Op zoek naar HAM adres Jacksonville.

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Op zoek naar HAM adres Jacksonville.

#1 Bericht door andre »

natuurlijk weet ik dat dit hier eigenlijk niet thuis hoort, maar dit item, zend(ontvangers), wordt doorgaans het best bekeken, vandaar hier geplaatst.

Ik wil een heil microfoon uit de VS laten meekomen met een kennis die daar zit dus ben ik op zoek getogen naar een HAM adres in de directe omgeving van Jacksonville, Florida.
Helaas is dat op google niet makkelijk te vinden.
De vraag daarom dan ook, wie is bekend in Jacksonville en weet toevallig in de directe omgeving een HAM Shop adres?
Ik ben op zoek naar een PRO SET PLUS van Heil, en die is daar ruim € 100,- goeikoper, vandaar.

ik ben benieuwd..
grt, Andre.

Jan pa3abk
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 jan 2008, 01:15
Roepletters: pa3abk
Locatie: Dordrecht

#2 Bericht door Jan pa3abk »

Misschien te voor de hand liggend... dealerlijst van Heil in US
http://www.heilsound.com/amateur/dealers/index.htm
AES in Orlando is dichtste bij, ruim 2 uur met een auto. Kunnen ze misschien combineren met een dagje Disney.
Alternatief is via internet bestellen en af laten leveren bij je kennis op z'n bezoekadres in de US. Heb je wel weer een creditcard voor nodig.

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#3 Bericht door andre »

Tja deze kennis zit er voor zijn werk dus een dagje "uit" zit er helaaas niet in. Ik ga er gemakshalve vanuit dat er meer zaken zijn die Heil producten verkopen los van de officiele dealers.

Aan de 2e oplossing heb ik ook gedacht maar helaas heb ik hier geen creditkaart.(Weet je trouwens wat dat kost als die in "verkeerde" handen valt..hi)

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#4 Bericht door vk2gwk »

andre schreef: snip...
Aan de 2e oplossing heb ik ook gedacht maar helaas heb ik hier geen creditkaart.(Weet je trouwens wat dat kost als die in "verkeerde" handen valt..hi)
Ik heb al sinds 1980 een (tegenwoordig zelfs twee) credit card en doe regelmatig aankopen via het internet, over de telefoon enz. en heb nog nooit een probleem gehad. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Wat je je beter kunt afvragen is of je wel echt een Heil microfoon nodig hebt. Ze zijn goed maar of de forse uitgave opweegt tegen het resultaat...?
Ik gebruik momenteel een - goed aangepaste - electret microfoon van een voormalige hands free set van een vroeg model mobile phone car set. (en daar zijn er legio van voorhanden). Iedereen heeft het altijd over mijn prima modulatie kwaliteit (en ik ben een echte DX-er). Ik heb ook wel eens aan Heil gedacht, maar voorlopig hou ik de centen op mijn credit card :wink:
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#5 Bericht door Steef »

Als je bij een gerenommeerd bedrijf koopt, kan je toch ook gewoon geld overschrijven? En dan een afleveradres opgeven elders in de US?

Hier heb ik de pro set zelf besteld:

http://www.cheapham.com/
Wie praat luistert niet

PD1EHA

#6 Bericht door PD1EHA »

rys electronics nederland

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#7 Bericht door andre »

cyber schreef:rys electronics nederland
de vraag niet gelezen zeker!

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#8 Bericht door andre »

Steef schreef:Als je bij een gerenommeerd bedrijf koopt, kan je toch ook gewoon geld overschrijven? En dan een afleveradres opgeven elders in de US?
heb jij het in nld laten bezorgen Steef? En hoeveel btw/invoerrechten heb je dan totaal betaald?
Ik zag dat cheapham.com gewoon paypal accepteerd.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#9 Bericht door Steef »

Geen invoerrechten, ivm "voor zendamateur" zie elders op het forum.

Alleen 19% btw.

Let op! Meld het eerst aan bij de Douane! En betaal vooraf!

Anders krijg je afhandelingskosten er bij! Ze komen het dan onder rembours thuis brengen, en dat moet je ook betalen!

