travel tx almode hf

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: travel tx almode hf

#16 Bericht door on4avt »

Ik zie het verkeerd dan, ga dat eens uitzoeken.Zo een tweedehands toestel ware oke is dus de A versie .

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2076
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: travel tx almode hf

#17 Bericht door PA1AIS »

De RS918 of MCHF is wel ontzettend mooi en compleet en goed werkend, althans de ontvanger. De zender moet je eerst eens bekijken op een analyser en afregelen in de software..
Verder zeer compleet en leuk toestel.
Helaas meer stroomverbruik dan een KX3
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: travel tx almode hf

#18 Bericht door on4avt »

Ik heb de ft991a eens opgezocht.
Voor de 60m band( die ik zeker wil) lijkt het me ingewikkeld. Die komt er niet op na de update, en moet via de 14 mc knop in te drukken voor paar sec, geactiveerd worden.
Ik weet niet of de ganse band bereikbaar is, ik denk dat ieder frequentie in een geheugen moet worden gezet.

https://www.youtube.com/watch?v=UWWAkjwBTOM

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: travel tx almode hf

#19 Bericht door ex-F0NVA »

Als je die FT-991A tweedehands koopt dan is die hoogstwaarschijnlijk gemodificeerd om op alle frequenties te zenden. Ik heb er op 2dehands.be eens paar zien staan met 27.555 Mhz in het display.
À bois noueux, hache affilée.

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: travel tx almode hf

#20 Bericht door on4avt »

F0NVA schreef:Als je die FT-991A tweedehands koopt dan is die hoogstwaarschijnlijk gemodificeerd om op alle frequenties te zenden. Ik heb er op 2dehands.be eens paar zien staan met 27.555 Mhz in het display.

Nou helaas zit niet in het menu ook niet na update. Advies in memory zetten. Gr. Johan
ik kreeg dit antwoord van een ham zaak in Hilversum, en ik ken die man al een tijd en heb hem al bezig gezien in soft en andere radio's
en deze hieronder van een Belgische zaak


Bedankt voor je mail.

De Europese versie heeft niet standaard de 60M band. Deze moet aangepast worden volgens een technisch instructieblad.

Wij doen dit voor je als je het vraagt bij de bestelling.

De FT991A is in stock; Er is een Cashback van 100.00 euro geldig bij aankopen tot 30/09/2019.

Met vriendelijke groeten

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: travel tx almode hf

#21 Bericht door on4avt »

Ondertussen heeft een bevriende amateur uit de streek deze morgen geworsteld met de update ,maar is niet gelukt. op de FT 891 lukte het mij wel en komt de ganse band er netjes bij.

Plaats reactie