Welke kinderziektes FT-2000 ?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON7STV Stefan
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2006, 13:58
Locatie: Knokke ( Duinbergen )
Contacteer:

Welke kinderziektes FT-2000 ?

#1 Bericht door ON7STV Stefan »

Beste OM's,

Ik ben in het bezit van de prachtige FT-2000 maar lees toch hier en daar een woordje over ' wacht met kopen tot de kinderziektes eruit zijn ' ... Wat zijn de kinderziektes die al tot nu toe opgetreden zijn EN hoe weet ik dat ik een prima toestel heb of niet ? Alles functioneerd goed maar ja , als je niet weet opwat je moet letten omdat deze zo uitgebreid is hoe weet je dan wat er onder ' kinderziektes ' zit ? Enfin, misschien zijn er enkelen onder jullie die er eentje hebben en al een opmerking hebben over de FT-2000 ... dan weet ik op wat te letten hé.

Alvast bedankt
ON7STV
Stefan

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Beste is even naar de www.eham.net/reviews te gaan en de FT 2000 op te zoeken en de reviews eens door te lezen.
Verder aansluiten bij de Google goup welke over de FT 2000 gaat.

Zelf heb ik de Ft 847 en FT 100 en heb uit de Google groups veel weggehaald en ook ingebracht.

Denk dat het wel wat meevalt, gezien het antaal FT 1000 transcievers 2e hands, welke vervangen worden door de FT 2000.

Cor

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#3 Bericht door pa7wwo »

Hoi Cor en Stefan

Ik heb pas eens lekker een paar keer aan een FT1000 kunnen draaien (ik weet niet welk type maar het was geen field of mark V en een 100 watt uitvoering.

Als ik hoorde hoe lekker rustig dat ding stond te ontvangen en hoe mooi dat op SSB in TX als RX klonk, hoefde ik geen moment te denken dan hield ik de FT1000 en de centen voor de FT2000 lekker in mijn zak of besteedde die aan een goede antenne.

Wat een fijne set was die FT 1000.

groetjes Jos
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
pe2kp
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2005, 21:54
Roepletters: PE2K
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

#4 Bericht door pe2kp »

pa7wwo schreef:Hoi Cor en Stefan

Wat een fijne set was die FT 1000.

groetjes Jos
Niet was. Nog steeds ;)
73, Adriaan PE2K

http://www.pe2k.nl

Gebruikersavatar
PC2C
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2005, 21:52
Roepletters: pc2c
Contacteer:

#5 Bericht door PC2C »

Wat zijn de kinderziektes die al tot nu toe opgetreden zijn EN hoe weet ik dat ik een prima toestel heb of niet ?
ON7STV
Stefan
Beste Stefan,

Meld je eens aan bij de Yahoo group FT-2000 (ruim 1200 members)
http://groups.yahoo.com/group/ft-2000/
Ik denkt dat je daar alles kunt vinden. (zelfs de nieuwste firmware)
Succes,

PC2C, Rene
http://www.pc2c.nl
pc2c.ampr.org

Plaats reactie