te moeten sleutelen.
Ook is niet ieder theme responsive naar mobiele apparaten toe, en dan is Tapatalk een prima oplossing.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#7 Bericht door Tjalling PE1RQM »

De layout update staat op onze to-do list. Ik zal dit voorzichtig moeten aanpakken, want voor alle gebruikers zullen de layout instellingen resetten (en iedereen kan dat daarna weer naar wens instellen). Dat moet goed gecommuniceerd worden. Het upgraden is nu deze keer flink wat handmatig werk voor deze versiesprong. Het moet bovendien het liefst 's nachts gebeuren, want het forum zal er best even uitliggen dan. Ik zal het wat prio geven, in begrijp de wens.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 972
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#8 Bericht door PA0BAK »

Je hebt (neem ik aan) en reserve PC als server, om alles eerst Offline te testen?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Mobiele layout voor het Forum

#9 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Ja, dat ga ik bij Pascal (de serverbeheerder) wegleggen. Een volledige backup van het forum is ook altijd aanwezig uiteraard.

Plaats reactie