IC-7000 Verkopen? Goed idee?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON8RTH
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2008, 15:02

IC-7000 Verkopen? Goed idee?

#1 Bericht door ON8RTH »

Beste mede amateurs.

Ik ben nieuw op dit forum dus stel ik mij even voor. Ik ben Robin. Ik woon in beringen, Limburg. Ik ben al een paar jaar amateur. Eerste als ON3RTH. Maar nu als ON8RTH.
Messchien kennen sommige mensen mij van circuitsonline als robint91.

Maar nu mijn probleem. Ik heb al een jaar een IC-7000. Ik vind dit een hele goede transciever. Ik heb veel Fun gehad ermee. Ik heb ook FT-817ND. Persoonlijke "voel" ik dat ik met de 817 meer plezier heb. Ik drf mijn IC-7000 niet te veel gebruiken nadat die in repair is moeten gaan. Eind filters waren verkoold. Ik geloof dat het nu beter is MAAR ik heb er een raar gevoel bij. Als ik hem verkoop had ik het idee om een FT-950 of als het ministerie van finacitie het goedkeurt een FT-2000. Wat denken jullie hier van?? Is dit een bui die voorbij moet gaan?? Hebben jullie ervaring hier mee??


MvG

Robin
ON8RTH

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#2 Bericht door PD2R »

Hallo Robin

Ik ken het wel een beetje, ik ben zelf ook niet snel tevreden. Als ik dan ook nog eens een slechte ervaring met het apparaat heb gehad ben ik het vaak helemaal zat. Ik zou het gewoon nog even aankijken, even een poosje niet naar nieuwe transceivers kijken. Je moet ook nooit naar de supermarkt gaan als je honger hebt :wink:
Als je dan over een maand nog steeds het zelfde gevoel hebt zou ik de IC-7000 de deur uit doen.

Met de IC-7000 heb ik trouwens eens een paar uurtjes mee zitten spelen maar ik ben er niet kapot van. Ik hou niet zo van radio's met zo'n hele uitgebreide menu structuur en maar een paar knoppen om het te bedienen. Gelukkig heeft hij een goede display waardoor het de zaken enigszins vergemakkelijkt. Het ik zeker geen slechte set want dat wijzen de reviews op Eham wel uit al moet je die vaak met een korreltje zout nemen. Ook wordt de IC-7000 veel gebruikt op expedities en daar zullen ze ook wel goede redenen voor hebben.

Met de FT 950 en de FT 2000 heb ik geen ervaring, alleen van horen zeggen. De meningen over deze transceivers lopen erg sterk uiteen.
Ik kan niet zeggen of ze goed of slecht zijn maar het kan nooit kwaad om eens verder te kijken. Zo hebben we nog Elecraft met hun K2 en K3 en dan is er nog Ten Tec met hun Jupiter of Omni VII. Ik weet niet of je iets tegen Icom in het algemeen hebt of dat alleen de IC-7000 je nu een beetje tegen staat. Anders zou een IC 765 PROIII of een 746 PRO ook nog het overwegen waard zijn. Om het rijtje dan helemaal compleet te maken heb je van Kenwood nog de TS 480 en de TS 2000. Deze transcievers liggen prijstechnisch dicht bij de FT 2000.

In ieder geval veel succes met het maken van je keuze en mocht je beslissen om voor een nieuwe set te gaan, veel plezier :D
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#3 Bericht door Steef »

Hoi Robin,

Ikzelf heb onder andere de IC7000 pas sinds kort, en de FT2000 al wat langer.

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat je deze niet met elkaar kan vergelijken!

de ic7000 is vele malen kleiner dan de ft2000 en heeft ook nog 2mtr en 70cm aan bord. Hoe je het ook wend of keert, dit is geen vergelijk!

Verder vind ik dat de ene Yaesu heel anders luistert dan de andere Yaesu.

