Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Henry1234
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:24

Re: Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

#16 Bericht door Henry1234 »

Hallo Egbert,

Leuk dat je ook even reageert, anders blijft het zo'n een-tweetje tussen Leen en mij :D
(De info van Leen wordt overigens zeer gewaardeerd!)

Ja, ik had zoiets ook in gedachten.
Eerst wilde ik domweg de RJ45 microfoonplug eraf knippen en er een aan het snoer zetten die op de microfoonaansluiting van de slede voor de SE550 past en de microfooncircuit aanpassing in de plug of in de SE550 zèlf aanbrengen.

Nu ben ik echter bezig om toch een klein extern adaptertje of kastje o.i.d. "in het snoer" te bedenken.
Met een RJ45 female en een kabeltje met een DIN plug eraan die in de microfoonaansluiting van de slede past.
Dit heeft als voordeel dat zowel microfoon als SE550 origineel kunnen blijven.

Ik heb ook nog gekeken of de "body" van een passende DIN-plug ruimte genoeg heeft om er een RJ45 socket in te prutsen.
Eigenlijk zou ik dan een ronde RJ45 socket voor chassis montage oid. moeten zien te vinden.
Ik heb al even op Internet rond gekeken maar nog niet iets geschikts en voor de juiste prijs gevonden.

Helaas heeft de slede niet de gebruikelijke 5-polige 180 graden DIN-socket voor de microfoon, maar een afwijkende 4-polige 260 graden DIN socket.
De 4 polige DIN plug hiervoor heb ik al gevonden.

Ik vraag me ook af of de originele plug voor aan de voorkant van de SE550 los te koop is en hoe deze officieel heet?

Bedankt voor je info.


Henry.
Resistance is not futile. . . It's voltage divided by current!

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

#17 Bericht door PA2LAD »

De 4 polige socket is voor de luidspreker, niet voor de microfoon.

Henry1234
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:24

Re: Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

#18 Bericht door Henry1234 »

Hallo Leen,

Zoals je ziet zit er maar één DIN chassisdeel op mijn slede en dat is de Microfoon......:


Afbeelding


Op de foto helaas niet goed te zien, maar het is een 4-polige DIN 260 graden.

Er zat blijkbaar (ook) een handset/hoorn aan op het andere DIN chassisdeel dat op een beugeltje "naast" de eigenlijke slede gemonteerd zit, aangesloten via het kabeltje op de schroefkontacten.

Ik heb het microfoon chassisdeel losgesoldeerd om de print erachter te kunnen bekijken vwb. de verbundingen met de 15-polige D-plug.
Voor de foto heb ik eea. tijdelijk weer even in elkaar gestoken.


Henry
Resistance is not futile. . . It's voltage divided by current!

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

#19 Bericht door PA1WBU »

Voordat iemand het opmerkt: ik weet dat dit een (erg) oud onderwerp is. Maar omdat ik via Jacob PA1JCB en zijn Poolse vrienden een Engelse
vertaling van de in het Pools geschreven ombouwhandleiding heb laten maken wilde ik toch niet nalaten dit te posten hier...

Wilko
Bijlagen
Motorola-mike-MANUAL_FT-817-English.pdf
English translation of the Motorola mike to Yaesu conversion
(338.67 KiB) 450 keer gedownload

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Handmicrofoon MDRMN4025D Motorola

#20 Bericht door PA1WBU »

Gister eentje omgebouwd en getest op de FT-897 in de Arnhemse 2m SSB ronde. Werkt prima.

Plaats reactie