Motorola uitlezen

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wim77
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018, 18:29

Motorola uitlezen

#1 Bericht door Wim77 »

Goedemiddag

Ik ben op zoen naar iemand die een Motorola mobilofoon kan uitlezen

Ik heb een nieuwe aangeschaft maar ik heb de 5 tone code nodig om hem werkend te krijgen

Is er iemand die dit voor mij kn doen ?
Of weet je iemand die dit kan ?

Mijn code is callsign 715 en 23

Mvg Wim

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Motorola uitlezen

#2 Bericht door elsinga »

[mod] Wim, kun je aangeven hoe je de mobilofoon legaal gebruikt/gaat gebruiken? Volgens de forumregels is hulp bij illegaal gebruik niet toegestaan en uit je bericht is niet op te maken dat je er legaal gebruik van maakt. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Wim77
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018, 18:29

Re: Motorola uitlezen

#3 Bericht door Wim77 »

Hallo

Ja hoor ik gebruik hem legaal
Het is voor een taxicentrale in den haag
Ik heb het net overgenomen en de aanvraag voor naam wijziging van de vergunning is ook onderweg

Ik heb 50 Motorola mobilofoons erop staan alleen zijn het echter hele oude en wil nieuwere ervoor in de plaats
Veel van de oude mobilofoons zijn in slechte staat

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Motorola uitlezen

#4 Bericht door PA0BAK »

zonder een type van de mobilofoons is het kijken in een kristallenbol.........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Motorola uitlezen

#5 Bericht door PE2AAB »

Wim77 schreef:Hallo

Ja hoor ik gebruik hem legaal
Het is voor een taxicentrale in den haag
Ik heb het net overgenomen en de aanvraag voor naam wijziging van de vergunning is ook onderweg

Ik heb 50 Motorola mobilofoons erop staan alleen zijn het echter hele oude en wil nieuwere ervoor in de plaats
Veel van de oude mobilofoons zijn in slechte staat
Zou je eens een foto kunnen plaatsen hier Wim?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Motorola uitlezen

#6 Bericht door pa0fmy »

Je kan makkelijk aan de 5tvo code komen. Als het een oud model is schroef je 'm openen dan vind je een spoel waar gekleurde draadjes aan zijn gesoldeerd. Dat is de 5TVO code. De eerste toon is een bruin draadje dan de rode, oranje enz. volgens de weerstandencode. De soldeerlipjes aan de spoel hebben nummers, dat is de code.
Verder verwacht ik dat het met een PC met geluidskaart ook simpel lukt. Even zoeken op internet naar een download.
Soms vind je een printje met een microcontroller met EPROM ingebouwd of er naast. De code zit dan in de EPROM. Dat is lastiger. Die zelfde soort printjes zijn ook te programmeren met de soldeerbout. Moet je uitzoeken welke eilandjes ze hebben doorverbonden.
Er bestaat ook een FX....... IC nummer weet ik niet moet je ook draadjes doorverbinden, staat in het IC boek. Met een potmeter moet je één toon afregelen, dan zijn de andere ook goed. Heb vroeger bij zo'n bedrijf gewerkt uit Hoogeveen, begint met een R. heb alle soorten 5 tvo wel gezien. Wat een rotsooi maakten ze daar, vaak gebruikt dubbelzijdig plakband en karton om de boel bij elkaar te houden. Veel problemen bij de klant opgelost ook van nieuw spul dat gewoon niet werkte. Wat opviel was dat alle collega's dezelfde geloofsovertuiging hadden. 11 maanden volgehouden daar 10 1/2 maand te lang achteraf. Succes met de HTC.

Plaats reactie