Is deze RA30H1317M wel echt ??

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Is deze RA30H1317M wel echt ??

#1 Bericht door pa0fmy »

Ik heb een RA1317M MOSFET 2 meter FM/SSB versterkermodule besteld bij https://www.ebay.nl/itm/283515201936?_s ... 1214.l9765 Is voor reparatie van een IC260E ICOM
Het zou een gebruikte zijn die dus al eerder heeft gewerkt. Maar ik kreeg zo te zien een nieuwe en is niet aan de praat te krijgen. Alles netjes ingbouwd, bias-spanning OK, alles ontkoppeld met diverse grote en kleine C's. Sturing max 45mW. Moet allemaal kloppen. Maar het ding vreet stroom, komt weinig uit op 2 meter en bijna net zoveel vemogen op 70cm. Als verwarming werkt hij prima. Ik heb 'm zo ingesteld dat zonder sturing hij 1 amp gebruikt en met sturing loopt het op tot 2,5 'a 3 amp. Op zich een goed teken. Op de foto het signaal uit de stuurtrap wat er in gaat, wat er uit gaat. Zelfde tijdbasis op de scoop. Het plaatje met de balkjes zie je de harmonischen staan. Op de datasheet staat dat het een tweetraps versterker is maar ik zie drie FET's inwendig. Als je ook zo'n ding hebt en hij werkt en je hebt er wel eens in gekeken zie je dan het zelfde?? Wie weet raad?
Bijlagen
100_7087.JPG
100_7088.JPG
100_7086.JPG
100_7085.JPG

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Is deze RA30H1317M wel echt ??

#2 Bericht door pe1cmo »

Misschien zit er achter nog wat fout. Of meet je rechtstreeks op de module het ver,ogen.
En anders de ohm meter gebruiken. Dit soort eindtrappen gaan bij verkeerde montage vrij snel stuk, dan komen er scheurtjes in het keramiek en dus ook breuken in dat opgedampte materiaal, en met de ohmmeter kan je dat mooi meten.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Is deze RA30H1317M wel echt ??

#3 Bericht door pa0fmy »

Die stap heb ik reeds ondernomen en het ding met ohmmeter en microscoop onderzocht en zonder antennefilter en z/o relais direct op de meetset.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Is deze RA30H1317M wel echt ??

#4 Bericht door pa0fmy »

Heb er over geklaagd bij de verkoper en geld is teruggestort. Hij had er nog 9 over. Gewaarschuwd om die maar niet in omloop te brengen anders krijg je weer klachten. Meerdere klachten op andere verkopers gezien. Veel stroom weinig HF uit dat ding.
Kijk eens bij je shackopruiming of daar nog een zelfbouw eindtrap ligt met zo'n ding er in. Ander bij een officiële dealer er een kopen. Eigenlijk kan aleen RF-Parts fatsoenlijk een goede leveren. Heeft iemand ervaring daarmee.

PA0LMD
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Is deze RA30H1317M wel echt ??

#5 Bericht door PA0LMD »

Allemaal bekend, goedkope goede modules uit China zijn er niet.
RF parts is een prima en betrouwbare leverancier.
Dichterbij is electronicpool.de, heb ik ook goede ervaringen mee.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Is deze RA30H1317M wel echt ??

#6 Bericht door pa0fmy »

Deze module blijkt de layout te hebben van een 70 cm exemplaar Overeenkomend met de RA30H3847. Iemad had een zelfde module uit China besteld, stuurde een foto van het binnenwerk en die bleek het op 70cm uitstekend te doen. Dus verkkeerd kapje er op of geherlabled. Ga kijken of die op 70cm versterkt.

Plaats reactie