Probleem Alinco DR-135

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

Probleem Alinco DR-135

#1 Bericht door PD2RLD »

Hallo,

Mijn Alinco DR-135 heeft zojuist een probleem gekregen.
Deze TRX is in gebruik voor mijn digipeater PD2RLD-2.

Het probleem is dat de frequentie in het display knippert.
Nou vermoed ik dat de PLL niet meer lockt, omdat dat knipperen bij meer zendontvangers voorkomt als die buiten het bereik van de VCO worden ingesteld. Ik kan niet zenden en kan niets ontvangen.

Wie kan mij vertellen of dit juist is en wat ik eraan kan doen?
Ik heb niet zo heel veel verstand van dit soort dingen, ben meer een stopcontact-amateur :oops:

Is reperatie nog te doen, of kan ik beter een andere aanschaffen?

Roland.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PD2RLD op 07 mei 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

Je hebt niet stiekem geprobeerd het beestje te modden zodat ie out-of-band werkt? :wink:
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#3 Bericht door PD2RLD »

Hahaha, nee hoor!
Sterker nog, hij was al gemodificeerd toen ik'm kocht!

Hij heeft het perfect gedaan, echt, ben er vol lof over, alleen nu heeft'ie me in de steek gelaten helaas en ja, wat nu...? Wat zou er defect zijn en is laten repareren nog de moeite waard?

Ohja, intussen heb ik een oude TM241 voor de APRS-digi in gebruik genomen, dus dat draait gewoon verder.

Roland.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#4 Bericht door PD2RLD »

Even een update; ik heb op internet gezocht naar de modificatie die was toegepast en ik hem nu terug gemodificeerd naar de originele toestand, dus, alleen het bereik van 144 tot 146 MHz.

Reset gegeven, maar helaas, hij lockt nog steeds niet... iemand tips?

Roland.
Laatst gewijzigd door PD2RLD op 07 mei 2006, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#5 Bericht door angelo »

Ik heb gisteren prijzen gezien van vergelijkbare TRX en...
Als het iets mega-simpels is, heeft het waarschijnlijk nog nut, als er echt gekeken moet worden, voor iets meer dan 230 euro heb je tegenwoordig al een mooi 2/70 apparaat, welliswaar yaesu ofzo maar alinco is ook geen top-merk.
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#6 Bericht door PD2RLD »

angelo schreef:Ik heb gisteren prijzen gezien van vergelijkbare TRX en...
Als het iets mega-simpels is, heeft het waarschijnlijk nog nut, als er echt gekeken moet worden, voor iets meer dan 230 euro heb je tegenwoordig al een mooi 2/70 apparaat, welliswaar yaesu ofzo maar alinco is ook geen top-merk.
Ja, precies... Als het nou een TS790 was ofzo, ok...
En inderdaad, het is dan wel geen topmerk, maar ik moet eerlijk zeggen dat de DR-135 en ook de DR-435 (de 70cm variant die ik ook heb) uit de kunst werken, leuke opties hebben zoals narrow-band en gewoon goed presteren.

Ik ga eens rondvragen aan wat mensen, wellicht kan iemand mij helpen en is bereid er eens even naar te kijken en anders wordt het toch denk ik een ander setje.

Nu moet ik het doen met een afgedankte TM241 waarvan het display stuk is, heb nu een stickertje achter het display gezet met de call PD2RLD-2, lampje erachter, net echt :lol:

Dank voor de reactie in elk geval, en mochten er mensen zijn met kennis van dergelijke zaken en die even willen kijken; stuur even een PM aub...

Roland.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#7 Bericht door angelo »

Ik weet niet of Oss te ver is vanaf Tiel (niet zo ver dacht ik) maar daar zit geloof ik nog iemand die het leuk vind (tegen betaling) lekker met de soldeerbout te spelen.
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie