yeasu ft-847 en icom ic-7400

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#16 Bericht door PA5COR »

http://www.supercontrol.de/cat/ft847faq/ft847faq.htm

Info pagina voor de ft 847

Serial Numbers

Updated 10Jan01

Yaesu appears to use the following format for serial numbers on their amateur products:

Year of manufacture-Month of manufacture-Production Run-Individual Unit number, where the month of manufacture is offset by 2, so "C" means January, "D" means February, "E" means March, and so forth.

Example: 8G051234 = 1998, May (fifth month, or "G"), Production Run 05, unit #1234 in this run.

One key serial number range is 8G05. This seems to be the point at which Yaesu had corrected the bi-directional CAT issue and made some other improvements. This version was made in May 1998. Later serial numbers (e.g., 8L09nnnn) all seem to have incorporated the earlier improvements plus new ones.

Thanks to Barry W4WB who wrote in with the correct information.

Mijn oude is van 8G07 1998, mei, productie run 07.
Denk iiinderdaad dat je een uit 2005 hebt ;)

PH1MRF
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2008, 05:33
Locatie: Leeuwarden

#17 Bericht door PH1MRF »

pa3deb schreef: Vermoedelijk is hij dus van 2005.
Zo jong nog? Zou kunnen verklaren waarom ik van sommige problemen geen last heb waarvoor later mods gemaakt zijn.

Thx..

Marcel

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#18 Bericht door PA5COR »

Mods zijn geemaakt in de 10 jaar dat de transceiver nu op de markt is.
En in die tijd heeft Yaesu ook inwendig kleine modificaties toegepast.

Met b.v. mijn FT100 welke ook exemplarische problemen had, heb ik wel de modificaties doorgevoerd uit het oogpunt better be safe as sorry.

Ik heb dan ook geen problemen met die FT 100 mobiel doos.

Zwak punt van de Ft 847 is de aan/uit schakelaar, deze is en mechanisch zwak, en schakelt maar 1 dek, waar dan ook nog een hoge piekstroom doorloopt bij het inschakelen waardoor dat dek in de loop van de tijd overlijd.

Het niet gebruikte contact paralel schakelen en een 10 -12 Ohm weerstand in de schakellijn toevoegen verlengd de schakelcontact levensduur, maar de mechanische sterkte van de schakelaar blijft zwak, vandaar dat ik er al een reserve voor heb besteld.

Realiteit is dat er voor alle transceivers van alle merken wel modificaties zijn, wat ook normaal is als 10.000en die transciever in gebruik nemen.
De test fase voor een transceiver is niet zo erg lang in de fabriek...

73,
Cor

Plaats reactie