zend(ontvang) ers

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ChrisKris
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2018, 21:59

zend(ontvang) ers

#1 Bericht door ChrisKris »

Vraagje : ik heb de Kenwood 570d .en als ik de transceiver op hoog vermogen zet (100, watt) heb ik dit vermogen tot en met 2.499 mhz.- eens op de 2.500.00 hoor je het relais klikken en springt de 570 naar 10 watt ..hoe ik ook draai of instel er is niets aan te doen , kan het zijn dat er software matig iets aan te doen is ?Dat hij via een verborgen intern - menu toch nog op 100 watt geplaatst kan worden ?
Dank u vriendelijk bij voorbaat ..73..

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#2 Bericht door PA0LMD »

De vraag is natuurlijk wat je wilt op 2,5 MHz........is geen amateurband.
Gelukkig is het niet mogelijk om via het menu het max. vermogen te wijzigen.
Meten is (z)weten

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: zend(ontvang) ers

#3 Bericht door PA0VRA »

Ja zo is dat. Eigenlijk zou er op 25,00 Mhz ook geen 10 Watt uit mogen komen volgens mij.
24,99 is de bandgrens en 25,00 duidelijk buiten de band.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#4 Bericht door PA3DJS »

Wellicht handig om te vertellen wat je met het apparaat van plan bent, mensen zijn dan sneller geneigd je te helpen als het om "zenden" gaat.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#5 Bericht door andre »

Natuurlijk hebben we daar niets te zoeken, maar waarom dan heeft 90pct van de amateurs de set doorlopend rx/tx laten maken. :lol:

on topic again... :roll:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Chris, de vraag is dus: Is de set doorlopend gemaakt of niet?

Volgens mij gaat het om 2,5 MHz niet 25 MHz. :roll:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#7 Bericht door PA3DJS »

andre schreef:Natuurlijk hebben we daar niets te zoeken, maar waarom dan heeft 90pct van de amateurs de set doorlopend rx/tx laten maken. :lol:

on topic again... :roll:
In mijn geval omdat ik soms legaal op andere dan amateurfrequenties ook een signaal neer moet kunnen zetten met enig vermogen.

Ik heb mijn 590SG gekocht omdat ik voor een project een signaalgenerator nodig had die wat power kon leveren (meer dan 13 dBm). Die had ik kunnen huren, maar die amateur TRX was een stuk goekoper. Met een FT7B ging het niet, want die ging niet ver genoeg buiten de amateurbanden.

Gebruikersavatar
ChrisKris
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 aug 2018, 21:59

Re: zend(ontvang) ers

#8 Bericht door ChrisKris »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Chris, de vraag is dus: Is de set doorlopend gemaakt of niet?

Volgens mij gaat het om 2,5 MHz niet 25 MHz. :roll:
klopt volgens mij IS het gewoon 2.5 mhz ! en niet 25 mhz...en euh...ik weet niet of die persoon die hier een opmerking om gaf , ook weet dat daar de 160 meter band ligt ....luisteren mag ook nog niet ? IK ben nu 60 en ook al mijn vrienden die ik had of nog heb sinds de jaren 80 hebben hun vergunning behaald ik ken er geen ene van waarvan zijn toestel NIET buiten de band gaat ! er zijn nog bij goede condities amateurs te horen op 27.555 ssb !! en dan kijken ze maar neer op iemand die zijn vergunning NIET heeft , is dat niet hypocriet ?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#9 Bericht door PA3DJS »

@ChrisKris:
We kunnen heel lang discussseren, maar dat is zinloos. Lees de forumvoorwaarden nog eens en dan weet je waarom er zo gereageerd wordt.
http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#10 Bericht door PA0LMD »

ChrisKris schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:Chris, de vraag is dus: Is de set doorlopend gemaakt of niet?

