TS770

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

TS770

#1 Bericht door on4btw »

De display van mijn KENWOOD TS770 heeft een fout, bij het inschakelen van het toestel is een aflezing van de frequentie onmogelijk, ik kan geen onderscheid maken tussen de getallen. Alle segmenten van de dislpay's hebben dezelfde lichtsterkte maar na ongeveer 30 minuten is alles redelijk normaal. De elco's op het printje van de display heb ik reeds allemaal vervangen zonder resultaat. Heeft iemand nog een tip om dit in orde te brengen ?

Wrieh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2008, 10:41

#2 Bericht door Wrieh »

Je zou hem eventueel naar een Electronica Winkel kunnen brengen?

on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

#3 Bericht door on4btw »

Wrieh schreef:Je zou hem eventueel naar een Electronica Winkel kunnen brengen?
:o Inderdaad, maar dan de vraag: waarom zijn wij radioamateurs ?

pa1bjs
Berichten: 1137
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#4 Bericht door pa1bjs »

Mischien zit de connector van de display driver of de flatcable naar het display los of verkeerd aangesloten
groet
bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#5 Bericht door vk2gwk »

Kennelijk moet er ergens iets opwarmen. Ik weet niet hoe dit display wordt aangestuurd, maar kennelijk is er iets mis met de "driver" section. Segmenten gaan aan of uit omdat er een mos/ttl niveau verschil op een ingang staat die dan via een driver dat segment aanstuurt.
Als alle segmenten branden dan is de driver sectie niet goed.

Suggesties:
Laat de boel eerst opwarmen tot het display normaal werkt en bespuit dan elk component in de driver sectie om beurten met een cold-spray. Als dan het verschijnsel terug komt heb je de fout geisoleerd.

Zoek naar evt. "dry joints" vooral in de stuur lijnen: soldeer verbindgen die pas contact maken nadat de boel is opgewarmd.

Succes!
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Plaats reactie