Talkpower kenwood TS2000

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

Talkpower kenwood TS2000

#1 Bericht door PA1cm »

Hallo OM's

Ik ben sinds 6 weken in het bezit van een TS 2000, daarvoor heb ik met een TS 690 gewerkt en heb deze nog.
Wat ik merk is dat het uitgangsvermogen op lsb/usb veel lager is dan van mijn TS 690. Mijn diamond sx 600 wattmeter geeft max 40W aan t.o.v
60 á 65W van mijn TS 690.
Zijn dit normale waarden voor de TS 2000?
Of zijn er instellingen die het vermogen wat verhogen?

Bvd.

PA1CM

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Hallo Corné

Bij een normale instelling van de microfoongain en de ALC van je set zal je op een normale SWR meter inderdaad 30 a 40 watt output zien.

In de meters zit soms een PEP stand, welke in 90% van de meters alleen een kleine elco is welke de pieken wat verdeelt.

De Goede SWR/Power meters hebben een 12 volt aansluiting om een ACTIEF meetdeel te voeden welke dan wel de juiste PEP aangeeft.


De analoge meter en het gebruikte meetcircuit is niet in staat om de snelle pieken van het SSB signaal juist weer te geven, maar in opgaande lijn van de trage analoge meter is de piek alweer voorbij.

Ik stel mijn modulatie zo in dat de ALC op de FT 847 net inkomt, en volgens het manual tussen de 20 en 40 watt uitslaat.

Kom je boven de waarde, en stuur je zoveel modulatie in dat je meter wel op de 80 watt komt of hoger, dan neem je een stuk vervorming mee, loopt de kans op pieken in je H.F. signaal welke de eindtrap veel te ver uitsturen en splatter veroorzaken, en vervorming.

Beter een paar watt te weinig als teveel.
Wil je meer output, zet dan een P.A. erachter, ik gebruik (soms) de SB-1000 maar ook deze regel ik terug naar 4 a 500 watt, de helft van het vermogen.

Om binnen de ALC grens een toch goede modulatie te krijgen gebruik ik de EQplus welke een equaliser heeft, samen met een goede compresser/limitter, een downwards expander, en een effect generator welke bij goed gebruik wat meer "body"geeft aan je modulatie.

Hiermee wordt mijn modulatie buiten de set om al op een goed hoog en constant niveau gehouden, en met de juiste instelling van de output heb ik dan geen overshoot van de ALC met als resultaat een harde nette modulatie zonder oversturing.

73,

Cor

PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

#3 Bericht door PA1cm »

Cor

Bedankt voor de uitleg.
Ik vondt het vermogen vrij laag t.o.v de ts 690,maar alles is duidelijk nu.

73's Corné

PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

#4 Bericht door PA1cm »

Cor

Bedankt voor de uitleg.
Ik vondt het vermogen vrij laag t.o.v de ts 690,maar alles is duidelijk nu.

73's Corné

Plaats reactie