Dus van te voren aanmelden en btw betalen! (ook over de verzendkosten).

En anders all-in op laten sturen. Je weet wat het kost, en dan ben je in een keer klaar.
Wie praat luistert niet

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#10 Bericht door andre »

Steef schreef:Geen invoerrechten, ivm "voor zendamateur" zie elders op het forum.
Alleen 19% btw.
En anders all-in op laten sturen. Je weet wat het kost, en dan ben je in een keer klaar.
all-in is de makkelijkste optie Steef, maar wat betaal ik dan aan de vervoerder hier aan de deur aan extra kosten?
Op de site van de douane word ik niks wijzer, bellen kan ik ze ff niet omdat ze op vakantie zijn.

Als ik even een snel rekensommetje maak, en vertel het maar als ik iets niet goe doe:
aankoop bedrag $ 180,-
vervoerskosten us-eu $ 39,-
--------------
$ 219,- = € 140,-
19%btw € 26,60
invoerbelasting(van horen zeggen)€ 50,-
------------------
€ 216,60

Hiermee is het voordeel volledig weg want hier kosten ze ronde 225 euriotjes. Of maak ik een rekenfout?

Heb ook hier even lopen zoeken op het forum maar kan niks zo snel vinden Steef.
Heb je een linkje toevallig?

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#11 Bericht door Steef »

andre schreef: invoerbelasting(van horen zeggen)€ 50,-
------------------
€ 216,60

Hiermee is het voordeel volledig weg want hier kosten ze ronde 225 euriotjes. Of maak ik een rekenfout?

Heb ook hier even lopen zoeken op het forum maar kan niks zo snel vinden Steef.
Heb je een linkje toevallig?
Nee dat zijn (af)handelingskosten! Dat kan je dus voorkomen door van te voren het pakketje aan te melden en de btw te betalen.

En dan is het ineens interesant niet?


http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... ght=douane
Wie praat luistert niet

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#12 Bericht door andre »

ik heb inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en e.e.a. besteld bij cheapham.com.
Ik heb een speciaal label laten maken met wat vage kreten erop wat zou werken bij de douane om invoerrechten te vermijden.

Pakket is nu 5 dagen onderweg, heeft de USA inmiddels verlaten en is nu even spoorloos.
We wachten maar geduldig af, ik denk dat het wel na de pinkster dagen zal worden afgeleverd.

Ik heb overigens niet de moeite genomen om het pakket eerst aan te melden en tax te betalen. Ik had iets van "laat maar komen, we zien wel hoe het afloopt".

Als alles is afgehandeld op deze manier laat ik wel weer weten wat de werkelijke winst/verlies rekening is geworden.

73' Andre.

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#13 Bericht door andre »

alles goed so far.
bestelling heeft 7 dagen bij de Nederlandse douane gelegen, bij elkaar 12 dagen na de bestelling ontvangen, ik weet echter nog niet de kosten daar deze door TNT met een factuur worden nagezonden.

voor alle nieuws-gierigen: wordt vervolgd!

misschien voor velen de moeite waard om eens buiten de EU je boodschappen te doen.

73'Andre

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#14 Bericht door andre »

Voor de geinteresseerden onder ons de volgende financiele ervaring:

Aankoop in de VS van een Heil Proset-plus inclusief 1 kenwood en 1 yaesu adapter $ 213,85
verzendkosten $ 39,-
totaal $ 252,85 is omgerekend € 161,68

douane nederland:
19% btw en inklaringskosten, € 30,02 en € 16,75

totaal aankoopbedrag via USA: € 208,45

Voor dezelfde producten betaal ik in Nederland inclusief verzendkosten
€ 275,-

besparing dus € 66,55 oftewel bijna 25%.
Daar wil ik dan wel 12 dagen op wachten hoor.

Ps :zorg wel voor een duidelijke productomschrijving vanuit de VS. Ik heb er bovendien op laten zetten "intended for radiotelegrafist, amateur radio equipment" .
Heb hierdoor in ieder geval GEEN 22% invoerrechten betaald.


LANG LEVE DE LAGE DOLLARKOERS hi

73'Andre

Plaats reactie