storing sstv

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ed
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 feb 2008, 21:06

storing sstv

#1 Bericht door ed »

Hoi, ik heb een ft897 aangesloten op digital master 780 sstv , nu heb ik op de waterfall en scope een goede uitslag, maar als ik de tranceiver uitzet heb ik ook een signal, ik heb ook een ft857 met de digital master 780 sstv maar als ik die uitzet valt het signaal weg?
Nu denk ik dat er een ande signaal binnenkomt via de soundkaart maar ik kan het niet vinden , iemand een idee?
MVG
EDWIN
PD7HWW

pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#2 Bericht door pa1bjs »

Waarschijnlijk pik je wat ruis op door lange kabels of in de transceiver zelf.
Als je dit wilt oplossen kan je onstoor ferrietjes om de kabels naar je pc doen(zowel audio als data)
Groet
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

ed
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 feb 2008, 21:06

#3 Bericht door ed »

bedankt Bas,
ik heb net de kabels uit de tranceiver getrokken en vervolgens uit de pc maar het blijft hetzelfde, dus dan is het probleem helaas niet verholpen met wat ferriet kernen, ik heb verder nog in de config van de pc gekeken bij de geluidskaart maar daar kom ik ook niet verder mee ,mocht deze ruis mijn sstv beeld veranderen dan moet ik nog maar wat verder spitten , maar dat zal ik eerdaags maar even checken. Bedankt voor je reactie
Groet Ed
PD7HWW

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#4 Bericht door pe1br »

Probeer eens in de volume regeling van je pc alles op dempen te zetten.
Vooral de microfoon ingang van de geluidskaart wil nog wel eens ruisen (ik gebruik meestal de line in).

Plaats reactie