help mij qrv :D

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#46 Bericht door Yannick PE2YSB »

Hoi Martin,

ik heb er nu een dipool aan hangen, gemaakt van luidsprekerkabel, dat werkt uitstekend.
loopje ga ik vast ooit nog wel eens maken, nu alleen erg druk met andere zaken, zo druk dat ik al een aantal dagen niet meer qrv geweest ben! Heb nu een beetje HF tekort in mijn bloed....
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1168
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

#47 Bericht door pa3dsc »

Mooi werk Yanick

ik heb er nu een dipool aan hangen, gemaakt van luidsprekerkabel, dat werkt uitstekend.
Ja dat klopt. heb met een dipool ook goede resultaten. Moet wel vrij hangen. Anders is het kopperdraad dat in reonantie gebracht wordt. Werkt ook maar de omgeving beinvloed dan de "antenne |' zodanig dat het geen dipoolantenne meer mag heten. Maar koperdraad in resonantie is ook een antenne HI.
En in CW werk je heel europa op een breinaald.

73 martin pa3dsc


loopje ga ik vast ooit nog wel eens maken, nu alleen erg druk met andere zaken, zo druk dat ik al een aantal dagen niet meer qrv geweest ben! Heb nu een beetje HF tekort in mijn bloed....[/quote]

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Ervaringen

#48 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Is het misschien een idee om een aparte topic te maken over ervaringen en dan speciaal QRP/kleine antenne. Ook leuk om te lezen voor de beginnende amateur.

Zo werkte ik afgelopen dinsdagavond op 30M met noord-Duitsland. 5 watts in een magnetic loop, binnen opgesteld.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie