vraag Icom 7700

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

vraag Icom 7700

#1 Bericht door PA2HP »

Weet iemand of er op de Icom 7700 een aparte RX aaansluiting zit voor bijv. een RX loop antenne?
Ik zag in het manual wel iets over een RX-in en RX-out maar daar had men het over het gebruik van een converter of low pass filter etc.
Ik wil het graag zo hebben dat mijn Wellbrook loopje heel blijft als ik TX maak...en dus dat de RX-TX gesplitst worden qua antennes, dus luisteren op de ene/zenden op de andere.
Wat ik me kan herinneren bij mijn vorige 7700 dat je maar 1 antenne per band kan kiezen in het menu, en dus gelijk RX en TX met deze antenne moet maken.
Ik hoor het graag.

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: vraag Icom 7700

#2 Bericht door PA2S »

PA2HP schreef:Weet iemand of er op de Icom 7700 een aparte RX aaansluiting zit voor bijv. een RX loop antenne?
Ik zag in het manual wel iets over een RX-in en RX-out maar daar had men het over het gebruik van een converter of low pass filter etc.
Volgens mij werkt het hetzelfde als bij de 7600 die in mijn shack staat.
In de handleiding staat een blokschema van de schakeling. Het komt erop neer dat je RX aansluiting van het antennerelais naar buiten komt via de RX-out en de RX in doorgaat naar de ontvanger. Als je een klein kabeltje ertussen zou zetten, werkt de ontvanger alsof die aansluitingen er niet op zitten.
Zet je de antenneschakelaar op 1/R (of iets dergelijks), dan wordt de RX lus geactiveerd. Je kunt een RX antenne aansluiten op de RX-in, dan heb je dus een aparte ontvangantenne.
Let er wel op dat in bepaalde gevallen als de antennes dicht bij elkaar staan, het zendvermogen voor problemen kan zorgen door de hoge verldsterkte (je voorversterker van je RX loop zou stuk kunnen gaan bijvoorbeeld).

Ik heb een faseregelaar in gebruik, die het signaal van de RX-uit samenvoegt met aparte RX antennes, waardoor ik man made noise kan onderdrukken (wordt in tegenfase samengevoegd). Dat werkt erg mooi in deze tijd van lokale ellende. Ik ben er zeer aan gehecht...nou ja, niet aan die troep natuurlijk :-)

73, Henk

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: vraag Icom 7700

#3 Bericht door PA2HP »

Oke bedankt Henk, en die RX-in is een BNC connector zo te zien?

PA0LMD
Berichten: 2272
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: vraag Icom 7700

#4 Bericht door PA0LMD »

PA2HP schreef:Oke bedankt Henk, en die RX-in is een BNC connector zo te zien?
RX-in en RX-uit is BNC
Meten is (z)weten

Plaats reactie