De ft2000 heeft echt een dubbele vfo. Daarmee kan je dus twee frequenties tegelijkertijd beluisteren. Dit is vooral handig als je een dx station wil werken welke split zit, of als je een doorgewinterde contester bent. Als je dit minder belangrijk vind, is volgens mij de ft950 een zeer goed alternatief. Verder vind ik de set erg gevoelig. Een voordeel is dan dat je hele zwakke signalen er uit haal, nadeel is dat de set ook storingen snel op neemt. Bvb een 150 meter van mijn huis staat een kerk, wanneer men daar de klok luidt, zie ik dit aan mijn s meter! Ik heb dus de agc daar op aan moeten passen!

Ik heb pas een paar korte verbindingen gemaakt met de ic7000 en heb dus nog geen ervaring met een WARME ic7000, maar vind de ontvangst kwaliteit op hf verbazend goed, zeker daar de radio ongeveer net zo groot is als een autoradio! Wel heb ik recent gelezen dat je op moet passen met het aansluiten van de diverse toebehoren op de aansluiting van de antennetuner en/of de accessoire aansluiting. Wanneer deze verkeerd belast worden, kan het gebeuren dat de ventilator niet op tijd aan gaat of zelfs de processor defect gaat!

Verder heeft degene waarvan ik de radio nieuw heb gekocht, de radio aangepast waardoor de ventilator altijd zachtjes blijf draaien.

Alles goed en wel, vind ik (met alle respect) de IC7000 een geweldige vakantie set, maar zal deze nooit in plaats van mijn FT2000 als basis set vervangen.
Laatst gewijzigd door Steef op 10 apr 2008, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#4 Bericht door Steef »

Kijk dat is nou het grappige van de FT2000, ik zie nu net dat er weer updates zijn, een verbetering is de reactie tijd van de s meter! Daar had ik het net nog over :shock:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#5 Bericht door vk2gwk »

Bvb een 150 meter van mijn huis staat een kerk, wanneer men daar de klok luidt, zie ik dit aan mijn s meter! Ik heb dus de agc daar op aan moeten passen!
Steef, dat moet je me toch eens verder uitleggen...... Wat voor kerk, klok of geluidsding is dat wat storing in jouw set kan veroorzaken....??

Ik heb al veel amateurs gesproken die hun zondagochtend QSO hoorbaar door de kerk-geluidsinstallatie wisten te krijgen maar de omgekeerde wereld (kerk klok veroorzaakt QRM) heb ik nog niet eerder meegemaakt.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#6 Bericht door Steef »

Ja, wat moet ik er aan uitleggen?

Als de klok dong doet, doet mijn s meter er een paar streepjes bij.

Ik vermoed dat het geen klok is die heen en weer gaat, maar een of ander apparaat die de klepel op de klok slaat. (weet ik niet zeker!)

En dat zal wel voor storing zorgen of zo. En als de s meter omhoog gaat, heb je meer signaal aan de ingang. Dus wil de agc terug regelen. Nou zijn de spikes van de klok heel kort, en heb ik de agc zo ingesteld dat deze daarop niet meer terug regelt.

Ik ben overigens nog nooit bij/in die gaan kijken hoe of wat. Wel zie ik de spikes ook op mijn andere sets, maar dan beduidend minder.
Wie praat luistert niet

ON8RTH
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2008, 15:02

#7 Bericht door ON8RTH »

Aan Iedereen:

Al hartelijk bedankt voor de info. Nu is het weekend en kan ik wat actief zijn op HF banden.

De IC-7000 nog eens goed testen. En nog eens goed nadenken wat ik ga doen.

@Steef: Ik wil geen vergelijking tussen de IC-7000 en de FT-2000. Het is gewoon dat ik de 7000 messchien ga weg doen. En wat in de plaats??? Daar mss een FT-950 of FT-2000??????


Robin

ON8RTH
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2008, 15:02

#8 Bericht door ON8RTH »

Knoop door gehakt!!!

Ik ga hem verkopen!! 1.100 euro. Is dit een goed bedrag?


Robin

Gerlo
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2007, 22:47
Locatie: Regio 03 (Amersfoort)

#9 Bericht door Gerlo »

Als je hem daarvoor kan verkopen moet je het meteen doen!

Nieuw worden ze op sommige adresjes al voor 1.150 aangeboden en als je het geluk hebt om regelmatig in de VS en/of Azië te zijn, dan ben je voor minder dan 950 euro klaar (inclusief BTW).

Plaats reactie