Kenwood TS 590S - SG

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Kenwood TS 590S - SG

#1 Bericht door pb1a »

Wie weet de belangrijkste verschillen tussen de Kenwood TS 590S en de 590 SG. Ik heb zelf een gebruikerssporen vrije 590 S op de kop getikt. Er zit een overshoot beveiliging in. Die mag er alleen ingezet worden door de dealer. Dus of in Duitsland of België. De mijne is in België gedaan. Ik heb er ook een TXCO in laten zetten en de laatste firmware update die behoorlijk wat verbeteringen met zich mee neemt. Maar zijn er nog meer verschillen. Gewoon voor de nieuwsgierigheid. Denk dan bijv aan een verbeterde DSP of zo. Ik roep nu even wat. Ik hoor het graag. Ook kleine details zijn welkom.
Bij voorbaat dank,

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Kenwood TS 590S - SG

#2 Bericht door PA1RAM »

Even met Google gezocht, de SG is een opgewaardeerde versie en vervangt dus het S model.
Meer info: https://www.jbe.nl/nl/communicatie/radi ... ransceiver
73, Richard (voorheen PD1RAM)

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#3 Bericht door PA0LMD »

pb1a schreef:. Ik heb zelf een gebruikerssporen vrije 590 S op de kop getikt. Er zit een overshoot beveiliging in. Die mag er alleen ingezet worden door de dealer. Dus of in Duitsland of België. De mijne is in België gedaan.

Gr Anne PB1A
Niet juist ; de ALC overshoot modificatie kan in principe door iedereen gedaan worden, het is niet aan Kenwood om te bepalen wat wel en niet mag. Ik heb er al meerdere gedaan.
Meten is (z)weten

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Kenwood TS 590S - SG

#4 Bericht door Gert_PA2LO »

Anne, in de product brochure van Kenwood is een opsomming opgenomen van de wijzigingen: http://www.kenwood.com/i/products/info/ ... SG_IDM.pdf

(zie pagina 1 en 2: Key Changes from TS-590S to TS-590SG)

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#5 Bericht door pb1a »

Info
HF-50 MHz all-mode zendontvanger

TS-590SG Verbeterde functies, vervangt het originele TS-590S-model
Verbeterde RX-prestaties met uitmuntend dynamisch bereik van de derde orde
Nieuwe CW-decoder op het scherm
Uitgebreide digitale IF-filterselecties
"ANT Out" -functie zoals TS-990S
TX / RX Equalizer DSP nu instelbaar per modus
Nu tot 20 stappen aanpassing voor TX Monitor en CW Side-tone
Verbeterde VGS-1 "Voice Guide" -functies
Nieuwe Quick Split-frequentie bedieningsfunctie zoals TS-990S
Nieuw driekleuren LCD-scherm (amber, groen of geel)
Extra (3e) PF-functie via drukschakelaar in de MULTI / CH-knop
Luxe nieuw VFO-knopontwerp


De verbeterde Kenwood® TS-590SG is een verbetering ten opzichte van de al veel geprezen TS-590S en biedt betaalbare, hoogwaardige amateurwerking op de HF- en 6 meter-banden.

Dankzij een neerwaartse conversie-ontvanger, een smal eerste dakfilter en een speciale eerste mixer, heeft de TS-590SG het beste dynamische bereik in zijn klasse bij het verwerken van ongewenste aangrenzende niet-frequente signalen.

Het hebben van het eerste dakfilter (6 kHz BW) direct na de mixer verbetert het vermogen van de ruisonderdrukker om met aangrenzende niet-frequente signalen om te gaan.

Het resultaat is een uitstekende ontvangstprestatie, waarbij signalen worden onthuld die verborgen zouden zijn voor kleinere platforms.

De DSP-technologie werd naar een hoger niveau getild met de TS-590S.

De TS-590SG gaat nog een stap verder door de technologie van het vlaggenschip TS-990S over te nemen.

Met deze nieuwe transceiver wordt een 32-bits DSP ingezet vanaf de IF-fase, de TS-590S markeert een gedurfd nieuw hoofdstuk in Kenwood's trotse geschiedenis van het maken van compacte, hoogwaardige transceivers.

De DSP-gebaseerde AGC is verbeterd voor het doelsignaal in de IF-doorlaatband, dit resultaat is sterk verbeterde in-band IMD-kenmerken die vergelijkbaar zijn met die "topklasse" zendontvangers die veel meer kosten¹ (¹voor 160/80/40 / 20/15 CW / SSB / FSK).

De transmissiesectie van de TS-590S-serie maakt gebruik van een gegoten aluminium chassis in combinatie met een groot koellichaam om de efficiëntie van de warmteafvoer te vergroten.

Het koelsysteem maakt gebruik van dezelfde maat ventilator als in het vorige model, maar gebruikt er nu twee.

Hierdoor kunnen de ventilatoren met een veel lager toerental draaien en toch voor meer luchtstroom zorgen. Een lager toerental betekent minder geluid. Dit heavy-duty TX-ontwerp is bestand tegen lange bedrijfsuren onder slopende omstandigheden, zoals te vinden op DX-pedities of tijdens wedstrijden.

