Baofeng UV9RPlus

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
henk2007
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 sep 2007, 20:12
Locatie: voerendaal

Baofeng UV9RPlus

#1 Bericht door henk2007 »

Ik kocht zo'n ding. Ziet er goed uit, maar wat ze er niet bij vertellen bij aankoop is dat dit type alle eerdere accessoires onbruikbaar maakt want er zit geen plug meer op maar een soort contactvlakjes.
(om het ding waterdicht te maken)
Dus ook de programmeerkabels die je ooit kocht zijn waardeloos geworden.

Maar toch weet iemand daar al (aan die contaktvlakjes)bedrading aan te solderen om met behulp van een Arduino dat ding te programmeren. Dus de vraagt heeft iemand een degelijke handleiding/manual zodat je dat ding ook zelf manueel kan programmeren. Het bijgeleverde boekje is waardeloos/

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Baofeng UV9RPlus

#2 Bericht door PA3BAS »

Je kan voor een paar euro een programmeerkabel uit China halen. Verder zijn er ook blokjes te koop die je erop kan draaien zodat je weer gewoon je normale aansluitingen hebt. Het voordeel van zo'n Motorola-achtige aansluiting is dat ie waterdicht is...

https://nl.aliexpress.com/item/40001165 ... web201603_

https://nl.aliexpress.com/item/40002190 ... web201603_
.... But will it blend?

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Baofeng UV9RPlus

#3 Bericht door sottezero »

been there, done that...
mijn nieuwe baofengs kwamen overigens MET programmeer kabel met pinnnetjes. Makkelijk programmeren met Chirp, maar ook de eigen app werkt als een trein (dat was 10 jaar geleden wel anders).
Doen het echt super voor dat geld.
Ik denk dat binnenkort mijn Yaesu maar zeker mijn Icom naar marktplaats gaan.

En met de accessoiremarkt in China is er eigenlijk niets wat je niet kunt vinden.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Baofeng UV9RPlus

#4 Bericht door pc1mb »

Baofeng en andere merken wijzigen wel vaker kabeltjes, zeker als daar een goede reden voor is zoals waterdichtheid. Gelukkig heb je voor een prikkie weer een complete set.

Plaats reactie