FT1000MP filter vraag

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

FT1000MP filter vraag

#1 Bericht door Triodes4ever »

Medeliefhebbers,
Ik heb een FT1000MP MkV, en daarin ooit een Inrad roofing filter geinstalleerd. Nu het plan opgevat een xf119S (Collins mechanical filter) van iemand over te nemen. Vragen:
-Heeft dit zin uberhaupt?
-Kan ik dit er zo inklikken binnenin de set, de Inrad was wat extra werk herinner ik me
-Moet ik nog settings in het apparaat aanpassen (menu's ergens)

Moet het FT1000MP manual even downloaden natuurlijk maar zit nu even niet op een PC, wellicht heeft iemand hier dit al eens gedaan. In dat geval zou ik ook benieuwd zij naar het resultaat

Dank Leonard

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 706
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: FT1000MP filter vraag

#2 Bericht door pe1rdp »

De FT1000MP was toen een zeer goede transceiver. En toen ik hem kocht ben ik meteen aan de slag gegaan met verzamelen en plaatsen van alle opties en filters. Mijn ervaring is, wil je dit later doen, zodra de opties niet meer worden gemaakt, dan betaal je de hoofdprijs.
De FT1k wordt hiermee een hele andere set en is voor de serieuze DXer een must. Een mechanical collins of inrad filter is heel iets anders dan een roofing filter.
Voor SSB zijn de filters heel aangenaam, voor CW een must maar voor FT8 absoluut overbodig. Dus, wat ga je ermee doen? Alleen voor triple 5 gebruiken?

Ik dacht dat je zowel voor 8MHz als 455kHz verschillende mechanische filters kunt kiezen. Mijn FT1k is ondertussen vervangen door een opvolger die nog veel beter ontvangt, vooral in CW. De FT1k staat nu bij en bevriend zendamateur die even zonder zat en maakt er nog veel gebruik van.
De inrad types hadden mijn voorkeur. Deze waren net wat scherper.
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

Plaats reactie