Er worden uitstekende prestaties verwacht, gecombineerd met een ergonomische bediening.

Het ARCP-590 Radiobesturingsprogramma en het ARHP-590 radiopostprogramma kunnen gratis worden gedownload vanaf de Kenwood-site. De TS-590SG is klaar voor Sky Command® II.

Meer dan JBE
Bedrijfsprofiel
Algemene voorwaarden
klik hier voor een RMA formulier
Gedeponeerde voorwaarden B2B
Gedeponeerde voorwaarden B2C
Disclaimer


Onderhoud
Aanmelden klantenbestand
Partijgoederen & B2B aanvraag
Vergunning
Gratis verzenden vanaf € 100, - *
Voor 17:00 uur besteld, zelfde dag verzonden! *
14 dagen bedenk tijd! *
2 jaar JBE garantie! *

Dit zijn dan de wijzigingen. De laatste firmware zoals eerder beschreven heb ik al naar binnen geharked. Ik vond het een Megaverbetering en kon nog een TXCO op de kop tikken en die er door Venhorst in laten zetten. Zo te lezen kan je de TS 590 S dus nog aardig opkrikken. Ik ben er zeer blij mee naast mijn IC 7300 en Yeasu 991A

Ik zie nog wel wat verschillen. Maar ben wel ontzettend tevreden over dat ding.

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#6 Bericht door pb1a »

1 gevonden Locut kan bij de 590 S tot 10 hertz en bij de SG tot 0. Dat is een verschil van niks HI. En in de SG zitten meer diplay kleuren. Die ik heb mooiste vind zit ook in de S HI. Dus ook niet erg. Dat CW wat op je beeldscherm komt snap ik niet geheel. CW decodeer ik zelf en heb daar ook een softwarepaketje voor. Maar vraagje is dat compleet iets nieuws in de SG of zit dat in de TS 590 S ook, maar iets anders Ik las wel over een wijziging. Wie weet er meer.

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#7 Bericht door pb1a »

Ziet er toch leuk uit zo. PS 60 voeding heb ik ook, maar die hangs aan mijn IC 7300 die ik als hoofdset gebruik
TS 590 S V2.JPG
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Kenwood TS 590S - SG

#8 Bericht door ----- »

Erg fijn aan de 590SG vind ik de RX uitgang, daar kan je een SDR ontvanger voor een bandscope op aansluiten die dan meeluistert op de zendantenne zonder dat je je druk hoeft te maken over RX/TX relais of een aansluiting in het IF gedeelte van een ontvanger te maken. De 590S mist die optie

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#9 Bericht door pb1a »

PA0LMD schreef:
pb1a schreef:. Ik heb zelf een gebruikerssporen vrije 590 S op de kop getikt. Er zit een overshoot beveiliging in. Die mag er alleen ingezet worden door de dealer. Dus of in Duitsland of België. De mijne is in België gedaan.

Gr Anne PB1A
Niet juist ; de ALC overshoot modificatie kan in principe door iedereen gedaan worden, het is niet aan Kenwood om te bepalen wat wel en niet mag. Ik heb er al meerdere gedaan.
Ik dacht altijd dat er een juridisch staartje aan hing. Yeasu heeft met de uitrol van de 991 er ook een stel op serienummer uit de handel gehaald en kreeg de consument een nieuwe. Maar blij dat jij het ook doet. Maar vraag is het daarna met overshoot helemaal weg of gedeeltelijk.
Bi voorbaat dank,

Gr Anne Pb1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#10 Bericht door PA0LMD »

pb1a schreef:
PA0LMD schreef:
pb1a schreef:. Ik heb zelf een gebruikerssporen vrije 590 S op de kop getikt. Er zit een overshoot beveiliging in. Die mag er alleen ingezet worden door de dealer. Dus of in Duitsland of België. De mijne is in België gedaan.

Gr Anne PB1A
Niet juist ; de ALC overshoot modificatie kan in principe door iedereen gedaan worden, het is niet aan Kenwood om te bepalen wat wel en niet mag. Ik heb er al meerdere gedaan.
Ik dacht altijd dat er een juridisch staartje aan hing. Yeasu heeft met de uitrol van de 991 er ook een stel op serienummer uit de handel gehaald en kreeg de consument een nieuwe. Maar blij dat jij het ook doet. Maar vraag is het daarna met overshoot helemaal weg of gedeeltelijk.
Bi voorbaat dank,

Gr Anne Pb1A
De overshoot is na de modificatie ( veel werk) nog nauwelijks aanwezig.
V.w.b. de FT-991 : Yaesu kan geen sets terughalen, dat zou de betreffende verkoper dan moeten doen en dat is nooit aan de orde geweest. Geruchten...........
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Kenwood TS 590S - SG

#11 Bericht door pb1a »

https://www.youtube.com/watch?v=d8_z9Lr ... el=AnneMak

En zo klinkt het dan op een Hamking HVT-600 antenne op zolder tijdens een contest Uiteraard ontvang ik op mijn HyEndFed antenne veel meer, maar daar hangt mijn IC 7300 + liniaire aan.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie