inrad filter voor de ft897D

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

inrad filter voor de ft897D

#1 Bericht door pa1bjs »

Hallo mensen!
Ik ben de gelukkige eigenaar van een nieuwe ft897D, alleen ik vind hem wat "breed", ik heb hiervoor een ts830S en een ts430S met alle filters gehad.

Nu was ik er van uit gegaan dat de DSP dit wel zou kunnen ondervangen, maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee.
Is er wat om er een inrad filter in te zetten?

En waar kan ik die aanschaffen?

groet
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#2 Bericht door vk2gwk »

Ik zou een paar maanden wachten met de aanschaf van extra filters en eerst proberen wat meer ervaring met de nieuwe radio op te doen. Handleiding een paar keer stap voor stap doornemen en settings uitproberen onder verschillende condities en band situaties.... Moderne radio's hebben zoveel ingebouwde toeters en bellen dat je er flink wat energie in moet steken om dat allemaal te leren gebruiken.

Trouwens wat bedoel je met "breed"... in welke mode Phone, CW? En wat voor filters had je in die vorige radio's en onder welke omstandigheden gebruikte je die.....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#3 Bericht door pa1bjs »

Ik werk hoofdzakelijk ssb en digimode
Ik vind de LF nogal breed, de herrie wordt wel minder door het dsp, maar een ts430S met yk88sn filter is klinkt gewoon een stuk smaller
Er komt minder qrm door het middenfrequent met zoeen filter waardoor de lf smaller, rustiger wordt
groet
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#4 Bericht door PD2R »

Ik heb de 857D en die is in grote lijnen het zelfde als de 897D. Deze transceivers zijn kleine alles kunners en hebben gevoelige ontvangers. Helaas gaat dat wel ten koste van de selectiviteit.
Een Inrad filter zal daar zeker verbetering in aanbrengen.

Ik weet niet hoever je al bent met het ontdekken van de mogelijkheden van de radio maar probeer ook eens te spelen met de IPO en de ATT.
Bij mijn 857 maakt dat veel goed, vooral op de lage banden. Het ontlasten van het front end komt de selectiviteit zeer ten goede.

Zelf ontvang ik binnenkort een TRX met diverse filters, de 857 word voor mij daarmee een back up radio voor HF. Verder gebruik ik hem op 2 en 70 en derhalve heb ik geen behoefte aan een dergelijk filter van $125,-.

Filters van Inrad kun je gewoon bij de BRON bestellen.

Succes!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie