Hoi Collega's zendamateurs,
Zo, de knoop is doorgehakt mbt de antenne. Het wordt een Butternut HF9V in de sloot achter het huis.
Nu dus de volgende uitdaging. Welke transceiver ga ik kopen.
Vooronderzoek leidt tot drie mogelijke kandidaten (in willekeurige volgorde)
1. Kenwood TS590-SG
2. Yeasu FTDX-3000
3. ICOM IC-7300
Google en Youtube hebben mij al heel veel geholpen in het begrijpen van de werking van alle 3 inclusief voor en nadelen tov elkaar maar uiteindelijk kom ik dan niet tot een onbetwiste winnaar.
Ergens de allerbeste tip gelezen en die is:
Ga gewoon je gewenste set eens uitproberen.
Maar daar heb ik dus wat hulp van jullie nodig.
Ik heb in de eerste plaats geen haast. Ik heb een tweedehands FTDX-1200 (met FFT-1 module en SCU-17) dus ik kan mijn HF9V ruimschoots uittesten met deze set.
En misschien kom ik zelfs wel tot de conclusie dat ik voorlopig even op deze set blijf werken maar de andere drie hebben features, die ik graag wil hebben, die de ftdx-1200 niet heeft, dus op enig moment wil ik mijzelf wel trakteren op een van bovenstaande nieuwe (of jong gebruikte) set.
Maar ik zoek dus eigenlijk mogelijkheden om eens een avondje met elk van bovenstaande sets te "spelen" om een uiteindelijk te kunnen bepalen welke set nu precies bij mij past. Ik zal de set overigens alleen op CW beoordelen.
ik ga in alle drie de gevallen een SDR achter de set plaatsen dus als iemand een opstelling heeft met een van bovenstaande sets met een SDR erachter op een groot pc scherm dan zou ik zeer dankbaar zijn als ik mag proberen een avondje gezellig bij je langs te komen om een aantal QSO's met jouw set uit te proberen.
Ik woon in de omgeving van Gouda maar heb een leasebak dus kan makkelijk in een straal van 100 kom rondom gouda mij verplaatsen.
Wie o Wie vindt het leuk om zijn eigen setup op deze manier eens te tonen aan een collega amateur?
Ik vind het helemaal prachtig als je natuurlijk trots als je bent op je eigen set mij probeert uit te leggen waarom ik voor jouw keuze zou moeten gaan.
Ik hoop dat ik met deze oproep een enthousiaste collega uit de buurt van Gouda kan motiveren mij te helpen in het maken van mijn keus
Alvast bedankt (en ik neem wel een goede fles wijn oid mee ter compensatie hoor.

)