Kenwood TS-700G

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

Kenwood TS-700G

#1 Bericht door PA3AMZ »

Ik kan in het bezit komen van een "vintage" Kenwood TS-700G.
Ziet er in elk geval uitwendig prima uit, maar is er in 2008 nog know-how, cq. onderdelen om deze set uit ca. 1978 te repareren?
Wie weet/heeft referenties?
(Ontvangstgedeelte is namelijk defect en verkoper vermoedt diode(s) in VFO.)

De TS-700G was in in '76 m'n 1e all-mode set, voordat ie wat later werd ingeruild tegen een (HF) TS-820S; lijkt mij uit nostalgie wel interessant om een werkende TS-700G er naast te hebben...

pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#2 Bericht door pa1bjs »

mmm kijk eens op www.mods.dk of op qrz.com
Wat doet hij wel en niet?
Is niet "gewoon" de ingangs fet overleden?
groet
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

#3 Bericht door on4btw »

Ik werk nog steeds met de TS700, heb deze al een paar keer hersteld zonder
problemen, in de electronica is bijna alles te vervangen :)
Het is natuurlijk mogelijk dat er een defect is in de VFO maar dan is er niet alleen geen ontvangst maar ook geen zendvermogen (op de ingestelde frequentie) Als de fout zich alleen bij ontvangst voordoet zal het defect ergens anders moeten gezocht worden.
De kans bestaat dat de ingangsFET van de ontvanger stuk is (opgeblazen).

ON6HN
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2008, 11:03
Locatie: Tongeren Belgie

#4 Bericht door ON6HN »

Een vriend van me had ook problemen met de VFO van zijn TS700G, soms ging het lampje "VFO" uit en was de ontvangst ook weg .... bleek gewoon het massa-sleepcontact te zijn van de afstemcondensator, een beetje contactspray en het was zo opgelost, wel een hele klus om de VFO te openen!

PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

#5 Bericht door PA3AMZ »

on4btw schreef:Ik werk nog steeds met de TS700, heb deze al een paar keer hersteld zonder
problemen, in de electronica is bijna alles te vervangen :)
Het is natuurlijk mogelijk dat er een defect is in de VFO maar dan is er niet alleen geen ontvangst maar ook geen zendvermogen (op de ingestelde frequentie) Als de fout zich alleen bij ontvangst voordoet zal het defect ergens anders moeten gezocht worden.
De kans bestaat dat de ingangsFET van de ontvanger stuk is (opgeblazen).
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een werkende Kenwood TS-700G kunnen kopen, alleen staat S-meter bij geen signaal al op S-3, de 0-doorgangsmeter staat ernaast en vol. pot kraakt of valt weg op sommige standen.
Ja, en de behuizing had er wat beter uitmogen zien, 2 pootjes ontbreken ook, maar afin, verder OK.
Bovenstaande 3 klachten zijn te verhelpen?

Plaats reactie