Volgens mij gaat het om 2,5 MHz niet 25 MHz. :roll:
klopt volgens mij IS het gewoon 2.5 mhz ! en niet 25 mhz...en euh...ik weet niet of die persoon die hier een opmerking om gaf , ook weet dat daar de 160 meter band ligt ....luisteren mag ook nog niet ? IK ben nu 60 en ook al mijn vrienden die ik had of nog heb sinds de jaren 80 hebben hun vergunning behaald ik ken er geen ene van waarvan zijn toestel NIET buiten de band gaat ! er zijn nog bij goede condities amateurs te horen op 27.555 ssb !! en dan kijken ze maar neer op iemand die zijn vergunning NIET heeft , is dat niet hypocriet ?
De 160 meter band loopt van 1,8 tot 2 MHz......
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#11 Bericht door PA0ETE »

PA0LMD schreef:De 160 meter band loopt van 1,8 tot 2 MHz......
Dat klopt in zijn algemeenheid Leo, in een aantal landen wel, maar niet in NL. Hier is het 1810 - 1,850 kHz is primair amateur, en 1850 - 1880 is secundair amateur.

Wat het vermogen betreft. In eerste instantie dacht ik dat het boven 25 MHz was. Als dat het geval is, dan is het vrij zeker een apparaat voor de Japanse markt. Er is daar een novice-vergunning met max. 10W op 10 meter. Ik heb een vierbander van Wouxun (KG-950) die oorspronkelijk ook voor de Japanse markt gemaakt is. Die heeft op 10m 10W en op de drie banden daarboven 50W.

Ik heb een FT-817 gekocht kort voordat er op 40 meter 100 kHz bij zou komen. Daarnaast wist ik toen al dat er sprake was van waarschijnlijk een band op 5 MHz. Omdat je nooit weet wat erbij komt heb ik van dat apparaat bij aankoop ook de begrenzing eruit laten halen. Volgens mij doet hij het nu ook op 40 MHz, en dat is een band die sinds kort in een handvol landen ook is toegestaan.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#12 Bericht door PA0ETE »

Op het forum is hulp bij piratenactiviteiten verboden. Toen ik de post zag was ik wel op mijn hoede: iemand die geen call als accountnaam heeft, en hij heeft slechts vier posts gedaan. Het gebeurt vaker dat piraten met zo'n probleem zich even snel aanmelden om zo'n vraag te stellen.

Ik heb er geen problemen mee als Chris op de dummy test of zijn zendontvanger werkt. Het kan best dat hij voordat hij hem verkoopt wil weten of hij het doet. Bij alles wat ik gelezen heb, heb ik niet gezien dat zijn bedoeling was om ermee in de ether te verschijnen zonder registratie, en ik weet niet eens zeker of hij misschien niet toch een registratie heeft. Chris klinkt bovenal heel serieus.

Voor wat het breedbandig laten werken van zoń zendontvanger. Ik heb er nog nooit van gehoord dat AT daar een probleem van maakt. Dat zou ook met twee maten meten zijn. Bij een N-amateur is zoiets namelijk in de praktijk niet eens te doen, een apparaat dat alleen zendt op de banden waar hij mag komen.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#13 Bericht door PA3DJS »

@PA0ETE:
Ik wil niet roomser dan de paus zijn, maar de regels t.a.v. het hebben van een (gedeeltelijk aangelegde) zendinrichting zijn toch niet veranderd?

In het verleden werden gelijksoortige topics gesloten door forumbeheer, tenzij de intenties duidelijk zijn. De intenties zijn hier niet duidelijk.

Voor mijn gevoel wordt er nu met twee maten gemeten kijkende naar het verleden.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: zend(ontvang) ers

#14 Bericht door PA2RU »

De ts570 levert standaard op 160m 10watt , schijnt wel een modificatie voor te zijn..
Dat klikken wat je hoort is het omschakelen van de ene naar een andere bandfilter.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: zend(ontvang) ers

#15 Bericht door pa0ejh »

De manual wordt blijkbaar niet geraadpleegd...

De ontvanger is General Coverage

Verschillen kunnen al ontstaan waar de leverancier zijn inkoop doet.

Voor Belgie geld 10W op 160m...
570.png
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gesloten