SP-DIF in/uitgang trx

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

SP-DIF in/uitgang trx

#1 Bericht door andre »

Mijn nieuwe trx is voorzien van een SP-DIF in/uitgang in de vorm van een TOS_link. Nu heb ik nooit eerder gewerkt met een SP-DIF poort op een geluidskaart, en bovendien de poorten die ik op een geluidskaart heb gezien waren geen TOS_LINK poorten.

Mijn vraag is dan ook wat vandaag de dag de standaard is voor dergelijke verbindingen, zijn er connectoren die bijvoorbeeld gaan van TOS naar TULP of anderszins coax?

Mijn huidige geluidskaart is niet voorzien van een SP-DIF aansluiting.
Wat is hierin aan te bevelen?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 912
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

#2 Bericht door 19DT2120 »

Er bestaan converters die tos naar digitaal signaal omzet en andersom .
Afbeelding
http://www.elektronica-online.nl/?content=695
Soms weet ik het ook niet meer.........

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#3 Bericht door andre »

ok..das duidelijk.
Nu heb ik nog geen geluidskaart met een sp-dif aansluiting dus daarmee kan ik nog alle kanten op. Ik weet alleen niet wat voor mij de juiste kant is. Een kaart met tos-link aansluiting of bnc/coax, en dan in combinatie met een converter, aangezien de trx een tos-link connectie moet.

De te overbruggen afstand is te verwaarlozen...hooguit 2 meter.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

#4 Bericht door pa5cal »

Mijn fijne peer (apple) heeft wel optical audio. Dit zit vaak als gecombineerd poortje op de 3.6mm jackplug. Voordeel van optical zou ik wel vinden dat instraling zoals we dat kennen niet mogelijk is!

Affijn, als een Apple het heeft zal een pc-kaart ook wel te vinden zijn die het ondersteund. Overigens mijn ovrige laptop (ondertussen een 7 jaar oud bakbeest) had OOK digital audio out in de vorm van die gecombineerde jackplug.

-P

Plaats reactie